Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 580ExII aansturen met El-Skyport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 580ExII aansturen met El-Skyport

Hallo,

Ik heb 2 x de canon 580II en ik wil deze aansturen met mijn Elinchrom Skyport dus doe ik het volgende:

Plaats de eerste 580 op master en manueel (om mijn licht te kunnen regelen) en sluit de skyport aan via de pc inhang.
    Plaats de tweede 580 op slave en manueel

Maar de masterflits wil niet afgaan, zet ik deze op slave (en manueel) doet hij het wel maar neemt hij de tweede niet mee.(CH. staat goed dus dat is het niet)

Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is.

MVG
    - Canon 1D Mark3 + 580EXII + 70-200 f2.8 IS + EF 2x II + 24-105 f4 IS + 16-35 f2,8 + 50 f/1.4II
    - Statief: Manfrotto 055Prob. Kop: Manfrotto 229. monopod: 685B.
    - Verwerking: Apple iMac 24" + 22" + Apple Macbook Pro 17"

Re: Canon 580ExII aansturen met El-Skyport

Als ik het goed heb werkt de master/slave functie van de 580EX niet als die via de PC sync aangestuurd wordt. Meen dit gelezen te hebben op het net toen ik mijn twee 580EX II's gekocht had, heb dus ook twee SkyPort ontvangers mogen kopen (1 universal set en een ontvanger apart) en twee FlashZebra kabeltjes.

Gebruik trouwens nu de nieuwe eBay triggers ... en die werken verbazend goed moet ik toegeven, geen enkel misfire en werken gewoon op AAA batterijen (heb er GP Recyco's ingestoken ) ... en vooral : kosten een stuk minder, heb een zender en drie ontvangers voor de helft van de prijs van een SkyPort

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Als ik het goed heb werkt de master/slave functie van de 580EX niet als die via de PC sync aangestuurd wordt. Meen dit gelezen te hebben op het net toen ik mijn twee 580EX II's gekocht had, heb dus ook twee SkyPort ontvangers mogen kopen (1 universal set en een ontvanger apart) en twee FlashZebra kabeltjes.

Gebruik trouwens nu de nieuwe eBay triggers ... en die werken verbazend goed moet ik toegeven, geen enkel misfire en werken gewoon op AAA batterijen (heb er GP Recyco's ingestoken ) ... en vooral : kosten een stuk minder, heb een zender en drie ontvangers voor de helft van de prijs van een SkyPort

Mark
      En welke triggers zijn dat dan ?
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        En welke triggers zijn dat dan ?
        Deze gebruik ik : PT-04 WIreless Flash Trigger, let wel dat er twee versies zijn op eBay die beide PT04 noemen, maar ik heb met een set van deze hier nog geen enkel probleem gehad.

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Om met skyports aan te sturen denk ik niet dat je een master en een slave functie gaat kunnen gebruiken op de 580 flitsen, met de skyports werk je zuiver manueel. Dus voor skyports heb je nodig drie skyports, 2 voor de flitsen en 1 voor op de camera.

Andere mogelijkheid die niks kost, je plaats je 580 op de camera als master en de tweede 580 los van de camera als slave, dan stuur je via infrarood en heb je alle mogelijkheden alleen moeten de flitsen elkaar zien voor het uitwisselen van data via infrarood.

Nog een andere mogelijkheid sturen via cactus triggers nodig 2 ontvangers en een zender ontverges verbinden met de 580 door middel van kabelje voor de bedrijfzekerheid. zender op de camera , de flitsen zet je manueel op de gewenste kracht.

mogelijkheid 1 en mogelijkheid 3 zijn indentiek qua gebruik alleen is een skyport duurder dan een cactus.

Er is nog een derde mogelijkheid dat is door gebruik te maken van de externe infrarood trigger van Canon de ST-E2 die laat je toe om de twee flitsen los van je camera te plaatsen en toch ETTL meting te hebben, nadeel is hier ook weer de zichtbaarheid onder elkaar, binneshuis valt dat best mee buiten is het soms lastig.

Ik gebruik zowel de St-E2 als de cactus triggers , al naar gelang van de omstandigheden.

Ik hoop je van dienst te zijn met deze info.

MVG, Jeff
          Last edited by Digipics357; 15 mei 2009, 09:13.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

een vierde mogelijkheid (maar ook de duurste) is het gebruik van de de nieuwe Pocketwizard TT triggers.

Deze ondersteunen E-TTL en zijn radiogestuurd.

http://www.pocketwizard.com/
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Deze gebruik ik : PT-04 WIreless Flash Trigger, let wel dat er twee versies zijn op eBay die beide PT04 noemen, maar ik heb met een set van deze hier nog geen enkel probleem gehad.

Mark
              Bedankt Mark
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
              X