Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus + On-shoe?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus + On-shoe?

Hej,

Ik heb een vraagje:

Kan je een Speedlight op de hotshoe van je camera zetten om gebruik te maken van de E-TTL en terwijl ook een cactus trigger (PT04) aansluiten om een andere flits wireless te triggeren?

Bedankt !

Re: Cactus + On-shoe?

ik dacht dat die zenderkes nog een andere aansluiting hadden, naast de hotshoe dus als je camera dit ook heeft moet dit lukken.

Mvg,
    o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
      Hej,

Ik heb een vraagje:

Kan je een Speedlight op de hotshoe van je camera zetten om gebruik te maken van de E-TTL en terwijl ook een cactus trigger (PT04) aansluiten om een andere flits wireless te triggeren?

Bedankt !
      Ik zou dit nooit doen, je moet kiezen wel systeem je gaat volgen, er zijn verschillende mogelijkheden maar IMHO denk ik dat het mengen van mogelijkheden nooit tot bevredigende resultaten gaat leiden.

Wil je ETTL en meerder flitsen in gebruik , dan kies je ofwel voor ST-E2 of 580 als master en de nodige ander flitsen als slave, dan kan je werken met behoudt van ETTL meting. Met de meest recente power wizards zou het ook gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ofwel werk je manueel en ga je het licht meten met de flitsmeter en daarop je diafragma instellen.

Met de door U voorgestelde werkwijze ( in de veronderstelling dat ze zou werken) krijg de een communcatie met de camera en de speedlite op de camera, echter niet met de off camera flits, die is niet betrokken in de meting en gaat dus voor overbelichte beelden zorgen .

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

@Jeff
        Bedankt voor je reactie. En je hebt wel ergens gelijk, maar ik kan mijn 420EX niet manueel instellen Dus ik dacht de E-TTL daar te gebruiken en de cactus te gebruiken om een andere flits (oude speedlite) te triggeren

Comment

@Jeff
          Bedankt voor je reactie. En je hebt wel ergens gelijk, maar ik kan mijn 420EX niet manueel instellen Dus ik dacht de E-TTL daar te gebruiken en de cactus te gebruiken om een andere flits (oude speedlite) te triggeren
          Dus als je een 580 bijkoopt hebt ge twee flitsen die werken met ETTL en dat gaat werken. Of je koopt via- via - twee SB 28-26-24 van Nikon in combinatie met twee cactus triggers. Om aldus zuiver manueel te gaan werken.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

@Jeff
            Kan jij via-via daar aan geraken?

Comment

Een metz flitser samen met de SCA 3083 digital Slave Adapter is ook een optie.
              Deze adapter herkent de ttl voorflitsen en zal pas triggeren bij de hoofdflash.

Heb hier nog een Metz 54 MZ4 met SCA 3083 uitgerust te koop.

Je kan altijd eens komen proberen.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

@Jeff
                Kan jij via-via daar aan geraken?

Uiteraard .... Maar dat kan jij ook met wat geduld en het dagelijks afschuimen van de 2de hands site's.

MVG, Jeff

Comment

Het is trouwens wel gelukt om On-shoe te flitsen en een cactus trigger te gebruiken:
                  420EX op hot-shoe
                  Trigger via PC-sync naar 50D (gaat niet op 400D)
                  Receiver en Speedlite 244T

Comment

Met de nieuwe PocketWizards kun je tegelijk oncamera en off-camera TTL Flitsen.

Je kunt namelijk een Flex TT5 op je camera plaatsen met daarop een Flits.

De FlexTT5 kan da remote andere TT5 recievers met flitseres TTL aansturen.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

ik zou ook wel zo iets willen proberen, maar dan om mijn af-hulp op mn camera te hebben, maar de eigenlijke flits naast de camera, maar dan manueel... (of flits auto).
                      Dan zet ik mijn fl36 op mn camera, met kop naar boven, dan fl36R los er naast. Maar heb dit nog niet kunnen testen op een fuif of zo, wat doet dat ding als er flitsende lichteffecten en/of andere fotografen in de buurt zijn?
                      Bij tijd zal ik mijn bevindingen nog wel eens meedelen...

mvg
                      Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Working...
                      X