Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
    Pete , ge moet hier eens alle topic lezen waar iemand om die reden geen gebruik van een pro fotograaf wil maken ....
    Pfft, wat een argument...

Mensen vinden vandaag de dag nogal snel iets te duur (de Aldi en Lidl-cultuur vrees ik).
    Behalve dan als het gaat om bijvoorbeeld auto's, daar begrijpen de mensen dan weer wel waarom een BMW of Mercedes meer kost dan een Nissan. Maar ja, dat zijn dingen die de buitenwereld ook zien, en de foto's niet hé.

Trouwens wie zou er volgens jou het meest verdienen :

Een amateurfotograaf die in het zwart € 300,00 vraagt voor een dag te gaan shooten of een officiële fotograaf die € 800,00 tot € 1000,00 vraagt (pak me nu niet op bedragen hé, want deze zijn niet representatief en tarieven hangen van veel meer factoren af, zoals het uiteindelijke gebruik van de foto's, de rechten etc...).

Dus met z'n allen € 300,00 in het zwart betalen en dan maar klagen dat door het vele frauderen wij allemaal veel te veel belastingen moeten betalen in België...
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

pete dat was ook mijn ondertoon bij de eerste reaktie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
        pete dat was ook mijn ondertoon bij de eerste reaktie .
        Oeps, sorry... beschouw het dan zeker niet als reactie op jou.
        Maar algemeen blijf ik wel bij dit standpunt
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28511 Ongeveer 20euro?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C.ust Bekijk bericht
            Net besteld bij DealExtreme - komt in totaal op 30€ en zou binnen de 8 dagen geleverd worden - ben eens benieuwd...
            flickr.com/wernerwattenbergh
            flickr.com/vdpsportfotograaf
            http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

ik vind maar geen remote flash triggers precies voor sony

enkel dit maar da's voor shutter ofzoiets lijkt me ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht

voor sony een adaptertje gebruiken zodat je de zender kan aansluiten op je toestel
                en dan om het even welke flash gebruiken... (geen sony)
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                  Net besteld bij DealExtreme - komt in totaal op 30€ en zou binnen de 8 dagen geleverd worden - ben eens benieuwd...
                  8 dagen ??
                  Alst in stock is, duurt het al 3-5 dagen eer ze em verzenden.
                  Reken maar op ruim 2 weken (na email van verzending).
                  Ik heb het gehad dat ik 1 maand moest wachten eer ze em in stock hadden.
                  Last edited by Psychodweep; 9 december 2009, 22:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht

lees hier eens over sony
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

hmm ziet er goed uit
                      enkel mss nadeel ivm plu's wat ze daar omschrijven maar DIY is haalbar voor plu hoger te zetten
                      maar ga toch kijken voor een andere manuele flits dus denk dat dit no prob zal zijn ...
                      enkel nog een goede vinden qua prijs qualiteit ...

welke raad jij aan ? liefst had ik een die je handmatig ook kon triggeren
                      voor bvb dit effect http://www.youtube.com/watch?v=lMpqoTv6icI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        deze ochtend de nieuwe RF602 triggers toegekregen...

en natuurlijk al even getest...

eerste indrukken... 't is lang onderweg geweest, 17/11 aangekocht en vandaag 8/12 toegekomen... maar 't was het wachten waard!
                        degelijk verpakt, degelijke triggers... beste die ik tot nog toe al heb gezien... (heb met V2, PT04's, skyports en V4's gewerkt, PW's zijn me te duur)

voila... heb net al een nieuwe bestelling gelanceerd...
                        Denk dat ik m'n oude triggers ga verloten op m'n strobist workshop...
                        1 simpel antwoord: Met Pocket Wizard kan je dingen doen die je niet kan met dergelijke el cheapo oplossingen...

voorbeeld?

sluitertijd tot 1/8000

probeer dat maar eens met je 40 euro trigger en je kan de titel van je topic veranderen
                        Last edited by LamboCars; 10 december 2009, 07:59. Reden: Quote een beetje aangepast ...

Comment

Tis nie nodig om de hele post daarvoor te quoten hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                            sluitertijd tot 1/8000

probeer dat maar eens met je 40 euro trigger
                            PW enkel voor Canon vandaag... en mijn oude 20€ triggers syncen op 1/1000 met m'n D50...
                            Alsof het belangrijk zou zijn... ik kan het dus, maar gebruik dat nooit...
                            trouwens wil de eerste foto nog zien die nuttig gebruik maakt van 1/8000
                            Last edited by d_oracle; 10 december 2009, 07:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                              8 dagen ??
                              Alst in stock is, duurt het al 3-5 dagen eer ze em verzenden.
                              Reken maar op ruim 2 weken (na email van verzending).
                              Ik heb het gehad dat ik 1 maand moest wachten eer ze em in stock hadden.
                              Ach, ik heb tijd...
                              flickr.com/wernerwattenbergh
                              flickr.com/vdpsportfotograaf
                              http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                                1 simpel antwoord: Met Pocket Wizard kan je dingen doen die je niet kan met dergelijke el cheapo oplossingen...

voorbeeld?

sluitertijd tot 1/8000

probeer dat maar eens met je 40 euro trigger en je kan de titel van je topic veranderen
                                Ja, maar je moet wel een kap over je 580EX II zetten anders heb je in het slechtste geval maar 10m bereik met die nieuwe PW's ... vind ik toch niet kunnen voor zo'n dure trigger hoor

Ik gebruik de SkyPorts van Elinchrom, ook low budget in vergelijking met PW's ... en die werken perfect op mijn 580EX II flitsjes ... tot 50m in een studio en nog verder buiten ... ik zie niet echt het nut in om je flits 100m verder te zetten en dan een foto te nemen ?

Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X