Vandaag de skyports in mijn handen gehad, maar dat blijkt dus al standaard niet met de sb-600 en sb-28 te werken, zonder aparte kabeltjes aan te schaffen
koop een SB900 die kan je samen met je SB600 gebruiken om CLS te sturen...
en koop voor 30€ een PTO4-IS trigger
en koop er reserve setje bij voor 25€... dan ben je zeker dat ze ten allen tijden werken... misfires zitten er voor deze verbeterde modellen niet bij tenzij je verder dan 50m gaat... maar dat kan de skyport ook niet...
zo heb je een nieuwe flash, en een redundant remote trigger systeem voor alle drie je flashes...
en die originele V2 van mij gaat maar tot 1,5 meter. Vraag me ook af of het een batterij-probleem is. Houd ik mijn toestel voor mijn gezicht om af te drukken, dan krijg ik misfire. Verplaats ik mijn camera naar de hoogte van mijn buik en druk dan af, dan flitst ie wel. Afstand is ongeveer 1,5 meter en enige wat het zicht tussen zender en ontvanger blokkeert , is een paraplu.
Koop natuurlijk liever die nieuwe versie cactus dan elinchrom skyports, maaar ben gewoon bang dat ik dan weer hetzelfde gezeur heb
ik geloof dat ik er achter ben waar het aan ligt. En ik ga hiermee toch wel voor de titel "rund van de maand".
Mijn cactus gingen wel goed als ik de sb-600 gebruikte. Bij mijn SB-28 werkte hij gewoon niet. Reden : flitser stond in body gewoon op ttl ipv op M. SB-600 reageert hier gewoon op en SB-28 natuurlijk niet. Soms flitste hij wel met de sb-28, maar dat kwam omdat ik op het testknopje van de transmitter drukte en niet op de ontspanknop van mijn toestel
Dom dom dom
Maar ik ga sowieso de pt04-cn nu bestellen omdat deze gewone batterijen gebruikt
Comment