Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen studiootje inrichten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eigen studiootje inrichten

Sinds kort ben ik in het bezit van mijn eigen studio-ruimte
    Okay, kleine ruimte
    Het is 2.80 breed en 6 meter lang, inpandig met eigen buitendeur.
    Welke kleur kan ik het plafond en de muren het beste geven. De een zegt zwart...de ander zegt wit. Ik ga het studiootje vooral gebruiken voor portretfotografie (vooral kinderen, soms ook de ouders)
    Wie heeft tips voor me, ik kan ze echt goed gebruiken.
    Alvast bedankt voor het lezen.

Re: Eigen studiootje inrichten

Beste Monica,

ik ben geen professional op het gebied van studio-inrichting, maar heb volgende bedenkingen:
    - een volledig witte studio zal je waarschijnlijk extra lichtopbrengst bieden, maar daardoor wordt de reflectie van het licht wel moeilijker controleerbaar (echter, misschien wel leuk voor hi-keyfotografie?).
    - een volledig zwarte studio zal je toelaten om het licht beter te controleren (reflecties), maar is volgens mij nogal somber om in te werken (zeker met kinderen?).
    - misschien is een studio in middelgrijze tint te overwegen, waarbij één muurzijde (zijkant) is voorzien van een railsysteem aan het plafond, met daaraan zwart doek over de volledige hoogte. Zo kan je steeds zelf de reflectiehoeveelheid regelen al naargelang je het doek meer of minder openschuift.

Alvast succes met jouw nieuwe studio.
    www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Re: Eigen studiootje inrichten

De lengte is erg leuk, de breedte is aan de krappe kant, met een achtergrondrol van 2,75 ga je nog moeten zien hoe je het erin krijgt.

Plafond zou ik wit doen is erg handing om te bouncen, en de muren zou ik neutraal grijs doen, of zwart.

Met die afmetingen zou ik zeker overwegen om gebruik te maken van wallboom statieven, die vijs je tegen de muur met kliefbouten en ze zorgen ervoor dat je vloer vrij blijft, en met een breedte van 2,80 is dit zeker aan te raden.

Misschien ook te overwegen, een gipsplaat wand (gyproc) als achtergrond, als dit werk keurig is uitgevoerd, en geschilderd met een witte acryl of latex verf heb je een droom van een achtergrond, die af en toe alleen een nieuw laagje verf nodig heeft.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
      X