Hoi, Over een kleine week vertrek ik met mijn vriendin op een trip door Zweden/Noorwegen. Ik heb al een hele hoop andere topics doorgenomen, maar wou toch onze route eens voorleggen aan de Scandinavië kenners op dit forum
Dit wordt de route (klik voor groter)
In totaal hebben we ongeveer 4 weken om deze trip te doen.
Nu heb ik de volgende vragen:
Indien jullie verder nog tips of opmerkingen hebben: Laat maar komen!!
Alvast bedankt
Dit wordt de route (klik voor groter)
- Van België naar Roskilde
- Dan naar Stockholm en daar 3 nachten blijven
- Vervolgens met een paar tussenstops (telkens één overnachting) naar Trondheim en daar 2 nachten blijven
- Dan langs de kust (is niet helemaal goed gegaan op het screenshot zie ik net) en de Atlantic Road naar Skodje
- In Skodje blijven we een drietal nachten om Alesund, trollstigen en geiranger te bezoeken.
- Daarna verder met een tussenstop richting Odda. Onderweg is het de bedoeling een aantal watervallen te passeren. De weg ligt nog niet helemaal vast maar ik wou alleszins al niet recht van Skodje naar Odda rijden.
- In Odda blijven we ook 3 of 4 nachten en gaan we Trolltunga en Buerbreen beklimmen.
- Daarna (via een nog nader te bepalen route) naar Stavanger/Sandnes om oa Kjeragbolten te gaan bekijken (3-4 nachten blijven kamperen)
- Uiteindelijk wordt het ook weer eens tijd naar huis te gaan en dat gaan we via Kristiansand-Hirthals doen.
In totaal hebben we ongeveer 4 weken om deze trip te doen.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Wat kunnen jullie nog aanraden om te bezoeken op de 3 voornaamste stopplaatsen (Skodje, Odda, Stavanger)?
- Wat kunnen jullie aanraden om te bezoeken onderweg (dingen die ongeveer op de route liggen die nu hierboven op de kaart staat)?
- Hoe toeristisch is Odda? Zouden jullie aanraden om ergens anders een camping te zoeken?
Indien jullie verder nog tips of opmerkingen hebben: Laat maar komen!!
Alvast bedankt
Comment