Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Let op een paar dingetjes:
1. corrosie aan de batterijcontacten. Wijst op batterijlekkage.
2. ingebouwde groothoekdiffusor moet werken. Zit in de kop; bij bv breuk blijft de zoomkop hangen op 17 mm, reparatie bij Nikon.
3. worden voetje AS-19 en diffusorkap SW-10H ook meegleverd? Kosten nieuw bij elkaar gauw 30 euro extra. De flitser heeft ook een Slave stand (GEEN CLS), waarbij het voetje wel erg handig is.
Ik denk dat 80 euro geen gekke prijs is. Kamera Express vraagt er 125 euro voor, zelf heb ik kortgeleden bij de plaatselijke fotoboer 100 euro betaald, met enige maanden garantie.
Ik ben momenteel aan het bieden op SB-28 flitsen. De verkoopprijzen liggen tussen 85 en 100 euro bij de mensen die ik gecontacteerd heb (tweedehands). Kan ik voor die prijs dan beter voor deze SB 80 DX gaan??
Ik ben momenteel aan het bieden op SB-28 flitsen. De verkoopprijzen liggen tussen 85 en 100 euro bij de mensen die ik gecontacteerd heb (tweedehands). Kan ik voor die prijs dan beter voor deze SB 80 DX gaan??
Zeker
De SB-28 heeft geen slave functie en kan ook maar tot 1/64 power.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Het is om als strobist flits te gebruiken, aangestuurd door Cactus triggers. Ik heb zelf een Canon 5D. Is het niet zo dat de slave functie sowieso niet werkt in dat geval?
Ik ga ook nog even opzoeken wat het richtgetal is van die 80 en de 28.
Let op een paar dingetjes:
1. corrosie aan de batterijcontacten. Wijst op batterijlekkage.
2. ingebouwde groothoekdiffusor moet werken. Zit in de kop; bij bv breuk blijft de zoomkop hangen op 17 mm, reparatie bij Nikon.
3. worden voetje AS-19 en diffusorkap SW-10H ook meegleverd? Kosten nieuw bij elkaar gauw 30 euro extra. De flitser heeft ook een Slave stand (GEEN CLS), waarbij het voetje wel erg handig is.
Ik denk dat 80 euro geen gekke prijs is. Kamera Express vraagt er 125 euro voor, zelf heb ik kortgeleden bij de plaatselijke fotoboer 100 euro betaald, met enige maanden garantie.
Groet Hans.
Dank u Hans,
Groothoekdiffusor zat inderdaad vast op 17 mm.
Ik heb hem niet genomen.
Het is om als strobist flits te gebruiken, aangestuurd door Cactus triggers. Ik heb zelf een Canon 5D. Is het niet zo dat de slave functie sowieso niet werkt in dat geval?
Ik ga ook nog even opzoeken wat het richtgetal is van die 80 en de 28.
Richtgetal is hetzelfde.
de slave functie is niet hetzelfde als draadloze functie.
Draadlos= TTL
Slave is hetzelfde als bij studioflitsers -> flits gaat af als hij een andere flits ziet.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Ik kan een sb80 dx kopen voor 80 euro, is dat teveel of niet.
Werkt deze op D 300 of FF? en voor strobist op M stand.
Kopen of niet?
Wat betreft de vraag werkt deze op de D300 Dat is een DX, ja
Werkt deze op FF (D700, D3)? Neen
Is deze bruikbaar voor strobist? Ja.
De prijs is de geldende prijs, in 2e hands winkels is het iets meer maar dan krijg je wel een garantie.
Inderdaad altijd goed nakijken op defecten en als hij al defect is zou ik deze zeker niet kopen.
Comment