Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke kleur reflector

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke kleur reflector

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het strobist gebeuren. Nu lees ik veel over de cal. sunbounce maar deze is mij te duur.
    Nu ga ik zelf een reflector maken, maar ik weet niet goed welke kleur ik het beste kan gebruiken. Ik lees veel over de zebra goud/zilver. Maar is mijn vraag of dit niet te warm licht geeft? Ik doe af en toe een bruiloft en wilde gaan werken met reflectors ipv inflitsen. Vind de reflector een natuurlijker effect geven.

grzzz Wim
    "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Re: welke kleur reflector

De sunbonce is duur..En toch...

Ik heb gisteren me een kleine Sunbounce kunnen werken en dat gaf bij bewolkt weer zelfs een mooi bruikbaar resultaat. Super handig dus als je een vlugge shoot moet doen. Als de portefeuille is bekomen van de vorige aderlating dan is dit één van mijn volgende aankopen.

Je kan misschien overwegen om een "5 in 1" reflector te kopen. Zwat/wit/shoot trough/ziver/goud.

* Oh...ik had niet gelezen dat je het zelf gaat maken *
    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

>> Join me on Facebook <<

Comment

Als het echt goedkoop moet zijn : een oud wit laken. Kan je goed mee experimenteren vind ik.
      Maar daar kunt ge moeilijk mee op een bruiloft verschijnen. Tenzij als Jules Cesar
      30D 40D 10-22 24-105 100-400

Comment

Ik heb onlangs en sunbounce (micro) nagemaakt. Hiervoor heb ik een goudkleurig doek gebruikt, maar de zilveren uitvoering volgt nog.
        De resultaten met de gouden reflector zijn behoorlijk, en als het resultaat iets te warm is, dan pas je dit gewoon aan in de witbalans in uw raw-covertor.
        Piet Cosaert
        http://kepsfotografie.wordpress.com

Comment

Zijn dit alle mensen die ervaring met een rerflector hebben? : Er zijn toch wel mensen die mij kunnen vertellen welke kleur reflector ze het meest gebruiken?

Wim

but the camera helps "

Comment

Ik heb de zilveren sunbounce en geeft een mooie gloed af. ik denk dat als je met zonnig weer fotografeert, de zebra of gouden kleur te warme kleuren afgeeft. 'k had dat ergens bij iemand gelezen (zelf geen ervaring, behalve met de 5 in 1).
            De zilver SB heb ik zelf zondag gebruikt en heeft een neutrale kleur, niet te koud of te warm. Vrouwen zijn ook meestal geschminkt of zijn naar de zonnebank geweest.

Dus als je al voor een reflector gaat, zou ik een zilver nemen. of koop een 5 in 1 (niet zo duur), dan heb je alle kleuren die je zou kunnen nodig hebben.... mijn gedacht.

Grtz R.
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
              Zijn dit alle mensen die ervaring met een rerflector hebben? : Er zijn toch wel mensen die mij kunnen vertellen welke kleur reflector ze het meest gebruiken?

Wim
              Ik gebruik een reflectiescherm van Falcon Eyes met twee kleuren (CFR42G); wit en goud. In een studio gebruik ik vaak de gouden kant om iets warmere tint in de huid te krijgen. Buiten gebruik ik meer de witte kant voor een neutralere invulreflectie.
              Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyjongmans Bekijk bericht
                Ik gebruik een reflectiescherm van Falcon Eyes met twee kleuren (CFR42G); wit en goud. In een studio gebruik ik vaak de gouden kant om iets warmere tint in de huid te krijgen. Buiten gebruik ik meer de witte kant voor een neutralere invulreflectie.
                voor mij is de zebra (zilver/goud combo) van Cal Sunbounce ideaal... zilver is me te koud. Maar vergaap je nie aan de kleuren. Je moet ze testen! Zebra van Cal Sunbonce is bijvoorbeeld compleet anders bij lastolite.... veel hangt ook af van't materiaal!
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                  voor mij is de zebra (zilver/goud combo) van Cal Sunbounce ideaal... zilver is me te koud. Maar vergaap je nie aan de kleuren. Je moet ze testen! Zebra van Cal Sunbonce is bijvoorbeeld compleet anders bij lastolite.... veel hangt ook af van't materiaal!
                  Ik volg, zebra is my thing
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Ik heb de gouden sunbounce...fit's perfect 2 me...
                    Huur mijn fotostudio
                    Jan Cornelis Photography

Comment

Mijn eerste DIY reflector (sunbounce) is een feit. Na de eerste testfoto's ben ik niet ontevreden.

Voor diegene die het nog wat kan boeien
                      De foto's zelf zijn vlug genomen om het resultaat te zien
                      http://www.flickr.com/photos/3710944...7617529248090/

Het gebruikte materiaal is een gouden rekbare stof, met een witte achterkant. Nu nog even mijn zilveren versie aan elkaar naaien en ook eens testen met zonlicht.

grt

Keps
                      Piet Cosaert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keps Bekijk bericht
                        Mijn eerste DIY reflector (sunbounce) is een feit. Na de eerste testfoto's ben ik niet ontevreden.

Voor diegene die het nog wat kan boeien
                        De foto's zelf zijn vlug genomen om het resultaat te zien
                        http://www.flickr.com/photos/3710944...7617529248090/

Het gebruikte materiaal is een gouden rekbare stof, met een witte achterkant. Nu nog even mijn zilveren versie aan elkaar naaien en ook eens testen met zonlicht.

grt

Keps
                        Zet je de zilveren testfoto's ook online? Ben wel eens benieuwd naar de verschillen, ik zie aan de kleur totaal niet dat deze met een goudkleurige refelector genomen zijn. (de WB lijkt me ook verkeerd afgesteld, te blauw imho ).

Zelf ben 'k wel teverden met de trigrip van Lastolite, groot genoeg voor m'n modelletje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                          Zet je de zilveren testfoto's ook online? Ben wel eens benieuwd naar de verschillen, ik zie aan de kleur totaal niet dat deze met een goudkleurige refelector genomen zijn. (de WB lijkt me ook verkeerd afgesteld, te blauw imho ).

Zelf ben 'k wel teverden met de trigrip van Lastolite, groot genoeg voor m'n modelletje
                          Witbalans kan inderdaad wat verkeerd zijn. Camera zal nog op auto gestaan hebben, terwijl ik een CTO-gels op m'n flits had staan. Dat overkomt me wel vaker , maar ik ben toch al blij met de overtuiging om in RAW te werken
                          Piet Cosaert

Comment

Hee Keps heb je al testfoto's met de zilveren versie?
                            Ben erg benieuwd.

but the camera helps "

Comment

Working...
                            X