Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

softbox en adapter op Lastolite Lumen8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• softbox en adapter op Lastolite Lumen8

Hallo,

Ik heb onlangs een studioset aangeschaft, Lastolite Lumen8. Deze set is voorzien van een tweetal paraplu's. Nu wil ik graag een softbox aanschaffen. Wie kan mij adviseren in het volgende:
    - welk merk softbox (gelet op duurzaamheid en natuurlijk resultaat);
    - welke maat softbox (gelet op het maken van portret en/of 2 personen;
    - moet er een adapterring aangeschaft worden en, zoals altijd met adapters, welke is de juiste.

Ik denk dat de laatste vraag pas beantwoord kan worden nadat het merk van de softbox bepaald is.....
    Wie heeft advies of zelfs ervaring?

Bij voorbaat hartelijke dank.

Groet,
    Hans

Re: softbox en adapter op Lastolite Lumen8

Is er helemaal niemand die hier ervaring of dit kan aanvullen?
    Wellicht weet iemand en site waar deze accessoires goed geordend aangeboden worden?

Groet,
    Hans

Comment

ik ben complete leek op dit vlak, maar kun je niet beter softboxen van lastolite zelf kopen?
      allicht worden die geleverd met alle accessoires om op je lampen te zetten, toch?

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hannes Bekijk bericht
        Is er helemaal niemand die hier ervaring of dit kan aanvullen?
        Wellicht weet iemand en site waar deze accessoires goed geordend aangeboden worden?

Groet,
        Hans
        probeer eens in een ander forum... dit is een strobist forum, geen studio forum...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Akkoord, dank u voor de reacties.

Comment

In dit forum kun je discuteren over materiaal, technieken en alles wat met off-camera gebruik van flits- (zowel studio als reportageflitsers) en belichtingstechnieken - in de ruime zin van het woord - te maken heeft.
            Dus ik mag hier wel antwoorden denk ik.

Welk type softbox / modifier, hangt een beetje af van persoonlijke smaak en het onderwerp dat je fotografeerd.

Ik ben erg tevreden van een Chimera 90x120. Het din is heel snel op te zetten (bij mij is dat belangrijk) robuust, en heeft een lange garantie op de verkleuring van het doek.

Welke speedring je daarvoor nodig hebt, geen idee.
            Steek je licht eens op bij de winkel waar je de lummen hebt gekocht of bij Serix. Da's de invoerder van Lastolite (maar ze lopen niet warm van de Lummen, want ze verkopen ook Elinchrom), Chimera en Elinchrom.
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Working...
            X