Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomateriaal in de bagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotomateriaal in de bagage

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Hangt niet echt af van de maatschappij. Wordt waarschijnlijk aan de security scan tegen gehouden.
    Heb zo ooit zelfs eens het inbus sleuteltje van mijn statief moeten afgeven in Madrid. Zelfs dat wordt als een mogelijk wapen aanzien.
    Dat wordt niet als een wapen aanzien, maar als gereedschap waarmee je onderdelen van het vliegtuig kan demonteren.
    Zo heb ik eens een sleutelhangertje in de vorm van een verstelbare (engelse) sleutel met een lengte van minder dan 50mm moeten afgeven.
    3 weken geleden moest ik in Zaventem een pakje cable straps (colsonbandjes) van 200mm x 4mm afgeven omdat men daarmee iemand zijn polsen kan vastbinden, zoals de politie dat doet(maar die politiestraps zijn 500mm lang en 15mm breed)
    Gisterenmorgen in Zaventem om 06h00 moest ik zelfs mijn trolley niet openen. Er zaten nochtans 2 powerpacks van 10.000mAh, laders, kabels, een dslr, lenzen, batterijen en een 12VDC/220VAC convertor in. Met die kabels kan je evengoed iemand vastbinden.
    Mijn laptoptas moest ik volledig uitladen en de externe HD moest uit de verpakking. De 220V voedingskabel van 1,5m lang kon geen kwaad. Daar kun je toch ook iemand mee wurgen of ophangen.
    De dame die net voor mij werd gecontroleerd, moest haar nieuwe ongeopende tube van 150ml Voltaren-gel afgeven (spierpijnstiller). Ze was bereid om er de helft van uit te knijpen in de vuilbak, maar dat mocht niet. Maximum 3 verpakkingen van 100ml zijn toegestaan voor vloeistoffen of gels.
    De ljst van verboden produkten is soms wat bizar. Een sigarettenaansteker mag je in Europaa mee in de cabine nemen. Daar kan je de hele boel mee in brand steken.
    Een nagelknippertje of een haarspeld is verboden. Een metalen kogelpen waar je iemand kan mee doodsteken is echter geen probleem.

Op lijnvluchten in business class, krijg je nog steeds metalen messen en vorken. Drankjes worden er nog steeds in echte glazen geserveerd. Dat mag omdat terroristen nooit in business vliegen.

Comment

Misschien even meegeven dat we ondertussen ons reisje naar Polen met Ryanair achter de rug hebben.
      Zelf had ik het zekere voor het onzekere genomen en fototoestel en lenzen toch maar in camerarugzak gestoken, maar een maat van mij had zijn bridgetoestel gewoon rond de nek.
      Uiteindelijk bleek er eigenlijk nergens spel rond gemaakt te worden. Ze hebben niks gewogen en niets gemeten, en we konden na de gebruikelijke scan gewoon overal door.
      En we mochten inderdaad handbagage en kleine tas meenemen.

Voor de rest snap ik ook niet veel van die regels.
      zo kan je in Tax Free shop ook glazen flessen kopen. Precies of je dat niet kan gebruiken als wapen.
      En metalen bestek kregen we 2 jaar geleden op onze vlucht naar de USA ook in economy class, zowel british airways als jetair.

Ach, het zal wel een spel zijn tussen veiligheidsgevoel en commerciële belangen zeker.

Comment

Ryanair https://www.ryanair.com/be/nl/nuttig...gen/bagage#0-1
        Toegestane hoeveelheid cabinebagage
        Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.

Er wordt geen handbagage toegestaan voor een baby (8 dagen en 23 maanden) die op schoot zit van een volwassene tijdens de vlucht; echter een babytas tot 5kg wordt toegestaan voor de begeleidende volwassene naast hun eigen toegestane handbagage.

Vanwege ruimtebeperkingen kunnen er 90 grote handbagagetassen (55 x 40 x 20cm) in de cabine geplaatst worden, de overige zullen kosteloos vervoerd worden in het laadruim.

Extra en/of te grote handbagage zal worden geweigerd bij de boarding gate, of waar mogelijk, geplaatst in het laadruim tegen een toeslag van £50/€50 (toeslag afhankelijk van BTW). Bent u onzeker over uw handbagage, controleer deze dan bij de check-in balie voordat u door de vlucht inspectie gaat.

* Een babytas tot 5 kg mag naast de toegestane cabinebagage van de begeleidende volwassene vervoerd worden als de baby (tussen 8 dagen en 23 maanden) op schoot zit van een volwassene tijdens de vlucht.

Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven.
        nikon D750 : nikon 24 - 120 f4 : nikon 85mm 1,8 : nikon 50mm 1,8 g : nikon 70 - 200 2,8
        Flitser nisin I40 : sirui statief

Comment

Alhoewel wij niet altijd gecontroleerd werden, houd ik mij wel strikt aan de voorschriften. Ik wil geen risico nemen, maar er is nog 1 probleem: Als je laat inchecked en er zijn te veel mensen voor jouw die veel grote handbagage hebben megenomen, kunnen ze vragen om jouw handbagage ook in het ruim te steken. Wij reizen met 3 en zorgen er voor dat we 2 waardevolle handbages hebben (Foto materiaal, laptop, knuffels, kleine handtassen met geld/pas) en 1 gewoone. Zo moesten we in Mallorca eentje afgeven en konden 2 mee in de handbagage.

Comment

Working...
          X