Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580 EX en E-TTL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 580 EX en E-TTL

Ik heb net een 580 EX (mkI) geexperimenteerd in combinatie met een 1D3, maar slaag er niet in hem in E-TTL modus te krijgen. Ik heb enkel TTL-II. De lens wordt niet herkend en ik heb het idee dat ik een standaard flitslicht krijg ipv een invulflash. (overbelicht).

Ik raak niet wijs uit de cF instellingen van de 1D en de 580. Vermoedelijk staat daarin iets verkeerd. Kan iemand helpen de juiste cF's te identificeren en hun correcte setting ?

Alvast bedankt,
    Sven.

Re: 580 EX en E-TTL

Normaal geen CF's nodig !
    Zeer belangrijk de flits in de modus ETL, komt normaal spontaan als default setting tevoorschijn bij het aanzetten van de flits. Te wijzigen door de "mode" toets op de flits in te drukken.
    Camera kan in P modus of zelfs in manuele modus staan, ik verkies manueel.
    A modus is soms goed, maar heeft neiging trage tijden te gebruiken, daarom met manueel weet je perfect wat je doet.

De werkwijze is dus zeer simpel, eveneens de logica der achter, flits is in control, door de ETTL sluit ze als het onwerp voldoende belicht is. Sluitersnelheid is belangrijk voor het omgevingslicht, minder voor het flitslicht, als je binnen de syncspeed blijft of eventueel een High speed sync gebruikt.
    Diafragma werkt op zowel omgeving als flits en is het instrument voor je dieptescherpte te bepalen.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
    X