Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V2s probleem foto half belicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus V2s probleem foto half belicht

Hallo

Ik heb vandaag het setje Cactus V2s ontvangen om samen te werken met mijn Canon Speedlite 420ex. Na een test blijkt dat ik maar de helft of soms minder van beeld belicht krijg? Weet iemand wat ik verkeert doe?

Grtz
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: Cactus V2s probleem foto half belicht

Bij welke instellingen? (sluitertijd)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

hoe bedoel je de helft van de sluitertijd of de helft van de foto
      domme vraag misschien maar toch

Comment

Bv 1/250 f6.3 ofwel overbelicht ofwel stuk zwart horizontaal in beeld. Grtz

Comment

Overbelicht heeft met de instelling van de flits te maken.= iets minder krachtig zetten of diafragma dichtknijpen
          Cactus V2s synchroniseert niet altijd op de snelste sync speed. Meestal is ca 1/160s en langer stabiel.

Comment

Werk in dit geval op manueel, zowel op de flitsers al op de camera.
            Zoek eens wat de snelste synchronisatie tijd is voor je toestel en ga daar niet over.
            Een beetje opzoekwerk over de werking van je toestel en de werking van de sluiter en je hebt een verklaring voor je probleem.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

vreemd, gebruik je die in een studio misschien. Ik kan het in elk geval niet verklaren. Ik hoop voor jou dat iemand anders het wel kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                Werk in dit geval op manueel, zowel op de flitsers al op de camera.
                Zoek eens wat de snelste synchronisatie tijd is voor je toestel en ga daar niet over.
                Een beetje opzoekwerk over de werking van je toestel en de werking van de sluiter en je hebt een verklaring voor je probleem.
                Toestel is de Canon 30D. Indien ik mijn 420ex rechtstreeks op het toestel plaats gaat alles perfect.. Het lijkt erop dat ik inderdaad de helft van de sluitertijd licht krijgt. Bv als ik de flits op het toestel zelf zet en 1/60 f4 gebruik gaat dit perfect. Gebruik ik de 420 dan via Cactus is deze overbelicht. Ga ik bv naar 1/400 is de foto maar hafl belicht bedoeling is dit binnen een 3 tal weken te gebruiken om wat snowboard foto's te trekken. Grtz Kurt

Comment

1/400s zal niet lukken. Max synchronisatietijd ligt op 1/200 of 1/250s

Comment

Het klink misschien wat vreemd maar gebruik je oplaadbare batterijen in je flitser?
                    Ik heb zelf een paar Canon EZ flitsers die ik gebruik met de triggers en de max. sync speed
                    is afhankelijk van hoe goed de batterijen zijn opgeladen. Probeer maar eens met gewone
                    niet oplaadbare AA van 1.5V. Blijkbaar zijn de Canon-flitsers nogal gevoelig voor de vermindering van batterijspanning en moet je het probleem niet direkt zoeken in de triggers.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                    https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Dit komt omdat je een hogere sluitertijd gebruikt dan de maximale synchronisatie van je toestel. In feite is het zwarte deel op je foto gewoon de sluiter die je ziet.

Comment

Begint inderdaad al beter te worden. 1/200 f22 trekt er al wat op. Het enigste jammere is dat de flits de volle laag geeft. Dus multi shots na elkaar zullen nie direct mogelijk zijn. Grtz

Comment

tja wat wil je bij f/22

Gebruik een ND filter voor je lens om een groter diafragma te kunnen gebruiken zodat de flitser minder power moet geven
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Cactus v2s synct perfect tot 1/500e in samenwerking met D70s.
                            De nieuwere toestellen hebben daar meer problemen mee en zullen dus eerder maar tot 1/200e geraken.
                            In de films van David Hobby wordt daar verder op in gegaan. Het is dus wel wat toestel-afhankelijk.
                            De v2s zal z'n werk wel doen ... spreek uit persoonlijke ondervindingen... (zeer weinig misfires, en als alles goed ingesteld staat, werkt dat als een klok...)
                            succes

Comment

Flits op manueel en de lichtsterkte regelen... (is dit trouwens mogelijk op de 420EX? Anders eens uitkijken naar een 2dehands SB26 of 28)
                              Cactus ga je niet kunnen gebruiken met sluitersnelheden boven 1/200 sec
                              Ik gebruik meestal 1/125 sec en F8 - F16. Dit geeft me dan ruimte om te spelen met de lichtsterkte van full power tot 1/32.
                              Hopelijk heb je hier wat aan?
                              Last edited by CH Photography; 20 maart 2009, 13:28.
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                              X