Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomateriaal in de bagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotomateriaal in de bagage

Hoi,
    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    10kg is volgens mij enkel op de grootste handbagage.
    Volgens de regels van Ryanair:
    Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x a40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.

Ík lees dat als, 2 tassen met een totaal gewicht van 10 kg.
    Zou sneu voor u zijn dat het bij de heenreis wél mag, maar op de terugreis niet...
    Mocht u zó op de grens willen gaan zitten, zou ik daarvan via de mail een schriftelijke bevestiging willen hebben.

Comment

Bedankt voor de reacties

Comment

Heeft er iemand ervaring om een kleine tripod (surei carbon) mee te nemen in handbagage. aan de zijkant van Mijn rugzak kan je de tripod vast maken.
        Mag je een tripod bij je handbagage hebben?
        Ik vraag het omdat de vallies al vol is
        groet p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zebraaa Bekijk bericht
          Heeft er iemand ervaring om een kleine tripod (surei carbon) mee te nemen in handbagage. aan de zijkant van Mijn rugzak kan je de tripod vast maken.
          Mag je een tripod bij je handbagage hebben?
          Ik vraag het omdat de vallies al vol is
          groet p
          Zal niet lukken vrees ik.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zebraaa Bekijk bericht
            Dat kunnen ze aanzien als een wapen (om mee te kloppen), zeer veel kans dat je er niet mee aan boord geraakt. Contacteer je maatschappij eens voor zekerheid.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Dat kunnen ze aanzien als een wapen (om mee te kloppen), zeer veel kans dat je er niet mee aan boord geraakt. Contacteer je maatschappij eens voor zekerheid.
              Hangt niet echt af van de maatschappij. Wordt waarschijnlijk aan de security scan tegen gehouden.
              Heb zo ooit zelfs eens het inbus sleuteltje van mijn statief moeten afgeven in Madrid. Zelfs dat wordt als een mogelijk wapen aanzien.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G

Comment

Misschien hebben verschillende mensen dit al gezien, maar toch eens bekijken. Dus materiaal in de handbagage.
                http://www.gva.be/cnt/dmf20170317_02...-de-luchthaven
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik heb mij fotospullen meerdere malen in de bagage mee laten vliegen en zonder problemen. Niet de fototas in bagage, maar de camera en lenzen in sokken en handdoek in de koffer cq tas en de fototas hierbij.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hangt niet echt af van de maatschappij.
                    Heb ik ook niet beweerd. De luchtvaartmaatschappij is echter wel diegene die je kan helpen bij dit soort vragen hoewel het eigenlijk wel duidelijk zou moeten zijn dat een statief (hoe klein ook) als wapen kan aanzien worden (waarna je dan tijdens de vlucht een metalen vork/mes krijgt ).

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik heb mij fotospullen meerdere malen in de bagage mee laten vliegen en zonder problemen. Niet de fototas in bagage, maar de camera en lenzen in sokken en handdoek in de koffer cq tas en de fototas hierbij.
                    Toch voorzichtig zijn daarmee. Er wordt nogal wat gestolen en de "TSA approved locks" zijn zo goed als je koffer open laten, de sleutels (soort passe-partout) zijn al geruime tijd gelekt. Waardevolle dingen en wat je echt nodig hebt >> handbagage.
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Hoi,
                      Hangt niet echt af van de maatschappij. Wordt waarschijnlijk aan de security scan tegen gehouden.
                      Heb zo ooit zelfs eens het inbus sleuteltje van mijn statief moeten afgeven in Madrid. Zelfs dat wordt als een mogelijk wapen aanzien.
                      Wij zijn 26 februari/2 maart dit jaar naar Madrid geweest, statief in handbagage (ook camera met toebehoren en 2 lenzen).
                      Totaal geen probleem.
                      Maar als ik ruimbagage heb, gaat het statief daarin... Zo min mogelijk risico.

Eigenlijk zouden vliegveldorganisaties en vliegmaatschappijen duidelijke regelgeving op het vervoer van fotomateriaal moeten hebben.
                      Zodat de klanten in kwestie niet in moeilijkheden komen als ze ver van huis af staan of een dure vakantie staat te beginnen.
                      Last edited by adrie; 18 maart 2017, 14:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi,

Wij zijn 26 februari/2 maart dit jaar naar Madrid geweest, statief in handbagage (ook camera met toebehoren en 2 lenzen).
                        Totaal geen probleem.
                        Maar als ik ruimbagage heb, gaat het statief daarin... Zo min mogelijk risico.

Eigenlijk zouden vliegveldorganisaties en vliegmaatschappijen duidelijke regelgeving op het vervoer van fotomateriaal moeten hebben.
                        Zodat de klanten in kwestie niet in moeilijkheden komen als ze ver van huis af staan of een dure vakantie staat te beginnen.
                        Straf, het was in Madrid dat men de inbus sleutel heeft in beslag genomen.

Comment

Straf, het was in Madrid dat men de inbus sleutel heeft in beslag genomen.
                          Wat dit soort zaken betreft ben je gewoon afhankelijk van het humeur, de intelligentie, de dikte van de nek en de vermoeidheidsgraad van de controleur van dienst. En als hij de nacht er voren niet gemogen heeft ben je helemaal de pineut.
                          M.a.w.: willekeur troef

Comment

Vandaag in de krant , alle elektronische apparatuur groter dan een GSM moeten in de ruimbagage. Eerst al op bepaalde vluchten naar de VS en nu ook al op vluchten naar UK.

Als ze bij de bagage afhandeling even voorzichtig gaan zijn ( lees niet dus ) als met de gewone bagage vrees ik dat er van ons fotomateriaal niet veel meer zal over blijven bij aankomst.
                            Afwachten welke vluchten het gaan zijn, voorlopig enkel van toepassing op bepaalde moslim landen.

Zie het artikel : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...content=nieuws

mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Vandaag in de krant , alle elektronische apparatuur groter dan een GSM moeten in de ruimbagage. Eerst al op bepaalde vluchten naar de VS en nu ook al op vluchten naar UK.
                              Maar alleen voor vluchten vanuit bepaalde landen in het Midden-Oosten. Geen probleem als je vanuit België vliegt.

Ondertussen melden verschillende media dat "terrorisme" wel een heel gemakkelijke uitleg is en dat economische belangen (zwaar gesubsidieerde maatschappijen als Qatar, Emirates e.d. met belangrijke hubs) zwaar wegen. Alleen telefoon van Dubai naar NY maar geen probleem met laptops/tablets van Athene naar NY.... vreemd. Een ontploffende laptop zal ook in de ruimbagage zal ook voor serieuze schade zorgen. PanAm 103 had een radio in het ruim zitten...
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Met een gsm kan je een bom triggeren op afstand, ik zie dan ook het nut niet in van dergelijke maatregel.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X