Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

phottix receiver doet het niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• phottix receiver doet het niet

Vraag 1 : Kan een analoge flash ( canon 299 T en/of Starblitz 200A) kortsluiting geven op een phottix receiver ?
    Ik ontving net een setje en zo trots ik was , wou ik deze meteen testen.
    Ik zet er de canon op , flash 2 x, zet er de Starblitz op en deze doet niets.
    Zet er terug de canon op vervolgens mijn nikon sb 800 en niets werkt nog.
    Op mijn andere receivers werkt de sb 800 en 600 wel dus durf ik de analoge flash hierop niet meer gebruiken ....Moest ik iets afplakken of wat deed ik verkeerd ?
    Ook de batterijtjes verving ik eens doch...noppes.
    De receiver krijgt wel een lichtsignaaltje (rood lampje) maar stuurt niets door.

Vraag 2 :
    Bedenking bij voorgaande vraag
    In hoeverre kan ik onbewust mijn camera of nikon flitsers naar 't kerkhof jagen als deze dingetjes zo broos zijn ?

Re: phottix receiver doet het niet

Oorspronkelijk geplaatst door pédécé Bekijk bericht
    Vraag 1 : Kan een analoge flash ( canon 299 T en/of Starblitz 200A) kortsluiting geven op een phottix receiver ?
    Ik ontving net een setje en zo trots ik was , wou ik deze meteen testen.
    Ik zet er de canon op , flash 2 x, zet er de Starblitz op en deze doet niets.
    Zet er terug de canon op vervolgens mijn nikon sb 800 en niets werkt nog.
    Op mijn andere receivers werkt de sb 800 en 600 wel dus durf ik de analoge flash hierop niet meer gebruiken ....Moest ik iets afplakken of wat deed ik verkeerd ?
    Ook de batterijtjes verving ik eens doch...noppes.
    De receiver krijgt wel een lichtsignaaltje (rood lampje) maar stuurt niets door.

Vraag 2 :
    Bedenking bij voorgaande vraag
    In hoeverre kan ik onbewust mijn camera of nikon flitsers naar 't kerkhof jagen als deze dingetjes zo broos zijn ?
    tja... volgens bronnen op 't internet heeft die starblitz een hoge spanning...
    ten eerste, wat was je er mee van plan? Die toestelletjes kan je toch niet manueel instellen? dus vrij waardeloos in gebruik.
    Ik heb zelf wel al eens een high voltage flash gestuurd met m'n PT04 CN triggers, en die overleefden het... maar 't is geen garantie natuurlijk....

alvorens je zoiets probeert, tracht eerst te weten als je flash low of high voltage is... alst low voltage is, dan kan er nieks misgegaan zijn, dan is't iets anders... misschien wel lage batterij spanning...

de flitsers kunnen er alvast niet kapot van gaan, want die sturen het signaal... De trigger sluit het alleen kort...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Re: phottix receiver doet het niet

Hier kun je gegevens over ontsteekspanning vinden. Jouw model Starblitz staat er niet tussen.

Wat zegt de gebruiksaanwijzing over toelaatbare ontsteekspanning en polariteit? Zit er misschien een zekering of zoiets in?

Groet Hans

Edit: zag vraag 2 over het hoofd. De Nikon camera's kunnen op het flitscontact 250V, positief aan middencontact, hebben. De SB800 levert iets van 4-5 volt ontsteekspanning. Canon camera's kunnen veel minder hebben.
      Last edited by J.Hoes; 5 april 2009, 14:04.

Comment

Working...
      X