Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Softbox van Sambesi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Softbox van Sambesi

Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van de Lastolite Ezybox 60cm, maar ik zit wel een beetje tegen de prijs van € 170 aan te hikken.

Gisterenavond ff zitten googlen en kwam op de site van Sambesi uit.

Softbox van 60cmx90cm voor €62,90

http://sambesigroup.ax-media.de/prod...universal.html

En de adaptor om hem aan je flitser te monteren voor € 39,90

http://sambesigroup.ax-media.de/prod...dapter-II.html

Kom je uit op een totaalprijs van ongeveer 100 euro.
    Kan helaas geen reviews vinden over dit merk, dus ik vraag me af of dit een goede aanschaf zou zijn ivm de lastolite, die fors duurder is
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: Softbox van Sambesi

Deze was ik ook al ooit eens tegengekomen. Als ik uitrekende voor een volledige set: adapter, softbox, swivel, statief + verzending (is namelijk 20€!!) kwam ik 20 euro goedkoper uit als een ezybox kit. Dat vond ik niet echt de moeite ...

Ik denk dat qua bouwkwaliteit en gemak de ezybox echt wel de winnaar is.
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Als ik eerlijk mijn gedacht zeg, dan zou ik nooit dergelijk bedrag uitgeven voor een softbox op een reportageflits te plaatsen; OK .... ik ben misschien wel een beetje bevoordeeld met een compleet uitgeruste studio boven mijn garage, maar dat neemt niet weg dat ik ook strobist materiaal gebruik op verplaatsing. Maar ik beperk me dan tot het gebruik van paraplu's. 170 euro voor ne softbox van 60 cm, als ik dan bedenk dat ik mijn Octa van 170 cm voor de studio slechts 120 euro betaalde, en die octa is beter als ne natte droom hoor .

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Als ik eerlijk mijn gedacht zeg, dan zou ik nooit dergelijk bedrag uitgeven voor een softbox op een reportageflits te plaatsen; OK .... ik ben misschien wel een beetje bevoordeeld met een compleet uitgeruste studio boven mijn garage, maar dat neemt niet weg dat ik ook strobist materiaal gebruik op verplaatsing. Maar ik beperk me dan tot het gebruik van paraplu's. 170 euro voor ne softbox van 60 cm, als ik dan bedenk dat ik mijn Octa van 170 cm voor de studio slechts 120 euro betaalde, en die octa is beter als ne natte droom hoor .

MVG, Jeff C.

Tja het is nu eenmaal een dure hobby. Dat wisten we voordat we hieraan begonnen
        Maar ik ben niet in het bezit van studioflitsers en ik heb toch wel heel mooie resultaten gezien met die Ezybox. Met paraplu trouwens ook
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Tja het is nu eenmaal een dure hobby. Dat wisten we voordat we hieraan begonnen
          Maar ik ben niet in het bezit van studioflitsers en ik heb toch wel heel mooie resultaten gezien met die Ezybox. Met paraplu trouwens ook
          Ben der niet mee eens dat het een dure hobby is, alles is relatief .... je moet maar is gaan zeilen ..... Maar dat wil niet zeggen dat ge je moet laten afzuipen, als je de belichting van een paraplu van 105 cm van rond de 30 euro vergelijkt met ne softbox van 170 euro dan weet je wat ik wil zeggen .

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
          X