Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flash aankopen voor strobisten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke flash aankopen voor strobisten

Oorspronkelijk geplaatst door Tomazz Bekijk bericht
    Hey,
    ik heb 2 Metz 48 AF-1's... Deze kunnen op slave gezet worden en aangestuurd worden door de interne flits van mijn D90.
    Is er een mogelijkheid om een van deze flitsen onboard als master te gebruiken dmv een schoentje ofzo? Of ben ik al verplicht om een Metz 58 aan te kopen en deze als master gebruiken?

alvast bedankt.
    48 heeft, net zoals de sb 600, enkel een slave functie. Je zou dan inderdaad moeten zien naar een metz 58, nikon sb 800 of sb 900.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      48 heeft, net zoals de sb 600, enkel een slave functie. Je zou dan inderdaad moeten zien naar een metz 58, nikon sb 800 of sb 900.
      Ik had hier op het forum ook iets gelezen over cactus triggers.
      Is dit ook een optie om de flitsen op afstand af te laten gaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomazz Bekijk bericht
        Ik had hier op het forum ook iets gelezen over cactus triggers.
        Is dit ook een optie om de flitsen op afstand af te laten gaan?
        d'r is een beter alternatief: RF602 zie hier
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb een Canon Eos 450D. Als ik me de Speedlite 430EXII zou aanschaffen, en deze los van mijn camera wil gebruiken, kan ik die dan aansturen met de interne flits van mijn camera? Of koop ik beter gewoon radiogestuurde triggers?

Bedankt!
          Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

Comment

Dacht niet dat een speedlite 430 een optische slave functie ingebouwd heeft en enkel de canon 7d de mogelijkheid heeft om met de interne flits een externe flits aan te sturen.

Radiogestuurde triggers zijn imo een betere oplossing.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Dacht niet dat een speedlite 430 een optische slave functie ingebouwd heeft en enkel de canon 7d de mogelijkheid heeft om met de interne flits een externe flits aan te sturen.

Radiogestuurde triggers zijn imo een betere oplossing.
              de 60d zou dit ook moeten kunnen

maar heel belangrijk is dat je flits de andere flits moet kunnen zien dus er mag niets tussenzitten
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ok, de 60D ook.
                Ben geen canon-userke.
                maar heel belangrijk is dat je flits de andere flits moet kunnen zien dus er mag niets tussenzitten
                Vandaar dat ik radiografische aansturing een beter oplossing vind.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Vandaar dat ik radiografische aansturing een beter oplossing vind.
                  gij nie alleen zenne, ik ook
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Hey,

Kan ik een YN460II ook rechtstreeks op mijn canon 550d plaatsen, of past die niet op een canon? En is die enkel bedoelt voor als externe flits te gebruiken.

Alvast bedankt,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                      Kan ik een YN460II ook rechtstreeks op mijn canon 550d plaatsen, of past die niet op een canon? En is die enkel bedoelt voor als externe flits te gebruiken.
                      die past daar op, maar ondersteunt geen TTL, dus je moet hem manueel instellen...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ok thanks, dan ga ik een yn460II kopen. Had gezocht naar 2dehands oude nikon speedlights, maar ik heb er geen gevonden voor 50 euro.

groeten

Comment

Om geen nieuw topic open te moeten doen stel ik hier mijn vraag..
                          Ik ben aan het overwegen om misschien een goedkope flitser aan te kopen voor mijn druppeltjes. Dus hier mijn vraag:
                          Reageert de YN 460 II op een afgaande flits? Mijn camera is een 550D, dus deze heeft niet de functie om een flits aan te sturen met de pop-up flits zoals de 60D en 7D.

Alvast bedankt, en sorry voor de (misschien) stomme vraag
                          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Hey,

Nee die reageert daar niet op. Heb zelf ook een 550D en een yongnuo 460-II. Maar heb me gewoon een rf-602 setje aangekocht. Dan kan je de flits triggeren.

Comment

En zijn er die dat wel doen? ik spreek dan wel van zo'n alternatieve flitsers, en geen sb-900 of 580 EX ofzo.

Eens ik zover ben met flits te kopen, koop ik ook wel zo'n setje, eventueel met 2 ontvangers.
                              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

goh flitsers met ingebouwde optische ontvangers weet ik niet. Kost wss wel wat meer.
                                Maar je kan die ook gewoon aparte optische ontvangers kopen en die onder je flitser hangen, maar ik zou met radiozenders werken ipv met optische ontvangers. Dan ben je veel flexibeler.

Groeten

Comment

Working...
                                X