Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop strobist-fotografie? Wie wat waar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Workshop strobist-fotografie? Wie wat waar?

Oorspronkelijk geplaatst door Jumbo Bekijk bericht
    Een tijdje geleden heb ik ook de beginners workshop bij www.strobistworkshops.be gevolgd.

Ik heb exact hetzelfde ervaren als "amaaikes".

Eerst een theoretisch gedeelte, maar daarna veel praktijk, met een (naar mijn mening) toch wel persoonlijke begeleiding, zeker op de momenten dat je zelf aan het fotograferen bent.

En vragen stellen was geen enkel probleem: die werden zo volledig mogelijk beantwoord.

In mijn ogen zeker een aanrader!

Groetjes,
    Walter
    en van den deze ook een reactie van "amaaikes, 't was af zunne" !!!
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      beter laat dan nooit... hier
      Gisteren gevolgd, aanrader!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
        Gisteren gevolgd, aanrader!
        Me too, het was af!

Comment

Bij ons in school geven ze in deel 3 ook strobist heel tevreden over, 70 euro voor 18 lessen Ook hdr en panorama wordt er behandeld.
          Ik ben echt tevreden dat ik geweest ben, wordt heel praktisch gehouden. We proberen de leerkracht te overhalen om deel 4 te geven.

Comment

Veel workshops tegenwoordig hier op BD.

Vraag me eigenlijk af of al die fotografen die dat organiseren ook wel een btwnummer hebben. Dat lijkt me toch wel nodig als je zo een dingen organiseert.

Bij de workshop die ik heb gevolgd kreeg ik een geldig factuur. Maar je merkt ook dat daar een wettelijke firma achterzit.

Maar bij veel van die andere initiatieven hier op BD (en dan bedoel ik echt niet alleen strobistworkshops, maar ook landschapsfotografie, macro en wat nog allemaal) daar vind ik nergens vermelding van enige bestaande firma.

Dus mijn vraag :

Bij wie kan ik een workshop volgen en een geldig factuur ontvangen ?
            Diegenen die zwijgen zullen wel weten waarom zeker

Comment

Van mij kan je een factuur krijgen en er zijn er nog hoor.

Alleen, veel mensen met een btw nummer zwijgen wegens vrees voor kritiek die ze over zich heen krijgen omdat ze reklame maken voor hun zaak.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Van mij krijg je ook een factuur van mijn zaak fotobedrijf, maar dat weet jij ondertussen wel.

Heb absoluut niets te verbergen, maar vindt het wel een terechte vraag.

Dus ik antwoord met plezier

Mvg. Peter

PS : zou niet weten waarom je moet zwijgen als je legaal werkt.
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amaaikes Bekijk bericht
                  Maar bij veel van die andere initiatieven hier op BD (en dan bedoel ik echt niet alleen strobistworkshops, maar ook landschapsfotografie, macro en wat nog allemaal) daar vind ik nergens vermelding van enige bestaande firma.

Dus mijn vraag :

Bij wie kan ik een workshop volgen en een geldig factuur ontvangen ?
                  Diegenen die zwijgen zullen wel weten waarom zeker
                  je lijkt wel voor de staat te werken... vanwaar die bezorgdheid?

en je kiest je forum zorgvuldig uit! denk niet dat er hier veel landshapsfotografen en macrofotografen die workshops organizeren dit gaan lezen... en dus niet antwoorden... beter je vraag in algemeen posten...

en wat strobisten workshops betreft...

ik zie twee mogelijkheden... oftewel is 't gratis... dan lijkt me dat normaal dat die geen factuur geven en ook geen firma hebben...

oftewel is 't betalend en dan hebben ze een btw nummer en kunnen een factuur uitschrijven...

't zal je misschien opgevallen zijn dat je moeilijk gratis workshops vindt...
                  lijkt me logisch, d'r zijn nogal wat kosten:

locatie huren
                  verzekering afsluiten
                  strobist materiaal voorzien
                  modellen huren
                  visagiste huren
                  lunch voorzien voor de deelnemers
                  drank en koffiekoeken
                  etc...
                  (althans op mijn workshop)

terug naar je vraag...
                  ik denk dat alle strobist workshop organizatoren hier op BD een btw nummer hebben en facturen kunnen uitschrijven... 'k zou zeggen.... schrijf je overal eens in en je weet het direct... en daarenboven zal je heel veel leren!
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Jürgen Doom en ikzelf organiseren een nieuwe introductieworkshop 'From Speedlight to Lightroom' rond (off camera) flitsfotografie en beeldbewerking (Lightroom-workflow):
                    • zaterdag 13 maart in Leuven. Info hier.
                    • zaterdag 24 april in Gent. Info hier.

En ja hoor, met factuur!
                    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      Alleen, veel mensen met een btw nummer zwijgen wegens vrees voor kritiek die ze over zich heen krijgen omdat ze reklame maken voor hun zaak.
                      Inderdaad, en dit ondanks mijn voorstel om voor de aankondiging van workshops te betalen ...

Ik geef ook steeds braaf een factuur
                      www.fotofolio.be

Comment

je lijkt wel voor de staat te werken... vanwaar die bezorgdheid?
                        En moest dit zo zijn, is dat dan een probleem ?
                        Mag ik hier niet meer op het forum komen ?
                        Of stel ik misschien vervelende vragen ?

ik denk dat alle strobist workshop organizatoren hier op BD een btw nummer hebben en facturen kunnen uitschrijven... 'k zou zeggen.... schrijf je overal eens in en je weet het direct... en daarenboven zal je heel veel leren!
                        Ben van die uitspraak allesbehalve zeker.

Check maar eens volgende site : http://www.eurodb.be/scriptsPublic/a...ECH?partId=kmo, kan je makkelijk checken wie een btwnummer heeft en wie niet.

Maybe Big Brother is Watching

Comment

En moest dit zo zijn, is dat dan een probleem ?
                          Mag ik hier niet meer op het forum komen ?
                          Of stel ik misschien vervelende vragen ?

inderdaad, dit forum dient niet voor dergelijke vragen. Als je vragen ivm. strobisme hebt, dan zijn die hier wel op hun plaats... zoals eerder gezegd, post je vraag in algemeen..

en... big brother kan duidelijk niet goed zoeken...

als dit je enige inbreng is tot BD... maak eens wat foto's! laat eens zien wat je doet... Post ze hier op BD...

als je met strobist vragen zit ben je hier of op m'n workshop steeds welkom.

trouwens, op aanvraag van velen ben ik een advanced strobist workshop op aan zetten, dit kan je misschien interesseren?
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

inderdaad, dit forum dient niet voor dergelijke vragen. Als je vragen ivm. strobisme hebt, dan zijn die hier wel op hun plaats... zoals eerder gezegd, post je vraag in algemeen..

en... big brother kan duidelijk niet goed zoeken...

als dit je enige inbreng is tot BD... maak eens wat foto's! laat eens zien wat je doet... Post ze hier op BD...

als je met strobist vragen zit ben je hier of op m'n workshop steeds welkom.

trouwens, op aanvraag van velen ben ik een advanced strobist workshop op aan zetten, dit kan je misschien interesseren?
                            Ik ben al ingeschreven op een advanced strobist workshop, maar dan wel bij strobistworkshops.be.
                            Ben daar de beginner gaan volgen en vond het in tegenstelling tot workshops die ik daarvoor had gevolgd heel wat beter. Zeer beperkte groep, degelijke uitleg en een zeer goede individuele begeleiding.

Bij vele andere workshops moest ik vooral aanhoren hoe geweldig de fotograaf of fotografen die het gaven wel waren, maar uitleg en tips en trucs, oh neen dat kon er niet van af. En daarna zelf wat foto's maken van modellen zonder enige begeleiding. Zo kan ook ik een workshop geven. (ik ga er niet mee beginnen voor alle duidelijkheid).

Wat betreft btwnummer was dat zeker niet op jou bedoeld, maar heb enkele andere in het oog. Dus jawel, ik kan best wel zoeken.
                            Maar ga maar eens in het onderdeel "waarheen vandaag" kijken. Da's pas een echte schande.

Dus je moet je zeker niet aangevallen voelen, want dat was zeker niet m'n bedoeling.

Wat betreft mijn inbreng op het forum : ik post geen foto's (voorlopig), ik repliceer soms op foto's en ik lees veel. Dat is bij mijn weten niet verboden.

Comment

Alle mensen die ik ken die hier via BD een workshop geven (er kunnen er natuurlijk zijn die ik niet ken) hebben een geldig btw nummer.
                              www.fotofolio.be

Comment

Ik ben ook wel geïnteresseerd in een cursus als je daar ook effectief iets kan leren. Tot hiertoe heb ik nog nergens iets gelezen van iemand die daar iets echt heeft geleerd (wat je door wat zoeken op dit forum niet zelf kan ontdekken).
                                Kan er misschien eens iemand zeggen wat hij daar nu echt geleerd heeft? Bijvoorbeeld een paar praktische tips of zo?

Comment

Working...
                                X