Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

    Goood-morning, middag of avond :P,

    Al een tijdje vindt ik men flitsers te hard tijdens het shooten. Heb maar een omni-bounce waar je buiten niet zo veel mee kan aanvangen.

    Dus had ik graag wat aanpassingen gedaan... Ik heb me laten vertellen dat paraplus de beste prijs / kwaliteit verhouding hebben. Soft-boxen zijn redelijk prijzig en paraplus vindt je van 25 tot 80 euro. Het zelfde met statieven, etc...

    Maar, omdat er zodanig veel soorten en merken bestaan, weet ik gewoon weg niet wat ik moet kiezen. Ik veronderstel dat ik hierbij ook nog eens een reciver / trigger zal moeten aankopen? Ik werk nu met Canon's draadloos systeem. Rekening houden dat ik maar 1 flits heb met een pc sync (580EXII) en de andere (2x 430EX) zullen via de hotshoe getriggert moeten worden.

    Kwa statieven heb ik mij al laten vertellen dat de Manfrotto Nano een winnaar is kwa gewicht en grote.

    Wie o wie kan mij hier bij helpen? Het is voornamelijk voor buiten maar soms ook binnen en het moet makkelijk verplaatsbaar zijn... Ik heb geen auto, alleen een fiets

    Alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

    Hallo, ik ben ook bezig met het aanschaffen van zo'n setje.

    Hier vind je wel enkele bruikbare dingen denk ik.

    Die Mannfrotto is goed maar vrij duur, dit exemplaar is maar een klein beetje groter en kan tot 2 meter hoog worden:


    Verder heb ik deze paraplu's:


    Deze triggers bevallen mij prima, maar niet iedereen is er even blij over, zoek er maar eens wat over op:


    Zoals je ziet kan je vrij goedkoop al deftig gesteld zijn.
    Let wel, die statieven had ik 2 maanden geleden al besteld maar waren nog steeds niet in stock, nu heb ik er bij fotosg besteld.
    Dat zijn deze:

    Comment


    • #3
      Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

      Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Hallo, ik ben ook bezig met het aanschaffen van zo'n setje.

      Hier vind je wel enkele bruikbare dingen denk ik.

      Die Mannfrotto is goed maar vrij duur, dit exemplaar is maar een klein beetje groter en kan tot 2 meter hoog worden:


      Verder heb ik deze paraplu's:


      Deze triggers bevallen mij prima, maar niet iedereen is er even blij over, zoek er maar eens wat over op:


      Zoals je ziet kan je vrij goedkoop al deftig gesteld zijn.
      Let wel, die statieven had ik 2 maanden geleden al besteld maar waren nog steeds niet in stock, nu heb ik er bij fotosg besteld.
      Dat zijn deze:
      http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=4986
      Hey bedankt, daar kan ik al wat mee aanvangen. Je weet soms niet welk "tussen stuk" ik het beste kies (Tussen statief / flitser om de paraplu aan vast te hangen)?

      Comment


      • #4
        Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

        Ik heb mij 2weken terug deze aangeschaft:
        PhotoFlex Convertible Umbrella 76cm
        PhotoFlex Adjustable White Umbrella 114cm
        PhotoFlex Shoe Mount Multi Clamp
        König LS10 Flitskop / Lampstatief (zou ik niet aanraden voor buiten)
        Cactus Triggers uit hongkong, met deze heb ik wel enkele problemen.

        gr, Olivier

        Comment


        • #5
          Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

          Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
          Ik heb mij 2weken terug deze aangeschaft:
          PhotoFlex Convertible Umbrella 76cm
          PhotoFlex Adjustable White Umbrella 114cm
          PhotoFlex Shoe Mount Multi Clamp
          König LS10 Flitskop / Lampstatief (zou ik niet aanraden voor buiten)
          Cactus Triggers uit hongkong, met deze heb ik wel enkele problemen.

          gr, Olivier
          Welke problemen heb je met de Cactus Triggers? Heb even gekeken naar de pocket max triggers maar, die kosten wel wat geld en hebben gelijk geen mogelijkheid om te triggeren via de hotshoe. Ze maken het alle sinds niet makkelijk...
          Last edited by The_cobra666; 20 januari 2009, 12:40.

          Comment


          • #6
            Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

            Ik gebruik zoiets maar dan ietsje simpeler (kan die van mij even niet vinden):


            Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
            Goood-morning, middag of avond :P,

            Al een tijdje vindt ik men flitsers te hard tijdens het shooten. Heb maar een omni-bounce waar je buiten niet zo veel mee kan aanvangen.

            Dus had ik graag wat aanpassingen gedaan... Ik heb me laten vertellen dat paraplus de beste prijs / kwaliteit verhouding hebben. Soft-boxen zijn redelijk prijzig en paraplus vindt je van 25 tot 80 euro. Het zelfde met statieven, etc...

            Maar, omdat er zodanig veel soorten en merken bestaan, weet ik gewoon weg niet wat ik moet kiezen. Ik veronderstel dat ik hierbij ook nog eens een reciver / trigger zal moeten aankopen? Ik werk nu met Canon's draadloos systeem. Rekening houden dat ik maar 1 flits heb met een pc sync (580EXII) en de andere (2x 430EX) zullen via de hotshoe getriggert moeten worden.

            Kwa statieven heb ik mij al laten vertellen dat de Manfrotto Nano een winnaar is kwa gewicht en grote.

            Wie o wie kan mij hier bij helpen? Het is voornamelijk voor buiten maar soms ook binnen en het moet makkelijk verplaatsbaar zijn... Ik heb geen auto, alleen een fiets

            Alvast bedankt voor de hulp!

            Comment


            • #7
              Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

              voor als je echt een cheap trigger wilt

              Comment


              • #8
                Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                Welke problemen heb je met de Cactus Triggers?
                Vooral misfires! Zou blijkbaar een onhebbelijkheidje zijn in combinatie met de 580EX. Ik heb er mee leren leven! En voor die weinige keren dat ik ze gebruik, liggen de betrouwbare PocketWizards net iets buiten budget.

                Een poosje geleden startte CH Photography een topic over de triggertjes. Naarmate je vordert in de lectuur ervan zul je een aantal probleempjes en mogelijke oplossingen tegenkomen. Misschien vind je nog meer als je de zoekfunctie even gebruikt.

                Voor de prijs zou ik het zeker niet laten. Je kan rustig leren en experimenteren, en indien je binnen een bepaalde periode merkt dat ze niet meer voldoen kan je nog steeds overschakelen naar de real stuff.

                Succes!
                BD0910BE

                Comment


                • #9
                  Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                  Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                  Vooral misfires! Zou blijkbaar een onhebbelijkheidje zijn in combinatie met de 580EX. Ik heb er mee leren leven! En voor die weinige keren dat ik ze gebruik, liggen de betrouwbare PocketWizards net iets buiten budget.

                  Voor de prijs zou ik het zeker niet laten. Je kan rustig leren en experimenteren, en indien je binnen een bepaalde periode merkt dat ze niet meer voldoen kan je nog steeds overschakelen naar de real stuff.

                  Succes!
                  Dat is ook mijn mening, bij mij blijft het een hobby, misschien later...

                  Welke problemen heb je met de Cactus Triggers? Heb even gekeken naar de pocket max triggers maar, die kosten wel wat geld en hebben gelijk geen mogelijkheid om te triggeren via de hotshoe. Ze maken het alle sinds niet makkelijk...
                  Zoals Kpr zegt misfires, ongeveer 2 op de 10 foto's, wel moet ik zeggen dat ik er hooguit een 30min mee getest heb. Ook heb ik nog maar 2 van de 4 channels geprobeerd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                    Een antenne plaatsen op de zender kan helpen. En om de triggers aan te sluiten op de flits gebruik ik verloopstukjes van hotshoe naar pc. Ik heb de swivels van GI, en die shoe-verbindingen zitten wel wat losjes. Koop liever het systeem met de klemvijs, ik denk dat dat beter zal werken. Ik ga ook die statiefjes bij fotosg bestellen, maar 'k wacht nog tot na de examens, anders ga ik daar te veel mee spelen ipv te leren.

                    grz
                    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                      Dus jullie raden allemaal de cactus triggers aan. Zal toch nog even rondkijken wat ik specifiek nodig heb. Al bij al zou ik niet graag men flitser opblazen met ene goedkope trigger

                      Comment


                      • #12
                        Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                        Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                        Dus jullie raden allemaal de cactus triggers aan. Zal toch nog even rondkijken wat ik specifiek nodig heb. Al bij al zou ik niet graag men flitser opblazen met ene goedkope trigger
                        Dat zal wel niet gebeuren hoor ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                          Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                          PhotoFlex Adjustable White Umbrella 114cm
                          PhotoFlex Shoe Mount Multi Clamp
                          König LS10 Flitskop / Lampstatief (zou ik niet aanraden voor buiten)
                          Cactus Triggers uit hongkong, met deze heb ik wel enkele problemen.

                          gr, Olivier
                          Deze paraplu heb ik in de zilveren uitvoering gekocht, verder dezelfde swivel en statief. Zoals aangegeven als het waait vergeet het dan maar om je statief met een paraplu recht te houden zonder zandzakje, maar het statief van FotoSG is dezelfde hoor, en ook een Manfrotto nano valt dan om, de paraplu vangt gewoon te veel wind, daar is niets aan te doen buiten gewicht op de voet van het statief te leggen.

                          Ik heb wel SkyPorts gekocht, goedkoper dan PW's maar wel duurder dan Cactusjes, maar geen enkele misfire en een bereik van 50m binnen en tot 100m buiten. Als ik de shutter indruk wil ik ook dat mijn flitsen afgaan, 10 op 10, en niet af en toe, daar kan ik niet mee werken sorry, dus heb ik wat meer betaald (redelijk veel meer dus )

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                            Ok ik heb nu het volgende, gelieve eens te controleren:

                            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ano_stand.html 2x
                            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...lite-tite.html 2x
                            http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._umbrella.html 2x

                            http://www.studio73.be/5396/studio73...ersal_Receiver 1x
                            http://www.studio73.be/5396/studio73...al_Trigger_Set 1x

                            Normaal moeten deze triggers werken met men 580EXII. Kzal dan wel nog een 580EXII moeten aanschaffen maar ja, Bestaan er trouwens geen pc-sync naar hotshoe? Zo kan ik de kosten toch een stuk besparen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Triggers, paraplus, statieven, flitsers help!

                              Tuurlijk da, kijk maar eens onder accessoires. Voor €15 heb je zo'n kabeltje.

                              mvg
                              Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                              Comment

                              Working...
                              X