Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT1 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT1 ?

Zijn er hier al mensen met ervaring met de nieuwe Pocket Wizards? Ik sta namelijk op het punt om een set bestellen want ik ben hélemaal klaar met die Cactus V2's , en die V4's schijnen banding problemen te geven icm Canon 5D's. Bovendien lijkt me de mogelijkheid om E-TTL te kunnen gebruiken zo af en toe ook wel handig.

Ik vraag me ook af of er nu eigenlijk verschillen zijn in de mini TT1 transmitter en de Flex TT5 transmitter/ tranceiver, behalve dan de grootte en het soort batterij die erin moet...( en de prijs....)
    www.indetailfotografie.nl

Re: Ervaringen Pocket Wizard Flex TT5/ mini TT1 ?

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Ik vraag me ook af of er nu eigenlijk verschillen zijn in de mini TT1 transmitter en de Flex TT5 transmitter/ tranceiver, behalve dan de grootte en het soort batterij die erin moet...( en de prijs....)
    TT1 = enkele transmitter
    TT5 = transmitter en reciever

voor zover ik weet zijn ze nu pas begonnen met uitleveren naar België. Ik denk dus dat er nog niet veel mensen deze gaan hebben.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik ben er ook naar op zoek. Ik heb enkel gezien dat servix ze beschikbaar heeft... Weet er iemand misschien nog een winkel waar men ze in voorraad hebben /en kan kopen?
      Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
      Meer info op: www.tomvh.be

Comment

werken dergelijke triggers ook met Metz flashen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
          werken dergelijke triggers ook met Metz flashen?
          Helaas niet.

Ze zijn voorlopig leverbaar enkel voor Canon.
          Binnenkort voor Nikon.

Mocht dit een succes zijn en er veel vraag naar is, zullen de Metz ook wel aan de beurt komen.
          Moet er wel bij vermelden dat zo een setje +/- 590 euro gaat kosten hoor.
          Dus zelfs iets duurder dan da PW II plus.
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Helaas niet.

Ze zijn voorlopig leverbaar enkel voor Canon.
            Binnenkort voor Nikon.

Mocht dit een succes zijn en er veel vraag naar is, zullen de Metz ook wel aan de beurt komen.
            Moet er wel bij vermelden dat zo een setje +/- 590 euro gaat kosten hoor.
            Dus zelfs iets duurder dan da PW II plus.
            Begrijp dit eigenlijk niet. Als een Metz flitser werkt met E-TTL technologie, waarom zou je dan geen Metz flitsers icm de Canon PW trigger kunnen gebruiken?

Trouwens, waar haal jij die 590,- vandaan? Anyway... de PW Mini TT1 (de tranmitter) is verkrijgbaar voor 195,- en voor de PW Flex TT5 moet je zo'n 210,- per stuk afrekenen. Wil je meerdere Canon flitsers tegelijk digitaal aansturen (dus via E-TTL) dan moet je dus voor elke flitser ook een Flex TT5 erbij hebben. Werk je volledig manueel dan zou je ook kunnen volstaan met 1 Flex TT5 en een je overige flitsers laten slave flitsen (of zelfs met de oudere PW's). Dat laatste is wat ik vooralsnog ook ga doen. Ik kan ook niet anders omdat ik werk met 1 Canon 430EX flitser en 2 Nikon SB-25's... En dit Nikon's via E-TTL aansturen gaat natuurlijk niet werken

Comment

naar wat ik ondertussen gevonden heb zouden metz flashes geen enkel probleem mogen vormen

PS MarkEL: hoe kan je andere flashes laten slave flitsen?

Ik dacht namelijk ook 1 transmitter en dan 2 receivers te kopen. komt neer op 600 euro! maar als ik 200 euro kan besparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                PS MarkEL: hoe kan je andere flashes laten slave flitsen?

Ik dacht namelijk ook 1 transmitter en dan 2 receivers te kopen. komt neer op 600 euro! maar als ik 200 euro kan besparen
                Wel, sommige flitsers hebben zo'n functie ingebouwd (een Nikon SB-26 bijvoorbeeld) en anders kun je gebruik maken van zo'n slave trigger blokje. Nu moet ik er wel bij vertellen dat dit mogelijk niet goed werkt in combinatie met de 430EX. Dit ligt echt aan dít type flitser, werkt niet goed met zo'n blokje en ook niet met van die Cactus triggers... de V2's in ieder geval....

Verder heeft het werken met slave flits natuurlijk nog een paar nadelen. Je bereik wordt natuurlijk een stuk beperkter en je kunt geen gebruik maken van E-TTL (is meestal natuurlijk geen probleem). Maar het grootste nadeel is denk ik nog wel dat slave triggers niet bruikbaar zijn op plekken waar meerdere fotografen bezig zijn want als die anderen dan hun flits laten afgaan, zal jouw flitser ook automatisch meeflitsen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Begrijp dit eigenlijk niet. Als een Metz flitser werkt met E-TTL technologie, waarom zou je dan geen Metz flitsers icm de Canon PW trigger kunnen gebruiken?

Trouwens, waar haal jij die 590,- vandaan? Anyway... de PW Mini TT1 (de tranmitter) is verkrijgbaar voor 195,- en voor de PW Flex TT5 moet je zo'n 210,- per stuk afrekenen. Wil je meerdere Canon flitsers tegelijk digitaal aansturen (dus via E-TTL) dan moet je dus voor elke flitser ook een Flex TT5 erbij hebben. Werk je volledig manueel dan zou je ook kunnen volstaan met 1 Flex TT5 en een je overige flitsers laten slave flitsen (of zelfs met de oudere PW's). Dat laatste is wat ik vooralsnog ook ga doen. Ik kan ook niet anders omdat ik werk met 1 Canon 430EX flitser en 2 Nikon SB-25's... En dit Nikon's via E-TTL aansturen gaat natuurlijk niet werken
                  Waar ik de prijs haal : www.servix.be :

PW FLEXCK2 1 Transmitter & 2 FlexTT5 Canon Transceivers = 590€
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Bij Foto konijnenberg op voorraad Flex TT5 €220 Mini TT5 €198 .
                    Als de Metz AF 58 Digital via het Camera menu van Canon voledig is te bedienen dan , "is mij verteld bij bovenstaande dealer" moet het werken.!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canyon Bekijk bericht
                      Als de Metz AF 58 Digital via het Camera menu van Canon voledig is te bedienen dan , "is mij verteld bij bovenstaande dealer" moet het werken.!!
                      De Flex TT5 is niet op voorraad bij Konijn op 't moment...... in Nederland niet en in België niet....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canyon Bekijk bericht
                        wat is "via de menu te bedienen"?

Is mss afhankelijk van camera tot camera. Maar op mijn camera valt er niet veel te bedienen wat betreft externe flash. Ik dacht dat je dit bij andere camera's idd wel kon?

Comment

Ik heb me nog eens goed ingelezen in de nieuwe Pocket Wizard Flex TT5 triggers en kom eigenlijk tot de conclusie dat die triggers kennelijk ook niet ‘de’ oplossing zijn…. Ik heb namelijk niet de behoeve om te gaan werken met afdekschermjes etc. om het signaal acceptabel te krijgen en om nu ook nog de flitsers te moeten vervangen heb ik toch ook niet zoveel trek in.

‘k Zit nu dus toch maar weer te overwegen om over te gaan tot de aanchaf van een set Elinchrom Skyports. Voordeel hiervan is ook nog weer dat deze een stuk voordeliger zijn dan de PW’s en ik met zo’n set m’n Canon en Nikon flitsers gewoon door elkaar kan gebruiken. Alleen geen E-TTL met m’n Canon flitser maar goed, da’s niet onoverkomelijk.

Ik zit nu alleen met de vraag welke kabeltjes e.d. ik apart moet kopen bij de Skyports. Ik heb nu 1 Canon 430EX flitser, die dus geen pc Sync aansluiting heeft, en 2 Nikon SB-25’s die wel een pc sync aansluiting heeft. Wie kan mij dit vertellen, en waar kan ik die kabeltjes kopen? (liefst in een Nedelandse (web) shop)

Comment

Om alles een beetje méér compatible te maken koos ik voor de montage van de flitsers op een schoentje met een 3,5 jack aftakking, dat werkt voor alle flitsen, zowel Canon als Nikon gebruik ik ,dan heb je nog kabeltjes nodig van 3,5 jack naar 3,5 jack en die zijn te verbinden met cactus V4. De kabeltjes zijn ook inbegrepen bij een cactus V4. Originieel van Elinchrom zijn de kabeltjes astronomisch duur!

Waarschijnlijk zou dit ook moeten werken via de skyports, voor hulp en aankoop van Elinchrom kan je steeds bij Servix terecht.

MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              Om alles een beetje méér compatible te maken koos ik voor de montage van de flitsers op een schoentje met een 3,5 jack aftakking, dat werkt voor alle flitsen, zowel Canon als Nikon gebruik ik ,dan heb je nog kabeltjes nodig van 3,5 jack naar 3,5 jack en die zijn te verbinden met cactus V4. De kabeltjes zijn ook inbegrepen bij een cactus V4. Originieel van Elinchrom zijn de kabeltjes astronomisch duur!

Waarschijnlijk zou dit ook moeten werken via de skyports, voor hulp en aankoop van Elinchrom kan je steeds bij Servix terecht.

MVG, Jeff C.
                              Bij een SkyPort universal receiver zit een 3.5mm kabeltje bij, dus dat probleem heb je al niet meer, ik heb voor mijn 580EX II indertijd bij Flashzebra.com een screwlock pc sync cable gekocht, die kan je vastschroeven aan de flits, is handig want kan niet loskomen op die manier.

Ik zou je wel aanraden om de Skyports bij Studio73 te kopen, daar zijn ze iets goedkoper dan bij Servix (let op, de prijslijst die je als pdf binnenhaalt van Servix is zonder btw !)

Voor een set zender/ontvanger ben je 169 Euro kwijt, extra universal ontvangers kosten je 96 Euro/stuk ... niet echt goedkoop, maar nog altijd minder dan PW's ... en in strobist gebruik je toch geen ETTL vind ik.

Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                              X