Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom Quadra Ranger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elinchrom Quadra Ranger

Dan is het nu het moment om trachten die kabels der bij te krijgen, want als je het letterlijk leest qua inhoud op de link die U me gaf is er van geen kabels sprake.
    Al staan ze wel op de foto, normaal is er de flitskop voorzien van één kabel van 2,50 meter, dat is de standaard. Je kan er een kortere kopen aan 55 Euro en een lange (3,50) aan 75 euro prijzen volgens Servix.

Als je op de website van Servix gaat, of op de site Elinchrom.com kan je wel bewijzen dat de kit normaal de kabels moet bevatten. de vraag is alleen waar zijn ze naar toe, gezien de verkoper eerst niet van zin was de doos te open, komt dit mij niet zo positief over.

Ik wens je een spoedige oplossing van het probleem.

Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik ben nog even verder gaan kijken op de link die je me gaf, en het is gewoon foute info dat men geeft op de site, als je gaat kijken op naar de A kit, de snelle kit dus moet je onderaan is kijken wat hun uitleg is over speed, dat is dus gewoon foute informatie wat de speed staat niet voor het snelle opladen maar wel voor de flitsduur van de koppen, die daar kan flitsen met een kortere tijd dan de S koppen, kan gaan tot 1/6000 ste van een seconde, en dus speciaal voorzien voor het bevriezen van beweging. Voor normale fotografie is de S kop zeker evengoed, en zal ook de snelle laadtijd hebben.
      De tijd is trouwens niet afhankelijk van de kop maar van de condensatoren en het gewenste vermogen, en condensatoren zitten niet in de flitskop maar wel in de generator.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Op de buitenste witte doos staat wel degelijk met "2 cables 2,5m".
        Nee ik laat het daarbij niet, ik zie wel wat het wordt zoniet is het rechtbank en FOD.
        Trouwens de ingesloten handleiding is niet eens in het Nederlands. Nochtans een bijzondere zware overtreding !! Ik heb een leverancier die zéér zwaar is veroordeeld door FOD voor zulke tekortkoming. Overhaast heeft die alsnog zijn verpakkingen aangepast en alle handleidingen in onze 3 (officieuze) landstalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
          Op de buitenste witte doos staat wel degelijk met "2 cables 2,5m".
          Nee ik laat het daarbij niet, ik zie wel wat het wordt zoniet is het rechtbank en FOD.
          Trouwens de ingesloten handleiding is niet eens in het Nederlands. Nochtans een bijzondere zware overtreding !! Ik heb een leverancier die zéér zwaar is veroordeeld door FOD voor zulke tekortkoming. Overhaast heeft die alsnog zijn verpakkingen aangepast en alle handleidingen in onze 3 (officieuze) landstalen.
          Over een Nederlandse handleiding doe ik nooit moeilijk, als je bezig bent met high tech spullen is Engels de voertaal, dat is al jaren zo !
          Nu ik had geen buitendoos, als ik buiten stapte met mijn kit bij Servix, verschil ik heb die doos niet gemist, maar ik had wel kabels ! En kon dadelijk aan de slag !

MVG, Jeff C.

Comment

Alles vlot verlopen zoals het hoorde, dus de set werkt - hoera

Wel nog wat extra accessoires bijgekocht zodat ik mijn softboxen van de brx 500ws kan gebruiken, alsmede een extra kom met grit. En zoals je hebt aangeraden de ontvangers voor die 2 580-ers. model 2008 en 2009, en dus ene met shoe en de laatste nieuwe zonder, alle kabeltjes waren aanwezig in de kits.

Hmmm al wat geprobeerd is wel wat zoeken met het vermogen. Zou het gebruiken om te gebruiken als invulflits buiten en binnen bij feestjes; Binnen denk ik eraan om met een paraplu te werken ... of ken jij/ jullie iets beters?

Als ik bedenk met 1 batterij 150 flisen aan 400ws en een kleine 2000 in het laagste vermogen, dus met 2 batterijen kan het lang spelen worden. Schoon speelgoed, ik hield altijd van lampkes

Comment

Ah das goe nieuws se, je gaat nu nog wat werk hebben met het experimenteren, wat je is grondig moet bekijken is de instelling en daarbij de weergaven van het gebruikte vermogen. Der is een instelling eigen aan Elinchrom die werkt met diafragma openingen
              de stappen kan ik dus instellen van 1/10 stop tot 1 volle stop per stap. Ik stelde ze in op 3 tienden van een stop per stap. In het gebruik is dit zeer eenvoudig en ook zeer juist.
              Al wordt er niets van vermeld in de handleiding, stel je meet een bepaalde diafragma bij de gewenste snelheid (125ste) die waarde krijg je dus op je flitsmeter, door nu één stap te verhogen komen daar 3 tienden van een stop bij omgekeerd gaan er 3 tienden af. Ik vind deze instelling zeer praktisch, al is het op het eerste zicht niet zo duidelijk op de display van de ranger. en die 3 tienden zijn voor mij een goede instelling omdat dit rond de 1/3 stop is wat overeenkomt met de instellingen van diafragma en sluitersnelheid die ook met 1/3 stop verhogen of verlagen.

Ik hoop dat mijne uitleg wat duidelijk is, anders vraag je maar concreet wat je niet echt snapt.

Succes nog en prettige feestdagen.
              MVG, Jeff C.
              Last edited by Digipics357; 29 december 2009, 08:34.

Comment

Eigenlijk weet ik nog niet goed hoe ik wat ga gebruiken in een kerk bij huwelijk- en doopsels.
                De reflectors of een softbox - bedoeling als invulflits. Iso 400 - 1250 = 1/125 à 1/60sec f8 - f11
                Daar wil ik me eerst volledig op concentreren.
                Ken een groot fotogoroe die met een PhaseOne werkt en 2 mensen lopen rond met "softboxen" in de kerk ... maar je moet zijn werk eens zien!!
                Licht is een toverwoord waarbij ik hoe langer hoe meer bij zweer. Iso verlagen en meer licht erin, misschien tegen de stroom van alle gevoelige camera's.

Dus het zal een balans worden van net niet teveel licht om de witte partijen niet uit te branden en net niet te donker. Want je kan toch niet elke scene gaan meten met een belichtingsmeter ...

Comment

Naar mijn bescheiden mening spreek je hier over reportage, dat is iets waar je inderdaad niet kan meten en heel dikwijls geen tweede kans krijgt. Om veiligheid reden zou ik dan kiezen voor een invulflits met ETTL, dat los ik op met een ST-E2 weliswaar met infrarood, maar wel met volledig behoudt van ETTL.

Voor mij zal het gebruik van de Quadra eerder zijn voor een outdoor shoot met modellen, daar heb je de mogelijkheid om te meten en in te stellen. Ik zie redelijk wat problemen als je mobiel fotografeerd, je dus verplaatst ten opzichte van de flits en van je onderwerp zonder de kans te hebben van te meten.

Al zal het zeker niet onmogelijk zijn, maar ik ben zo geen reportagefotograaf en doe geen trouwers of dergelijke aanverwante.

MVG, Jeff c.

Comment

ST-E2 is mooi maar ik heb soms last als iemand net het signaal kruist ... Radiosignalen werken altijd. Enfin we gaan véél mogen proberen en veel op de meterkes kijken en vooral de afstanden en vermogens leren en ibz inschatten tov van een wit en zwarte kledij.

Comment

Working...
                    X