Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aansturing master via remote trigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aansturing master via remote trigger

    Ik werk meestal met CLS, een SB800 op mijn camera als master en SB600 als remotes, en alles ingesteld op manueel.
    Ik gebruik dus eigenlijk CLS vooral om mijn remotes te regelen vanuit de master.

    Ik vraag me af of ik nu via zo'n cactus trigger/receiver mijn SB800 (als master) zou kunnen aansturen, terwijl die dan op zijn beurt via CLS de SB600 remotes aanstuurt.

    Ik zou dan maar een enkele set (trigger/receiver) nodig hebben ipv een receiver voor elke remote, en kan nog steeds alle remotes instellen vanop de master. (zij het dan niet meer op de camera)

    TTL werkt dan uiteraard niet, is ook niet nodig.

    Iemand ervaring mee ? Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Aansturing master via remote trigger

    Neen dit kan niet, een cactus stuurt de signalen niet door naar uw SB800
    die stuurt enkel een signaal naar de ontvanger open/dicht zoals uw X-contact
    De CLS word op uw flitsschoen doorgeven door alle andere pinnen

    Daarom ook dat men voortdurend zegt dat Remote triggers gelijk is aan manueel instellen van flitskoppen. Op uitzondering van de nieuwe PW's die TTL ondersteunen
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

    Comment


    • #3
      Re: Aansturing master via remote trigger

      Kan me volledig aansluiten bij Sergio, Cactus stuurt geen CLS of TTL info door naar andere flashes.
      Zoals vermeld zal het enige "radio transmitter" alternatief het PW TT1 of TT5 systeem zijn maar de release ervan (althans voor Nikon compatibility ) is reeds verscheidene malen uitgesteld , zie http://www.pocketwizard.com/news_eve...ws/nikon_info/

      En als het pas in het najaar in de VS zal beschikbaar zijn zal het waarschijnlijk nog langer duren voor een Europese versie ( vanwege andere frequentie range).

      Comment


      • #4
        Re: Aansturing master via remote trigger

        Had begrepen dat er geen TTL ondersteund wordt, maar was me niet duidelijk in bovenvermelde opstelling.

        Als ik de SB800 niet laat meeflitsen dient hij enkel ter aansturing van de remotes (in manueel), vandaar dat ik dacht dat het misschien wel zou lukken.

        Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat McNally soms op een gelijkaardige manier werkt, nl. een remote trigger (PW) voor zijn SU800, waarbij de SU800 dan via CLS de remote flashes bedient. Zal ook niet lukken dan.

        Bedankt !

        Comment


        • #5
          Re: Aansturing master via remote trigger

          De SU800 is een trigger (weliswaar infrarood).
          Wat zou het doel zijn om een short range ir-trigger zoals de SU800 aan te sturen door een andere trigger met radiogolven die verder reikt?

          Comment


          • #6
            Re: Aansturing master via remote trigger

            Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
            De SU800 is een trigger (weliswaar infrarood).
            Wat zou het doel zijn om een short range ir-trigger zoals de SU800 aan te sturen door een andere trigger met radiogolven die verder reikt?
            Wanneer de SU800 en de camera niet in 'line of sight' zijn, of wanneer er een obstakel tss beiden is bv.

            Comment


            • #7
              Re: Aansturing master via remote trigger

              Oke, maar wat is dan het doel van de SU800 op dat moment? Als hij de slave flitsen niet ziet op het moment van aansturen zal de pre-flash ook niet gezien worden en zullen de flitsen nog steeds afgaan op de vooraf ingestelde waarden en niet die van de SU-800.

              Comment


              • #8
                Re: Aansturing master via remote trigger

                Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
                Oke, maar wat is dan het doel van de SU800 op dat moment? Als hij de slave flitsen niet ziet op het moment van aansturen zal de pre-flash ook niet gezien worden en zullen de flitsen nog steeds afgaan op de vooraf ingestelde waarden en niet die van de SU-800.
                Ik dacht aan een situatie waarbij de SU800 de remotes wel ziet maar de camera noch SU800 noch remotes kan zien. (vb. door een deuropening)

                Comment

                Working...
                X