Mensen, 't is een wel heel erg basic vraag, 'k weet het... Maar... hoe doen jullie dat nu? Als ik op een donkere locatie met mijn SB-600's ga spelen, dan zit ik constant te kl*ten om scherp te stellen. Gebruiken jullie pilootlicht? Ik heb zelf al geprobeerd te focussen met 1 hand en met een andere hand een zaklamp vast te houden waarmee ik het ondwerp verlicht, maar... dit lijkt me toch niet echt de meest aangewezen methode. Wat is den truuk hier?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hoe scherpstellen in den donker?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Hoe scherpstellen in den donker?
AF hulplicht met de flitsen is een idee, juiste scherpstelpunt selecteren is ook al belangrijk. Maar indien je Live view hebt kun je dit ook gebruik om te focussen, dit gebruik ik zelf vrij vaak en vind dit zeeeeeeer handigI will harness all available light with super-fast aperture lenses
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk berichtMensen, 't is een wel heel erg basic vraag, 'k weet het... Maar... hoe doen jullie dat nu? Als ik op een donkere locatie met mijn SB-600's ga spelen, dan zit ik constant te kl*ten om scherp te stellen. Gebruiken jullie pilootlicht? Ik heb zelf al geprobeerd te focussen met 1 hand en met een andere hand een zaklamp vast te houden waarmee ik het ondwerp verlicht, maar... dit lijkt me toch niet echt de meest aangewezen methode. Wat is den truuk hier?some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Ok, thx mensen... Ik vond/vind dat altijd zo'n geklungel met die zaklampen, maar... er is duidelijk geen andere weg.
Nog is bedankt voor de antwoorden!Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be
Comment
-
gewoon overdag als het licht is je instelling maken.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtgewoon overdag als het licht is je instelling maken.
grt,bouk.
Comment
-
Indien het een Nikon reflextoestel is misschien op de "s" stand zetten (ipv "C" if "M") dan meet hij dit automatisch. op een d200 en d700 tochLast edited by vinstermik; 16 juni 2009, 17:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtgewoon overdag als het licht is je instelling maken.
grt,bouk.Geweldig
o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk berichtIndien het een Nikon reflextoestel is misschien op de "s" stand zetten (ipv "C" if "M") dan meet hij dit automatisch. op een d200 en d700 toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk berichtGeld dit voor de D90 ook ?
Op "s" kan je met de door mij opgenoemde toestellen het hulplicht gebruiken die automatisch de instelling doet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door anexco Bekijk berichtFantastischGeweldig
Comment
-
Ik maak regelmatig 's nachts foto's van amfibieën en heb me een zwanehals (zie hier) aangekocht die ik op mijn lensgondel schroef. Aan de zwanehals zit een klem voor een microfoon (zie hier) en hier klem ik een kleine, maar krachtige zaklamp in. Reuzehandig! Je moet wel nog een klein verloopschroefje bijkopen van 1/4 naar 3/8 (zie hier)
Vriendelijke groeten,
Kris HermansCanon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria
Comment
-
fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk berichtMensen, 't is een wel heel erg basic vraag, 'k weet het... Maar... hoe doen jullie dat nu? Als ik op een donkere locatie met mijn SB-600's ga spelen, dan zit ik constant te kl*ten om scherp te stellen.
Comment
Comment