Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• witte achtergrond

hallo

tijdens een shoot heb ik mijn witte achtergrond belicht met een gewone reflector, diameter 20 cm, en die in een hoek van ca. 3 graden tov de witte achtergrond geplaatst. Nu kreeg ik van die vervelende ringen te zien, hoe komt dat?

Hoe belicht je best je achtergrond zo egaal mogelijk uit?

op de foto hopelijk wat duidelijk te zien rechtsachter het model....

alvast bedankt.

Re: witte achtergrond

Om je achtergrond egaal uit te lichten gebruik je best twee flitsers, 1 aan elke kant. Schitterende tutorials over witte achtergrond vind je op de blog van Zack Arias, Amerikaans portretfotograaf... De blog vind je hier, wel in het Engels.

Zou het kunnen dat de ringen te maken hebben met compressie of onvoldoende bitdiepte?
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
      hallo

tijdens een shoot heb ik mijn witte achtergrond belicht met een gewone reflector, diameter 20 cm, en die in een hoek van ca. 3 graden tov de witte achtergrond geplaatst. Nu kreeg ik van die vervelende ringen te zien, hoe komt dat?

Hoe belicht je best je achtergrond zo egaal mogelijk uit?

op de foto hopelijk wat duidelijk te zien rechtsachter het model....

alvast bedankt.
      En dan nu de belangrijke vraag, hoeveel stops verschil tussen achtergrond en onderwerp?
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        En dan nu de belangrijke vraag, hoeveel stops verschil tussen achtergrond en onderwerp?
        als ik me niet vergis: onderwerp f 8, achtergrond f11

Comment

Hoeveel stops?

Wat ik heb geleerd (maar ik kan fout zijn)

Afhankelijk van je opnamemedia.

* Z/w/ film = 7 stops range en je onderwerp belicht je voor middengrijs met je flitsmeter. (Als je geen Hi- of Low key wilt maken). 7/2 = 3.5 dus minimaal 4 stops over!
          * Digi = 5 stops range? dus 5/2 = 2.5 dus 3 stops.

Wat je kan doen: maak een foto van enkel de background. Op je hystogram mag je enkel één dunne, maar hoge lijn, helemaal rechts hebben.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Nog bijkomend.

Ik heb er ook veel mee gesukkeld. Als je zoekt binnen BD op mijn naam zal je enkele discussies hierover vinden.
            Zolang je geen voeten op de foto zet (men mijn onderwerp onmogelijk) hoef je enkel rekening te houden met de achtergrond. Dus prijs je gelukkig!

Nu licht ik mijn achtergrond uit met twee flitsers voorzien van een grote plu. Dat geeft een betere en egalere spreiding dan een reflector. De speciale, afgeschuinde, background reflectoren zullen wel hun toepassing hebben, maar niet om een mooie egale achtergrond te creëren…
            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

merci voor de tips allemaal!

Comment

Working...
              X