Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Waarom nog Pocketwizard kopen als er RF602 triggers zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
    Juist, je hebt gelijk, eventjes verkeerd geïnterpreteerd.
    hihi geen probleem dude mijn zinsbouw klopt ook niet altijd

@zunoel: batterijen zijn nieuw. nuja ik ga het verschil zien door nog een paar batterijen aan te kopen en vergelijken met de RF603's die hopelijk volgende week al toekomen
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Remote shutter is mogelijk indien je nog eens 100 euro geeft aan de cmn3-acckabel met pre-triggerknop, die echter de speciale batterijen van je mini in een mum van tijd leegzuigt. Nog een flex bijkopen dan maar? Dat had je gedacht: Je kan de pre-trigger in combinatie met die eerste flex alleen toggelen met de Multimax versie 6, en die kan geen ttl ontvangen. Je mini ontvangt ondertussen helemaal niks.
      Moet er nog zand zijn?
      Dus, om te zeggen dat pw-s dat allemaal kunnen, wat je daar zegt: nee! Tenzij je stalen zenuwen, veel extra geld, en geluk hebt.
      Je kan je nieuwe multimax natuurlijk aan een manuele flash hangen, wanneer gebleken is dat je er sowieso twee nodig hebt om die kabel tot zijn recht te laten komen, maar om die in sync met de ttl-flash op je camera te krijgen moet je op je computer de force ttl master inschakelen, die geen -niet, dus- high sync ondersteunt. 't Is dat of je krijgt een dubbelle flash met een vertraging ertussen.
      Ik heb er dus in plaats van die Multimax 6, een Phottix Cleon II in de N3 geplugd. Die geeft ook AF bij half press, en is veel goedkoper. Dat werkt na een tiental keren te hebben gebruikt nog altijd perfect.
      Je kan die natuurlijk niet aan je remote flash hangen (zoals wel de multimax), maar met die Phottix erbij heb ik 1 ganse Flex vrij, met Ettl2. De Flex op het toestel is dan alleen flashtrigger, geen ontvanger van de remote, en dat dure kabeltje hoeft er dan ook niet in.
      Last edited by Poza; 9 mei 2012, 13:12.

Comment

Ik heb hier 7 stuks 603's waarvan ik eentje heb omgebouwd zodat ik een test-knop via de PC-link aansluiting kan gebruiken.
        Van battery-life heb ik zeker geen klagen : ik heb ze al verschillende malen gebruikt en het zijn nog steeds de eerste batterijtjes die erin steken. Groot gemak van de 603's tov de 602's was voor mij de batterijsoort.
        Algemeen gezien ben ik er zeer tevreden over.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
          Ik heb hier 7 stuks 603's waarvan ik eentje heb omgebouwd zodat ik een test-knop via de PC-link aansluiting kan gebruiken.
          Van battery-life heb ik zeker geen klagen : ik heb ze al verschillende malen gebruikt en het zijn nog steeds de eerste batterijtjes die erin steken. Groot gemak van de 603's tov de 602's was voor mij de batterijsoort.
          Algemeen gezien ben ik er zeer tevreden over.
          dank je voor je comment stelt me al meer gerust. Ik heb ze gisterenavond besteld en ben dus in blijde verwachting. Ondertussen net mijn 3 YN-560's gaan halen, dat die transceivers maar snel toekomen dat ik aan het werk kan. Momenteel nog even doordoen met de V4's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht

@zunoel: batterijen zijn nieuw. nuja ik ga het verschil zien door nog een paar batterijen aan te kopen en vergelijken met de RF603's die hopelijk volgende week al toekomen
            Ook die in de zender?
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

de RF 603's zijn toegekomen. Er zit dus wel een testknop op en het de on off knop is een luxe, echter de plek waar deze staat is ook net zoals de V4 onfortuinelijk slecht gezet
              opt eerste zicht echt wel deftig materiaal zullen ze dit weekend eens testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                de RF 603's zijn toegekomen. Er zit dus wel een testknop op en het de on off knop is een luxe, echter de plek waar deze staat is ook net zoals de V4 onfortuinelijk slecht gezet
                opt eerste zicht echt wel deftig materiaal zullen ze dit weekend eens testen.
                Lees #387.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Bij mijn laatste RF-602 setje dat ik heb ontvangen, bevatte de TX-unit intss ook een on/off-button

de Tx-unit die ze trouwens meesturen is niet meer met de benaming RF-602 maar met RX-600 en de receivers RF-602
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
                  X