Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Goedkope echte softbox & mounting systeem
Collapse
X
-
-
Re: Goedkope echte softbox & mounting systeem
allemaal goed en wel, maar dat heeft toch niet het effect van een bare bulb zoals een studio licht in een softbox... je hebt immers een voorwaarts gerichte lichtbron uit je strobe, en dus krijg je een licht spot, wat je ook ziet op je voorbeeld...
't mag nog zo goedkoop zijn als 't wilt, als het niet het beoogde resultaat heeft, blijft het duur...
je kan beter het systeem van westcott gebruiken, die flitsen tegen de achterwand... en zo heb je een gelijkmatige verdeling...some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
-
Een speedring in combinatie met een omnibounce gaat stukken "beter" maar je blijft een hotspot hebben in het midden van de softbox. Dit is ook één van de redenen waarom ik mijn Ezybox niet meer gebruikt ... de lichtverdeling is "kl*te".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk berichtEen speedring in combinatie met een omnibounce gaat stukken "beter" maar je blijft een hotspot hebben in het midden van de softbox. Dit is ook één van de redenen waarom ik mijn Ezybox niet meer gebruikt ... de lichtverdeling is "kl*te".some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtprecies... ik ben heel tevreden van de Westcott wat dat betreft! Nieks hotspot...
Gfijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Comment
-
Die westcott ziet er mij eerder een reflectieparaplu uit.
Waarom softbox?
EDIT: Ondertussen eens opgezocht en ziet er inderdaad een vernuftig systeem uit. Ik gebruik momenteel nog een Ezybox maar vind die wat klein en het vormen van een hotspot is reeds vermeld.
Heb mij ook ene besteld. Ben benieuwd over de resultaten.
HansLast edited by CH Photography; 27 januari 2009, 08:56.Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk berichtDie westcott ziet er mij eerder een reflectieparaplu uit.
Waarom softbox?
Hans
In dit topic vind je foto's van de softbox (met dank aan d_oracle )
http://forum.belgiumdigital.com/f36/...-a-242735.htmlWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
deze softboxen hebben binnenin nog een laagje om te te diffusen, hotspot valt goed mee.
zoom je flash zover uit als je kan en/of plaats er een omnibounce over.
in het voorbeeld staat de flits naar onder gericht in de softbox, de softbox hangt ook meer onder tafel dan erboven om licht van de achtergrond te houden. voor de rest ,
foto op f7.1, light to subject distance regel. vooraan meer licht.
en mijn subject vermeld ook dat het om een goedkoop model softbox gaat, ik zeg niets slecht over westcott etc... wat vanzelfsprekend beter materiaal zal zijn.
het is hier ook een strobist forum dus begin niet over studiolampen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk berichtJe ziet enkel de binnenkant op de foto, de voorkant is nog open
In dit topic vind je foto's van de softbox (met dank aan d_oracle )
http://forum.belgiumdigital.com/f36/...-a-242735.htmlBeter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
Comment
-
Heb een Westcott en ben vol of van dat ding.
Heel mooi licht en makkelijk in opstelling en om op te bergen achteraf.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk berichtWestcott Apollo 50" is gearriveerd.
Ook 84 euro douanekosten mogen betalen.
Via UPS heb je altijd pech... Liever gewone airmail maar dat was bij B&H geen optie.
Greetz,
Hans
gr, Olivier
Comment
Comment