Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT1 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT1 ?

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Ik heb ze in US besteld.
    Prijs op website +10% + verzending en heb invoertaks betaald.

Dinsdag besteld, vrijdag geleverd.
    Zijn dat dan de Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT die je besteld hebt? Wat is jou ervaring ermee? Ik heb de st e2 waar ik heel tevreden van ben maar voor buiten had ik graag pw. Deze test van de nieuwe pw door deze fotograaf zijn erg teleurstellend. http://vimeo.com/4597083 Ik denk van te gaan voor de betrouwbare 'oude' pw II plus.
    Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
      Zijn dat dan de Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT die je besteld hebt? Wat is jou ervaring ermee? Ik heb de st e2 waar ik heel tevreden van ben maar voor buiten had ik graag pw. Deze test van de nieuwe pw door deze fotograaf zijn erg teleurstellend. http://vimeo.com/4597083 Ik denk van te gaan voor de betrouwbare 'oude' pw II plus.
      Paly doelt niet op de PW's maar op de Alienbees....

Alles is natuurlijk afhankelijk van je gebruik maar persoonlijk vind ik de 'oude' PW's echt te duur ten opzichte van de alternatieven. Voor de Flex TT5/ mini TT vind ik de hogere prijs op zich wel gerechtvaardigd.... als ze ook daadwerkelijk feilloos zouden werken met álle Canon flitsers

Ik heb kortgeleden dus maar gekozen voor de Elinchrom Skyports. Deze zijn een stuk betaalbaarder dan de PW's, werken feilloos (dus geen misfires etc) en geven geen banding problemen o.i.d. (zoals sommige van die Cactus setjes) Kortom, ik heb er tot op heden zeker geen spijt van gehad.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Paly doelt niet op de PW's maar op de Alienbees....

Alles is natuurlijk afhankelijk van je gebruik maar persoonlijk vind ik de 'oude' PW's echt te duur ten opzichte van de alternatieven. Voor de Flex TT5/ mini TT vind ik de hogere prijs op zich wel gerechtvaardigd.... als ze ook daadwerkelijk feilloos zouden werken met álle Canon flitsers

Ik heb kortgeleden dus maar gekozen voor de Elinchrom Skyports. Deze zijn een stuk betaalbaarder dan de PW's, werken feilloos (dus geen misfires etc) en geven geen banding problemen o.i.d. (zoals sommige van die Cactus setjes) Kortom, ik heb er tot op heden zeker geen spijt van gehad.

Je zegt er gelukkig bij als ze feilloos werken. Volgens die test blijkt dat toch niet het geval te zijn. Ik prefereer feilloos werken boven de nieuwe modellen al zijn de extra mogelijkheden wel aantrekkelijk natuurlijk. Hogere prijs zeg je? Het scheelt toch maar paar euro's en daar is het hem dus zeker niet om te doen. Pw II plus heeft zijn betrouwbaarheid al bewezen als je al de info die je vindt mag geloven. De nieuwe met betrouwbaarheid van de oude zou natuurlijk ideaal zijn. Het is sowieso veel geld voor iets dat ze waarschijnlijk maken voor een paar euro's aan materiaal. Voor nieuwe technologie betaal je nu eenmaal.
        Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          Je zegt er gelukkig bij als ze feilloos werken. Volgens die test blijkt dat toch niet het geval te zijn. Ik prefereer feilloos werken boven de nieuwe modellen al zijn de extra mogelijkheden wel aantrekkelijk natuurlijk. Hogere prijs zeg je? Het scheelt toch maar paar euro's en daar is het hem dus zeker niet om te doen. Pw II plus heeft zijn betrouwbaarheid al bewezen als je al de info die je vindt mag geloven. De nieuwe met betrouwbaarheid van de oude zou natuurlijk ideaal zijn. Het is sowieso veel geld voor iets dat ze waarschijnlijk maken voor een paar euro's aan materiaal. Voor nieuwe technologie betaal je nu eenmaal.
          Met die 'hogere prijs' bedoel ik de prijs van de Flex TT5/ Mini TT ten opzichte van de niet TTL gestuurde alternatieven zoals de Elinchrom Skyports, Alienbees etc. De hogere prijs van de Flex TT5 zou wat mij betreft dus gerechtvaardigd zijn als ze feilloos zouden werken juist omdat deze TTL ondersteuning kennen. Het prijsverschil tussen de oude PW's en de alternatieven zoals de Skyports en Alienbees vind ik persoonlijk onverkoopbaar groot.....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Met die 'hogere prijs' bedoel ik de prijs van de Flex TT5/ Mini TT ten opzichte van de niet TTL gestuurde alternatieven zoals de Elinchrom Skyports, Alienbees etc. De hogere prijs van de Flex TT5 zou wat mij betreft dus gerechtvaardigd zijn als ze feilloos zouden werken juist omdat deze TTL ondersteuning kennen. Het prijsverschil tussen de oude PW's en de alternatieven zoals de Skyports en Alienbees vind ik persoonlijk onverkoopbaar groot.....
            Azo, nu ben ik mee .Inderdaad schandalig duur die dingen. Ik zie dat de pw in de Us nu 169$ kosten wat ongeveer 114 euro + taksen denk ik ongeveer 120 a 125 euro stuk. Ik kan een set laten meebrengen (ik heb er 4 nodig) maar die golflengte is niet dezelfde als hier.
            Groetjes Steco

Comment

ik heb een vraagje. ik heb nikon materiaal en overweeg om 3 van die miniTT 's te kopen.
              ik heb 3 flashes: een sb 900 en 2 sb 28s. (1SB28DX en een gewone, om just te zijn.)
              heeft iemand een idee of die dingen werken (zij het dan op manual mode) met de SB28s of zou het alleen met de SB900 werken?

Gegroet,
              Gaetan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaetandepoorter Bekijk bericht
                ik heb een vraagje. ik heb nikon materiaal en overweeg om 3 van die miniTT 's te kopen.
                ik heb 3 flashes: een sb 900 en 2 sb 28s. (1SB28DX en een gewone, om just te zijn.)
                heeft iemand een idee of die dingen werken (zij het dan op manual mode) met de SB28s of zou het alleen met de SB900 werken?

Gegroet,
                Gaetan
                Normaal niet in manual mode, zelfs die nieuwe niet.
                PW:
                "- The SB-900 flash’s local Manual mode cannot currently be triggered by a remote FlexTT5 – it must be in TTL mode (or Master mode when on-camera) to operate on ControlTL radios. Recommended work-around is to instead put the SB-900 into TTL mode, and control the flash’s power from the camera with a Master flash or SU-800 unit."
                Als je drie mini's koopt werkt die flash echter enkel on-camera, want dat zijn geen receivers.
                De mini en de flex hebben wel een basic trigger mode die met zowat alle fototoestellen werkt die een hot-shoe hebben.
                Last edited by Poza; 16 april 2011, 06:44.

Comment

ik heb ondertussen 1 mini en 2 TT5s gekocht, voor nikon, en het werkt perfect met mijn SB900, maar ik heb nog een SB28 en 28DX ook, en volgens PW zou dat moeten werken als je de flash in Manual mode zet (wat ik gedaan heb). De TT5 en TT1 zou je niet moeten veranderen, alleen verlies je dan de mogelijkheid om de power van de flash aan te passen.

Maar ze doen het niet. Wel als ik op de TEST knop duw op de TT1, maar niet als ik een foto maak. Mijn vraag is nu: moet ik nog iets veranderen in de D700 dan, stuurt hij een 'verkeerd' signaal naar de TT1 ofzo? Flash belichtingscorrectie veranderen heb ik al geprobeerd, maar dat is het niet. Het heeft wel al eventjes een keer gewerkt, maar ik weet niet waarom nu niet (meer)

Flashes in manual mode op de camera zelf werkt ook als een zonnetje

Comment

Dat klinkt gelijk basic trigger mode. Ik heb geen Nikon, maar waarschijnlijk moet je in PocketWizard Utility die Basic trigger mode aanvinken en het standaard kanaal dat voor de tt1 staat aangegeven, overnemen bij de ontvanger, of iets dergelijks. Die moet ook in die mode staan. Geen andere mode laten forceren.

Comment

Jouw test (met een ttl-frequentie?) hoort bij een volledige ttl-compatibele flash trouwens ook niet tot de opstartprocedure. Ik gebruik die knop enkel als het nodig is het kanaal te leren (teach) aan een vreemde flex.
                      Het is op de lange duur van belang een gewoonte te maken van de aanbevolen werkwijze: Dus eerst de flash, daarna de pw's opzetten (basic trigger mode staat bij mij op c2), dan de camera. Vervolgens maak je de "test"-foto's nodig om eventueel de ttl te initieren. Ze zeggen 1 foto, maar pak er toch maar twee.

Comment

Working...
                      X