Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips Spaanse Pyreneeën ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
    Ik lees op internet dat er in de streek van Huesca heel wat (tientallen) verlaten dorpen zijn. Zijn er onder jullie die dergelijke dorpen bezocht hebben waar fotogenieke plaatsen zijn die de moeite waard zijn en bereikbaar? Puy de Cinca lijkt mij in ieder geval wat maar of dit toegankelijk of bereikbaar is is moeilijk uit te maken. Er bestaat een Spaanstalige blog hier over maar helaas is mijn Spaans te beperkt om dit allemaal te begrijpen. http://www.despobladosenhuesca.com/
    We zijn aan t aftellen, nog een dikke week
    De bijbel van de verlaten dorpen van de Sierra de Guara en omstreken, ben je jaren mee zoet.

    Ze zijn misschien wel verlaten maar niet allemaal opgegeven.
    Een aantal wordt gebruikt als buitenverblijf (San Velian bv) of liggen op privéterrein (Matidero). In Janovas is men 1 huis aan het restaureren.

    Je kan ze allemaal vrij bezoeken in de veronderstelling dat je ze respecteert (in Lacapana bv zijn er al graffiti).
    Het verval gaat ook verder, veel binnenschilderingen zijn al verdwenen.

    Ze liggen niet langs de asfaltweg, je moet altijd (enkele honderden meters tot soms 5-10km) langs (soms zeer slechte) pistes of voetwegen.
    Je loopt wel eens verloren, de kaarten van de streek zijn niet altijd juist, de beste zijn nog die voor mountainbikes (B.T.T.).

    Veel plezier !

    PS:

    1. Voor het zicht op de Tres Sorores (foto vroeger in dit draadje) en de rand van de Anisclo kloof moet je van Escalona naar Bestué rijden en ong 1 km na Puertolas aan de rechterkant een piste nemen tot de bareel van Plana Canal (10km, goed maar traag berijdbaar - sommigen hebben hier al hoogtevrees) en van daaruit nog een paar km stappen.

    2. Er is een nieuwe weg langs Campo (er komen er elk jaar bij, zie dat je een recente kaart hebt).
    Last edited by palombian; 26 juni 2014, 13:24. Reden: wegen

    Comment

    Working...
    X