Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Radiotriggers in België !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    Interessanter zijn deze:



    2.4 Ghz... zowel flash trigger als camera trigger (zoals pocket wizard) en erg goede feedback van het strobist forum
    men bereikt afstanden tot 150m...
    Ik heb deze vorige week besteld en ze zijn vandaag aangekomen.
    Ik kijk ernaar uit om het uit te testen
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
      Ik heb deze vorige week besteld en ze zijn vandaag aangekomen.
      Ik kijk ernaar uit om het uit te testen
      hier hetzelfde, vandaag toegekomen

      'k heb wel 2 setjes met extra receiver gekocht om zowel camera en flash radiogestuurd te triggeren. Klein testje (15 meter met 2 houten deuren tussen):

      testopstelling 1


      testopstelling 2


      resultaat
      Last edited by Sam Jae; 6 oktober 2009, 20:18.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

        Kleine update, die twinlink gebruikt beide IR en RF trigger en ik vroeg me al af waarom IR als men RF heeft. Ik denk dat het antwoord in een ander thread gegeven is, sommige fototoestellen of flashes zenden zodanig veel stoorsignalen dat de onvanger dus niets meer hoort in het RF gedeelte. En hier zal dus de IR wel triggeren.

        Ik heb mijn twee extra RF ontvangers nu zaterdag en ik heb ook mijn hotshoe naar sony hotshoe adapters en ga mijn flashes eens goed testen. Als ik meer weet vertel ik het hier.

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

          'k ben benieuwd naar je ervaringen, olaf.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

            Mijn ervaring met deze Seculine triggers is goed tot zeer goed.
            Goede actieradius, zelfs met muren enz tussen.
            Ook ontdubbeling signaal met RF en IR is
            Gebruik deze met studiostrobes en losse flashes en tot nu toe no problemo.
            Toch wel een vernuftig wake up systeem ook. Als de receivers in sleep mode gaan kan je deze "wekken" via de transmitter. Eigenlijk hoef je de receivers dus niet af te zetten. Toch wel een pluspunt in tegenstelling tot de batterijverslindende V2's triggers als je deze vergat uit te zetten. AAA'kes zijn ook wel interessanter dan CR2's.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

              Hmm dikke pech met mijn Sony -F42AM flash. Ik had zo’n FS-1200 adapter gekocht om de Seculine ontvanger hots-hoe te gebruiken op mijn Sony flash. De Seculine ontvanger werkt goed, ook met die FS-1200 adapter, want als ik mijn studio flash aan de PC-Sync uitgang van de adapter monteer gaat die af. Het is de Sony -F42AM flash die weigert te flitsen.

              Sorry Sony, mijn volgende flashes zullen geen Sony zijn. Ik wil die hot-shoe kunnen gebruiken.

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                Hmm dikke pech met mijn Sony -F42AM flash. Ik had zo’n FS-1200 adapter gekocht om de Seculine ontvanger hots-hoe te gebruiken op mijn Sony flash. De Seculine ontvanger werkt goed, ook met die FS-1200 adapter, want als ik mijn studio flash aan de PC-Sync uitgang van de adapter monteer gaat die af. Het is de Sony -F42AM flash die weigert te flitsen.

                Sorry Sony, mijn volgende flashes zullen geen Sony zijn. Ik wil die hot-shoe kunnen gebruiken.
                Pakt Nikon SB-24, die werken altijd en overal
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                  Hmm dikke pech met mijn Sony -F42AM flash. Ik had zo’n FS-1200 adapter gekocht om de Seculine ontvanger hots-hoe te gebruiken op mijn Sony flash. De Seculine ontvanger werkt goed, ook met die FS-1200 adapter, want als ik mijn studio flash aan de PC-Sync uitgang van de adapter monteer gaat die af. Het is de Sony -F42AM flash die weigert te flitsen.

                  Sorry Sony, mijn volgende flashes zullen geen Sony zijn. Ik wil die hot-shoe kunnen gebruiken.
                  Heb je de echte Minolta FS-1200 of een namaak van e-bay?
                  Ik heb overlaatst nog een Minolta HS5600(D) getest op een FS-1200 (origineel) en op een hotshoe geplaatst (trigger aan de hotshoe met PC kabel (ik heb Skyports) en die werkte perfect hoor.

                  Ik heb nog een originele FS-1200 liggen, je kan altijd eens komen proberen
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Heb je de echte Minolta FS-1200 of een namaak van e-bay?
                    Ik heb overlaatst nog een Minolta HS5600(D) getest op een FS-1200 (origineel) en op een hotshoe geplaatst (trigger aan de hotshoe met PC kabel (ik heb Skyports) en die werkte perfect hoor.

                    Ik heb nog een originele FS-1200 liggen, je kan altijd eens komen proberen
                    Het is wel degelijk FS-1200 die ik heb besteld maar ze kwamen van Hong Kong, wat me verrast heeft. Ik heb ze nochthans niet van ebay besteld. Heb wel moeten zoeken naar een site die ze verkocht en ik was van overtuigd dat het een Amerikaanse site was.

                    Als ik de PC Sync in die FS-1200 steek dan werken die wel want mijn studioflash wordt getriggered, enkel mijn Sony Flash zelf weigert in alle talen en ben praktisch overtuigd dat het sony zelf is die in de firmware van de flash die weigering heeft ingebouwd.

                    Maar ik wil wel dat eens proberen maar nu heb ik de volgende weken zeker geen vrije tijd meer. Ik kan mijn flashes wel gebruiken met mijn fraadloze preflashes maar ik verlies wel de functionaliteit van mij flitsmeter en ik kan die flitsen in fel zonlicht of in een afgelegen kamer niet altijd gebruiken.

                    Als ik tijd vind wil ik dat zeker eens proberen. :-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                      Het is wel degelijk FS-1200 die ik heb besteld maar ze kwamen van Hong Kong, wat me verrast heeft. Ik heb ze nochthans niet van ebay besteld. Heb wel moeten zoeken naar een site die ze verkocht en ik was van overtuigd dat het een Amerikaanse site was.

                      Als ik de PC Sync in die FS-1200 steek dan werken die wel want mijn studioflash wordt getriggered, enkel mijn Sony Flash zelf weigert in alle talen en ben praktisch overtuigd dat het sony zelf is die in de firmware van de flash die weigering heeft ingebouwd.

                      Maar ik wil wel dat eens proberen maar nu heb ik de volgende weken zeker geen vrije tijd meer. Ik kan mijn flashes wel gebruiken met mijn fraadloze preflashes maar ik verlies wel de functionaliteit van mij flitsmeter en ik kan die flitsen in fel zonlicht of in een afgelegen kamer niet altijd gebruiken.

                      Als ik tijd vind wil ik dat zeker eens proberen. :-)
                      Vandaar mijn vraag de echte Minolta FS-1200 heeft geen PC-sync poorten.
                      Het is gewoon een adapter van Minolta/sony naar hotshoe

                      Minolta FS-1200

                      Namaakt e-bay fs-1200
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Vandaar mijn vraag de echte Minolta FS-1200 heeft geen PC-sync poorten.
                        Het is gewoon een adapter van Minolta/sony naar hotshoe

                        Minolta FS-1200

                        Namaakt e-bay fs-1200
                        In dit geval is het dus toch een namaak.

                        Ik wil wel eens weten of mijn flashes zullen werken op die officiele, maar dat zal voor de volgende paar weken niet zijn want heb geen vrije tijd meer.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                          Het is wel degelijk FS-1200 die ik heb besteld maar ze kwamen van Hong Kong, wat me verrast heeft. Ik heb ze nochthans niet van ebay besteld. Heb wel moeten zoeken naar een site die ze verkocht en ik was van overtuigd dat het een Amerikaanse site was.

                          Als ik de PC Sync in die FS-1200 steek dan werken die wel want mijn studioflash wordt getriggered, enkel mijn Sony Flash zelf weigert in alle talen en ben praktisch overtuigd dat het sony zelf is die in de firmware van de flash die weigering heeft ingebouwd.

                          Maar ik wil wel dat eens proberen maar nu heb ik de volgende weken zeker geen vrije tijd meer. Ik kan mijn flashes wel gebruiken met mijn fraadloze preflashes maar ik verlies wel de functionaliteit van mij flitsmeter en ik kan die flitsen in fel zonlicht of in een afgelegen kamer niet altijd gebruiken.

                          Als ik tijd vind wil ik dat zeker eens proberen. :-)
                          Heb je al wat meer kunnen testen?
                          Ben je er tevreden mee, zijn ze hun geld waard?

                          Ik ben namelijk op zoek naar een betaalbaar alternatief voor mijn cactussen.
                          PW is geen optie wegens te duur, eventueel skyports.
                          Als jij natuurlijk een tevreden gebruiker bent dan is mij keuze gemaakt denk ik.

                          Nu loop ik echt tegen de limieten aan vd cactussen

                          Thx.
                          Nikon stuff and more ...
                          https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                            Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
                            Heb je al wat meer kunnen testen?
                            Ben je er tevreden mee, zijn ze hun geld waard?

                            Ik ben namelijk op zoek naar een betaalbaar alternatief voor mijn cactussen.
                            PW is geen optie wegens te duur, eventueel skyports.
                            Als jij natuurlijk een tevreden gebruiker bent dan is mij keuze gemaakt denk ik.

                            Nu loop ik echt tegen de limieten aan vd cactussen

                            Thx.
                            Ik heb die op een studio shoot getest en leek goed te werken, enkel de oudere portable flashen hadden de neiging om zichzelf in slaapstand te zetten, maar dat was onafhankelijk van de zenders. Ik dacht wel dat we de zenders af en aan zetten maar normaal zou die geactiveerd moeten worden door de zender zelf. En je kan de ontvangerslaapstand hoger zetten.

                            We hebben toch een paar honderden fotos getrokken en de ontvangers werkte met dezelfde batterij. Enkel de zender gaf soms aan dat hij laag stond in batterij maar ik vermoed datd e meegeleverde cellen wat verouderd waren, en in 1 van mijn ontvangerpakken was er een meegeleverde uitelopen batterij. Ik heb van Foto Rubens dus nieuwe batterijen gekregen.

                            Deze maand heb ik helaas geen tijd gehad voor fotografie, dus heb ze niet verder kunnen testen. Zit met zware deadlines op het werk. December zou weer rustiger worden.

                            Persoonlijk ben ik er heel blij mee dat ik ze heb, ook al krijg ik mijn Sony flashes er niet mee gewerkt. Ik ga kijken naar goedkopere externe flashen in de toekomst die er wel met standaardvoet mee werken.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                              Ik heb deze set via Konijnenberg in Turnhout gekocht. Hiervoor had ik een Cactus voor mijn 430 flitser. Was mij vooral bevalt is het multifuncitonele karakter voor zowel gewoon flisters als studioflisters. De Cactus liet het vaak afweten of flitste spontaan er op los.

                              Ik heb 1 zender en 2 ontvangers. Qua bereik werk ik meestal tot 30 meter, tot dusver heb ik geen enkele klacht over het systeem. Het ziet er degelijk en professioneel uit en wat ik vooral innovatief vind is de verscheidene bevestigingmogelijkheden, zoals een grondplaat met magneten. Perfect op mijn studioflisters van alu, want Seculine levert een metalen plaatje erbij met dubbelzijdige tape.

                              Mobiel werk ik met 2 flitsers een 430 en 430 II, ik heb hierdoor een ongelofelijke vrijheid met deze zenders en veel meer creatieve mogelijkheden.

                              Dan erbij de dubbele triggering via infrarood en radio maakt het een onfeilbaar setje en ook zeer gunstig geprijsd.

                              Een absolute aanrader....

                              helaas heeft Konijnenberg ze ineens niet meer in het assortiment

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe Radiotriggers in België !

                                Deze heb ik nu een paar weken in mijn bezit en tot dusver .
                                veel betrouwbaarder dan de cactussen (nog geen enkele misfire) en ook functioneler.
                                Het is de meerprijs tov cactus zeker waard.

                                Bij foto Rubens kan je een set kopen (1 transmitter + 2 receivers) voor net geen € 150.
                                http://www.fotorubens.be/5683/fotoru...tzfFNlY3VsaW5l
                                Nikon stuff and more ...
                                https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                                Comment

                                Working...
                                X