Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flash aankopen voor strobisten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke flash aankopen voor strobisten

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
    Wat zijn dan de krachtigste flitsen die je kunt kopen voor max 150/stuk, zowel nieuw als 2e hands? (
    ongetwijfeld de Metz 60CT-1 ... maar een Mets 45CT-1 is ook niet slecht...

wel even kijken als ze manueel werken... er bestaat een module voor en de 45ct-1 kan je zelf manueel maken...

en quantum flashes natuurlijk, maar denk niet dat je die aan die prijs vindt...

waarom wil je ze zo krachtig? ik gebruik m'n flitsen meestal op 1/4 à 1/8 (SB800, SB24)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Alle oudere Nikonflitsers hebben ongeveer hetzelfde richtgetal. (tussen 42 en 45)
      Ook de nieuwe SB-800 en SB-900 (idem 580 EX)
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        waarom wil je ze zo krachtig? ik gebruik m'n flitsen meestal op 1/4 à 1/8 (SB800, SB24)
        Omdat ik nog een newbie ben op gebied van strobism en nog steeds denk dat "hoe meer hoe beter" de regel is. Vooral als je auto's wil gaan belichten dan (zwart+groot oppervlak = big problem enz)
        I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

.......
          Last edited by Roelski; 6 oktober 2010, 14:44.
          Opgelet, ik ben licht-gevoelig... - D300, 18-200, 50/1.8

Comment

Wat is eigenlijk het verschil tussen de YN-460, 460 II, de 462 en de 465
            De 460 en 462 zijn zo goed als gelijk. De bediening is anders. De 462 heeft een draaiknop om het vermogen in te stellen.
            De 460II is krachtiger dan de andere 3.

De 465 ondersteunt ook TTL en heeft dezelfde draaiknop om het vermogen in te stellen als de 462.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              De 460 en 462 zijn zo goed als gelijk. De bediening is anders. De 462 heeft een draaiknop om het vermogen in te stellen.
              De 460II is krachtiger dan de andere 3.

De 465 ondersteunt ook TTL en heeft dezelfde draaiknop om het vermogen in te stellen als de 462.
              Voilà se, een antwoord waar ne mens iets aan heeft Ik heb vorige week op ebay de 460II gekocht. Ik had begrepen dat die ook sneller herlaadde. Achja, voor €32 kon ik toch geen goede 2de hands nikon vinden dus ik hoop dat het hier ook mee lukt
              http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
              http://foto-actiecode.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
                Voilà se, een antwoord waar ne mens iets aan heeft Ik heb vorige week op ebay de 460II gekocht. Ik had begrepen dat die ook sneller herlaadde. Achja, voor €32 kon ik toch geen goede 2de hands nikon vinden dus ik hoop dat het hier ook mee lukt
                € 32? Waar heb je besteld als ik vragen mag?
                Zit er ook een Flash Diffuser Dome bij?

Greetz,
                Peeke
                ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

Off Camera flash:

..

Radio gestuurd via RF602, PTO4, Cactus, Skyport, pocketwizard... (vanaf 20€): Nikon SB24,SB25,2B26,SB28,SB80-DX, SB600,SB800,SB900, ..
                  Bedankt voor deze zeer interessant post!

Ik ga starten met het fotograferen van modellen op locatie .. ik heb getwijfeld tussen speedlight of een studio set. Ik hou het voorlopig op de speedlights.

Ik gebruik nu een sb-900 en heb nog een sb-24, wat is volgens jullie het beste om de sb-24 aan te sturen? Liefst niet al te duur

Anders kies ik voor een 2e hands sb-600.

Groeten
                  Wat een dag, alles in schoonheid
                  Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                    € 32? Waar heb je besteld als ik vragen mag?
                    Zit er ook een Flash Diffuser Dome bij?

Greetz,
                    Peeke
                    Bij dslrbaby, al enkele dingen gekocht en tevreden over Een flash diffuser dome zit er niet bij, maar die kan je wel voor een paar dollar vinden op ebay ofzo. Er zat wel een bounce card ingebouwd.
                    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                    http://foto-actiecode.be

Comment

Hier wordt gesteld dat een eerste flash van eigen merk moet zijn: akkoord.

KF36, Lumopro zijn VEEL goedkoper, maar wegen kwalifatief niet op tegen de "big guns" van Canon of Nikon.

Akkoord, behalve op 1 punt. ALs mijn flits op een statief staat, misschien in de hoogte, probeer dan maar eens de flash 1 stop hoger of lager te zetten, als je op zo een LCD schermpje moet "prutsen". Mijn KF36 (draaien) en mijn lumopro120 (schuivertje) hebben beide een externe schakelaar die blindelings te bedienen is en zeer snel. Voor mij is dat een groot voordeel.

Bovendien is de oplaaddtijd van de flits ook evenredig met het vermogen dat je vraagt. (1/1 of 1/32) Dat duurt dan toch niet verschikkelijk lang bij die goedkopere flitsen.

En als de flits dan al eens een keer niet afgaat, sommige van de beroemdste foto's zijn zo gemaakt. :-)

Dpaul
                      Last edited by DPaul; 23 januari 2010, 12:19.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                        wat is volgens jullie het beste om de sb-24 aan te sturen? Liefst niet al te duur
                        dit heb je nodig... koop er twee, dan kan je beide flashes aansturen...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt!! ik had dat topic gisteren ook nog in de lijst gevonden en het lijkt me idd zeer interessant. De link naar Ebay is een zender en 2 ontvangers dus daarmee heb ik voldoende toch?
                          Wat een dag, alles in schoonheid
                          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roelski Bekijk bericht
                            ...
                            getest en goed bevonden

Inmiddels is het een SB-28 geworden, en als alles goed gaat zijn dat er morgen 3 ipv 1
                            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                              Dat dacht ik al, die komt dus niet in aanmerking.
                              Ik was eerst aan het kijken naar de YN-460 maar vrees dat de laad tijd van 5 sec me parten gaat spelen...

Stelt iemand een andere flits voor die te krijgen is aan een redelijk budget (max 150€)?
                              Niet dat ik het geld er niet aan wil geven, maar voor mij is het nog allemaal redelijk nieuw en ik investeer liever meer als ik de ervaring heb.

Bedankt!
                              Peeke
                              Hoi,

Met de YN467 lijkt dat probleem alvast opgelost ...

Greetz,
                              Peeke
                              ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Hey,
                                ik heb 2 Metz 48 AF-1's... Deze kunnen op slave gezet worden en aangestuurd worden door de interne flits van mijn D90.
                                Is er een mogelijkheid om een van deze flitsen onboard als master te gebruiken dmv een schoentje ofzo? Of ben ik al verplicht om een Metz 58 aan te kopen en deze als master gebruiken?

alvast bedankt.

Comment

Working...
                                X