Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enkele verbeteringstips nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• enkele verbeteringstips nodig

Hoi iedereen,

Sedert enkele maanden fotografeer ik op onderstaande manier. Graag zou ik tips krijgen hoe het beter/anders kan om een goed resultaat te hebben.
    Het is mijn doel om met die studiobenodigdheden (2x 300AD Falcon Eyes en 1m doorflitsparaplu) een zo goed mogelijk resultaat te krijgen, zonder dus andere zaken aan te kopen. Dergelijke tips zijn hier meer dan welkom. Met dergelijke opstelling maak ik momenteel dit soort van resultaten (zie hieronder).
    Ter verduidelijking: het licht achter het model belicht niet de achtergrond, maar is gericht naar de achterkant van het model om daar rechtstreeks te flitsen.

Verder heb ik nog een vraag: Is het goed van mij om naast de paraplu te staan om foto's te nemen? Want zijn de voor- en nadelen van:
    - naast de paraplu te staan om foto's te nemen?
    - naast en een eindje achter de paraplu (verder van model) te staan?
    - naast en een eindje voor de paraplu (dichter bij model) te staan?

canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Re: enkele verbeteringstips nodig

ik zou de doorflitsparaplu zo dicht mogelijk bij 't model zetten voor nog zachter licht
    aan de andere kant van 't model kan je dan een reflectiepaneel zetten ..

blijft je achtergrond nog onbelicht .. 't is nog maar een paar maand voor de volgende vaderkesdag om nog wat flitsers bij te vragen

Comment

Re: enkele verbeteringstips nodig

het hangt er allemaal vanaf wat je wilt doen...

het kan op ontelbare manieren anders... zoals reeds gezegd, plu dichter bij geeft een zachter licht
      als je een witte achtergrond neemt is een rimlight (hairlight) niet erg nuttig, je hebt immers al onderscheid tussen voor en achtergrond, ik zou dit eerder gebruiken bij een donkere background... en het wordt spannender als je het niet meteen achter de persoon zet maar schuin achter...
      tracht in je foto's spanning te creëren... gebruik eens een bounce paraplu, daar ga je meer controle mee hebben over de richting van je licht, nu verlicht je de hele ruimte en je model is bijna netjes even veel belicht, dat wordt saai...

schaduw is een krachtig element indien je het goed gebruikt... het zorgt voor diepte, relief en spanning... als twee lichtbron kan je ook een reflector gebruiken... isomo is prima in de studio...

enzovoort... ga eens kijken in het forum van modelmayhem daar staan ontelbare voorbeelden...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
      X