Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Tronix explorer 2400?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

    Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
    AHA, dan lijkt het interesant te worden.
    Maar 40 euro per batterij? Lijkt nogal goedkoop...
    Dacht ik ook eerst, maar gebaseerd op de specs van Tronix, heb ik het batterijtype (wat een redelijk breed verkrijgbaar type is, en gebruikt in zowat alle "medium grade" UPS systemen) opgezocht op de eerste beste belgische site voor dergelijke onderdelen

    dus, tenzij ik nog iets gemist heb, kost een volledige batterij vervanging net geen 100€ (2 batterijen + wat verzendkosten, want het gewicht "weegt" wel door)

    ligt ook een beetje in de verwachtingen van een toestel dat in prijsklasse 300 & 400€ kost
    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

    Comment


    • #17
      Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

      Oorspronkelijk geplaatst door lightningbit Bekijk bericht
      Dacht ik ook eerst, maar gebaseerd op de specs van Tronix, heb ik het batterijtype (wat een redelijk breed verkrijgbaar type is, en gebruikt in zowat alle "medium grade" UPS systemen) opgezocht op de eerste beste belgische site voor dergelijke onderdelen

      dus, tenzij ik nog iets gemist heb, kost een volledige batterij vervanging net geen 100€ (2 batterijen + wat verzendkosten, want het gewicht "weegt" wel door)

      ligt ook een beetje in de verwachtingen van een toestel dat in prijsklasse 300 & 400€ kost
      Het feit dat ze me vertelde dat het custom batterijen waren en dus niet te vervangen, had ik er van afgezien, maar nu dat het gewone batterijen gaat die ik zelf kan vervangen lijkt het terug interesant.

      Ik ga wachten tot iemand het kan bevestigen dat het inderdaad dat type batterijen is.
      Wat de levensduur van die batterijen is weet ik niet. 2-3 jaar?

      Comment


      • #18
        Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

        Beetje laat antwoord maar inderdaad het gaat hier over batterijen die verkocht worden in de computerhandel, type voor UPS.
        Innovatronix toont via youtube filmpjes hoe de batterij zelf vervangen kan worden.
        Lijkt me niet echt moeilijk.

        Hans

        PS: Na een test en omdat deze inverter te weinig gebruikt wordt staat mijne te koop. Zie aangeboden of PM mij voor details.
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #19
          Re: Ervaringen met Tronix explorer 2400?

          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
          Beetje laat antwoord maar inderdaad het gaat hier over batterijen die verkocht worden in de computerhandel, type voor UPS.
          Innovatronix toont via youtube filmpjes hoe de batterij zelf vervangen kan worden.
          Lijkt me niet echt moeilijk.

          Hans

          PS: Na een test en omdat deze inverter te weinig gebruikt wordt staat mijne te koop. Zie aangeboden of PM mij voor details.
          Heb een beetje teveel gekocht, zit krap bij kas dus het zal niet voor nu zijn in mijn geval.

          Comment

          Working...
          X