Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triggers 580EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Triggers 580EX

    Ik wil mijn 580EX op afstand aansturen vanaf mijn camera, en nou begrijp ik dat dat kan met de Speedlight transmitter ST-E2 door deze als master te gebruiken en de 580 als slave in te stellen.

    Waarom zou ik dan bv. Cactus triggers willen gebruiken? Met andere woorden, wat is het voordeel van Cactus (of een ander merk) triggers ten opzichte van de ST-E2?

  • #2
    Re: Triggers 580EX

    Oorspronkelijk geplaatst door ParadoX Bekijk bericht
    Ik wil mijn 580EX op afstand aansturen vanaf mijn camera, en nou begrijp ik dat dat kan met de Speedlight transmitter ST-E2 door deze als master te gebruiken en de 580 als slave in te stellen.

    Waarom zou ik dan bv. Cactus triggers willen gebruiken? Met andere woorden, wat is het voordeel van Cactus (of een ander merk) triggers ten opzichte van de ST-E2?
    - om te beginnen : de prijs
    - merkonafhakelijk (st-e2 enkel voor canon)
    - ... wie vult aan?
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Triggers 580EX

      ST-E2 werkt met infraroodlicht (de flitser moet de ST-E2 dus 'zien')
      Cactus is radiogestuurd.
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Triggers 580EX

        Het nadeel van de cactussen is dus wel dat je manueel moet werken (geen ttl sturing).

        Cactustriggers en andere worden gebruikt als je reportageflitsers gaat gebruiken als zijnde studioflitsers
        Je stelt zelf de kracht en de verhoudingen per flitser in (manueel).

        Wil je gewoon TTL flitsen met je flits off-camera dan gebruik je een ST-E2 (Canon) of SU-800 (Nikon) of een 2e on-camera flitser.

        Er is ook nog het hybridesysteem van Radiopoppers die via radiogolf de IR informatie kan doorgeven zodat je toch kan TTL'en zonder dat je flit in Line-of -sight moet staan.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Triggers 580EX

          Bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat ik me maar een setje Cactus triggers ga aanschaffen.

          Comment


          • #6
            Re: Triggers 580EX

            Oorspronkelijk geplaatst door ParadoX Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat ik me maar een setje Cactus triggers ga aanschaffen.
            Grappig want hierboven zie ik tot nu toe niet echt voordelen staan met betrekking tot het aansturen van een 580EX. Waarom dan toch deze keuze?

            Comment


            • #7
              Re: Triggers 580EX

              Hoi,

              Ik gebruik mijn 2 580EX flitsen via mijn ST-E2.
              Ik stel mijn beide flitsen volledig manueel in.
              On - Master - Slave staat op slave.
              Daarna moet ik nog meer dan 2 seconden op een knopje duwen om de flits volledig manueel te zetten.
              (Ik heb de flits hier nu niet bij de hand en kan dus zo niet van buiten zeggen welk knopje dit is )
              Met de ST-E2 op het toestel laat ik dus de volledig manueel ingestelde flitsen afgaan.

              Voordeel: werkt altijd (dwz geen misfire toestanden).
              Voordeel: wil je off-camera toch E-TTL flitsen kan dit.
              Nadeel: is wat duurder (maar ik heb een tweedehands dus viel wel mee)
              Nadeel: werkt via infrarood dus moeten de 'sensoren' elkaar zien.
              Dit is binnen ( zeker met witte muren en plafond) nog nooit een probleem geweest.
              Indit geval zien de 'sensoren' elkaar via weerkaatsing op de muur.
              Voor mij persoonlijk is dit een systeem dat prima werkt.
              Als ik buiten en over veel grotere afstanden met flitsen wil kunnen werken zal ik me eveneens een ander systeem moeten aanschaffen.
              Welk systeem: daar heb ik momenteel nog geen idee van.

              Grtz,
              Wilfried
              The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

              Comment


              • #8
                Re: Triggers 580EX

                Oorspronkelijk geplaatst door webwil Bekijk bericht
                Als ik buiten en over veel grotere afstanden met flitsen wil kunnen werken zal ik me eveneens een ander systeem moeten aanschaffen.
                Ik heb al eens getest in volle zon en zelfs 30m was geen probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: Triggers 580EX

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Ik heb al eens getest in volle zon en zelfs 30m was geen probleem.
                  en als je je flitser achter een boom verstopt?

                  denk dat dat het grootste nadeel van de ST-E2 is...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Triggers 580EX

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    en als je je flitser achter een boom verstopt?

                    denk dat dat het grootste nadeel van de ST-E2 is...
                    Ja, je moet inderdaad de flitser wel "zien".

                    Comment


                    • #11
                      Re: Triggers 580EX

                      Steek je flitser met een cactus achter een boom en ge hebt ook vodden
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Triggers 580EX

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Grappig want hierboven zie ik tot nu toe niet echt voordelen staan met betrekking tot het aansturen van een 580EX. Waarom dan toch deze keuze?
                        Vanwege de prijs, en het feit dat de ST-E2 de flitser moet zien. Dit lijkt me lastig als ik bijvoorbeeld een softbox gebruik (waar de flitser dus in "verstopt" zou zitten)...

                        Bovendien wil ik toch manueel flitsen, dus de ST-E2 verliest dan een beetje zijn meerwaarde voor mij.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Triggers 580EX

                          Oorspronkelijk geplaatst door ParadoX Bekijk bericht
                          Bovendien wil ik toch manueel flitsen, dus de ST-E2 verliest dan een beetje zijn meerwaarde voor mij.
                          Zoals ik reeds schreef:

                          ik gebruik de ST-E2 in samenwerking met mijn flits in volledig manuele mode.

                          Hoe de flash in manuele mode plaatsen en te gebruiken:

                          1) Zet de schakelaar onderaan op slave
                          2) Druk meer dan 1 seconde op de knop mode.
                          3) Je ziet nu het M symbool op het scherm verschijnen (pagina 6 in de handleiding)
                          4) Je kan je flits nu volledig manueel instellen (vanaf pagina 22 in de handleiding)
                          5) gebruik je ST-E2 on camera om je manueel ingestelde flits(en) te laten afgaan.

                          Dit is voor mij de meest gebruikte methode met de ST-E2.
                          Heel af en toe gebruik ik hem wel eens om automatisch te flitsen (E-TTL)


                          Grtz,
                          Wilfried
                          The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Triggers 580EX

                            Oorspronkelijk geplaatst door webwil Bekijk bericht
                            Zoals ik reeds schreef:

                            ik gebruik de ST-E2 in samenwerking met mijn flits in volledig manuele mode.

                            Hoe de flash in manuele mode plaatsen en te gebruiken:

                            1) Zet de schakelaar onderaan op slave
                            2) Druk meer dan 1 seconde op de knop mode.
                            3) Je ziet nu het M symbool op het scherm verschijnen (pagina 6 in de handleiding)
                            4) Je kan je flits nu volledig manueel instellen (vanaf pagina 22 in de handleiding)
                            5) gebruik je ST-E2 on camera om je manueel ingestelde flits(en) te laten afgaan.

                            Dit is voor mij de meest gebruikte methode met de ST-E2.
                            Heel af en toe gebruik ik hem wel eens om automatisch te flitsen (E-TTL)


                            Grtz,
                            Wilfried
                            Ik begrijp dat je met de ST-E2 manueel kan flitsen, maar het enige voordeel van een ST-E2 (voor zover ik kan zien) is dat -ie automatisch kan flitsen. Vandaar dat ik zei dat de ST-E2 voor mij niet echt meerwaarde heeft.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Triggers 580EX

                              Oorspronkelijk geplaatst door ParadoX Bekijk bericht
                              Ik begrijp dat je met de ST-E2 manueel kan flitsen, maar het enige voordeel van een ST-E2 (voor zover ik kan zien) is dat -ie automatisch kan flitsen. Vandaar dat ik zei dat de ST-E2 voor mij niet echt meerwaarde heeft.
                              Het grootste voordeel van de ST-E2 voor jou zou eventueel High-speed-Sync kunnen zijn.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X