Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom Quadra Ranger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Elinchrom Quadra Ranger

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
    Code:
    "heb me net een setje Elinchrom BXRi ToGo 500/500 Set aangeschaft"
    zo kan je daar ook speciale batterijen voor aanschaffen?
    ja dat kan
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Code:
      "heb me net een setje Elinchrom BXRi ToGo 500/500 Set aangeschaft"
      zo kan je daar ook speciale batterijen voor aanschaffen?
      Ik meen ergens gelezen te hebben dat 1 kop prima op een Tronix werkt volgens Scott Kelby, maar als je twee koppen aansluit dan heb je 'geflikker' bij het opladen ... ze laden wel op, maar of het gezond is weet ik niet, vrees van niet eerlijk gezegd.

Maar als je dus per kop een Tronix gebruikt zou het perfect werken volgens Scott Kelby ... is wel nogal duur hé, zowat de helft van de prijs van de ToGoSet

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

heu , 1 is al erg genoeg om mee te sleuren....zal wel die andere bestellen hier of daar
        helaas studio 73 kon hem nog niet op bestelling krijgen
        bij mijn vraag of er een alternatief is voor de tronix bleef het muisstil.....waarschijnlijk niet dus
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

HTML-code:
          Maar ook perfect te combineren met mijn 580 Ex flitsen getriggerd door de syports
          Zo zo, hoe kan je dit combineren - met kabeltjes?

Comment

HTML-code:
            Maar ook perfect te combineren met mijn 580 Ex flitsen getriggerd door de syports
            http://www.flashzebra.com/products/0138/index.shtml denk ik
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

HTML-code:

Ik bestelde bij Flashzebra.com blokjes met een 3,5 jack female, dan leg je de verbinding met de kabeltjes die bij de skyports zijn.
              De blokjes zijn iets goedkoper dan de oplossing hierboven voorgesteld, al zal dit ook perfect werken. De skyports stel je dan in op hetzelfde kanaal en zodoende werken de 580 flitsen gelijk met de Quadra dan kan je meer afstand nemen en het hoofdlicht is uiteraard de Quadra, de 580 die dienen voor accenten te leggen.

MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hi Jeff,

Hebben ze die zaken niet bij "het konijn" of Servix?
                Dat je zulke zaken in de VS moet bestellen? Of is dat zo speciaal ??
                Lijkt me een pvc voetje met 2 contacten en een stekkertje of kabeltje ... nog een ongeboren markt voor de chinezen

Comment

Hmmm lijkt me toch dat ik zo'n kit Quadra Ranger me eerstdaags ga aanschaffen - die snelle versie ervan.
                  de 1200Ws is miss wat teveel maar vooral de 8kg zware batterij is factor om "nee" tegen te zeggen. Of is het toch beter om in te investeren in een 1200Ws versie??
                  Zou het gebruiken om op buiten locatie te flitsen ipv van mijn 2 x 580II

Comment

Hi Jeff,

Hebben ze die zaken niet bij "het konijn" of Servix?
                    Dat je zulke zaken in de VS moet bestellen? Of is dat zo speciaal ??
                    Lijkt me een pvc voetje met 2 contacten en een stekkertje of kabeltje ... nog een ongeboren markt voor de chinezen
                    Ja, ik weet niet of je dit hier kan vinden, flashzebra heeft het gewoon in stock, en of je nu in Nederland of in The USA iets koopt maakt niet echt veel verschil, de kans in The USA is dat je invoertaks moet betalen, kan maximaal 10 euro zijn, als ze der over vallen, anders komt het zo naar je toe.

MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hmmm lijkt me toch dat ik zo'n kit Quadra Ranger me eerstdaags ga aanschaffen - die snelle versie ervan.
                      de 1200Ws is miss wat teveel maar vooral de 8kg zware batterij is factor om "nee" tegen te zeggen. Of is het toch beter om in te investeren in een 1200Ws versie??
                      Zou het gebruiken om op buiten locatie te flitsen ipv van mijn 2 x 580II

De Snelle versie heeft alleen een snellere flitsduur die kan gaan tot 1/6000 ste, voor alle normale fotografie ben je evengoed met de normale versie, niet dat het echt zoveel scheelt in prijs, maar 65 Euro! dus niet denken dat een snelle versie sneller laadt of zo. Wat ik zou overwegen is de extra ankoop van één of twee ontvangers skyports om in combinatie met de Quadra ook je 580 flitsen te kunne sturen.

MVG, Jeff C.

Comment

Gisteren bij Studio 73 te Geel een kit Elinchrom Quadra Ranger 400ws aangeschaft (hun laatste).
                        Bij thuiskomst stel ik echter vast dat de 2 kabels met dikke stekkers echter ontbreken, winkel ondertussen gesloten … een email en een fax naar betreffende winkel en Servix. Ik hoop dat het proper wordt opgelost.
                        Wel een zware ontgoocheling, was gebrand om de flitsers gisteravond en vandaag uitvoerig te testen met mijn nieuwe 5D MarkII.

Ik hoop dat het materiaal beter is dat de "vieuwfinder" van Canon.

Comment

Heb je dan niet zelf in de kist gekeken ?

Je kan gewoon niet over de kabels héén zien, zijn zeer prominent aanwezig links en rechts rond de flitskoppen in de koffer.

Ik vind het erg voor je, maar je koopt zoiets toch niet zonder zien dacht ik .

MVG, Jeff C.

Comment

Toch wel! Zag een set kabeltjes liggen later bleek dit de pc syn. ik heb in bijzonder de lampjes bekeken omdat ik géén leds zag. Ging ervan uit dat alles compleet was gezien er veel boekjes inzaten en verpakte batterijen - pas als in wou opbouwen zag ik de 4 gaten L & R in de mousse en de bedoelde stekkers voor de lampen ... als ik niet hadt gevraagd om de doos te openen zou de verkoper me zo weg sturen. ik vond een kleine demostartie meer dan gepast! Er was zeer veel volk en geen tijd voor iemand als ik. De mensen met kleine compactcamera's werden op hun wenken en vragen wel gediend $

Comment

Dat is typisch voor ne verkoper hé, ik koop al mijn spul rechtstreeks bij Servix, en daar gaat het heel gemoedelijk aan toe. Nu het probleem zal zeker opgelost worden alleen moet je op je strepen staan want normaal moet die kist compleet zijn, dus waar zijn de kabels heen ? ik hoop dat je toch een gedrukte handleiding hebt van zowel de generator als de flitskop. Want aan de instelling van de generator heb je wel ne boterham.
                              Heb je gecontroleerd of de skyport er bij zit der is een ruimte in het midden onderaan in de kist voor voorzien!

Mag ik je vragen wat ze vroegen voor die kit, als je het niet graag op het forum gooit kan het ook in een PM.

MVG, Jeff C.

Comment

zie http://www.studio73.be/content/studi...m9t&startrow=7

Comment

Working...
                                X