Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips Spaanse Pyreneeën ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Wij verbleven in Hotel Formigal in het bergdorp El Formigal, zoals reeds hiervoor geschreven in feite een wintersportoord en daardoor relatief goedkoop in de zomer, en hadden er geen klachten, integendeel.

    Groetjes
    merci!
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • #17
      Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

      Hallo,

      Wij verbleven vorige zomer in HG Alto Aragon, een mooi en erg goed hotel, fantastische gelegen boven in het dorpje Formigal.
      Enkele (gratis) geleide wandelingen per week. Een aanrader : http://www.hghoteles.com/es/192/hg-h...formigal-fotos

      We boekten via Neckermann België en het is zoals ik in een vorige reactie ook reeds las helemaal niet duur in de zomer.

      Groetjes,
      Nele.

      Comment


      • #18
        Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

        Zeker voor de motor is de weg van Escalona naar Sarvisé (HU631) schitterend om te rijden.
        Kilometerslange kloof en (buiten het weekend om) zeer rustig.

        Ik heb de naam nog niet voorbij horen komen, maar Santuario de Torreciudad (vlakbij Secastilla) een zeer apart heiligdom.
        De omgeving is daar prachtig en niet te ver van Graus verwijderd.

        Wijzelf hebben al een paar keer geslapen in Monasterio de Boltaña geslapen. Heerlijk om na een dag rijden lekker verwend te worden in een luxe omgeving.
        Jaren geleden hebben we ook een keer geslapen in de Parador van Bielsa. Zit je middenin Nationaal park Ordesa y Monte Perdido, waar al veel over is gezegd in dit topic.

        Veel plezier in Spanje (ook wij zullen er weer zijn in de zomer)
        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

        Comment


        • #19
          Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

          Bedankt Chris 56, die HU631 stond al op mijn lijstje als zeker te doen met de motor.

          Die Santuario de Torreciudad zal ik zeker eens bekijken, merci voor de tip.
          Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

          Comment


          • #20
            Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

            alle tips zijn opgeslagen, merci!
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #21
              Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56 Bekijk bericht
              ...
              Wijzelf hebben al een paar keer geslapen in Monasterio de Boltaña geslapen. Heerlijk om na een dag rijden lekker verwend te worden in een luxe omgeving.
              ...
              Wij zitten daar vlak boven, in het dorpje Sieste.
              (maar buiten seizoen is dat chique klooster blijkbaar helemaal niet duur)

              Inderdaad niet de echte Pyreneeën, maar ik deel de mening van TS dat je van daaruit alle kanten uit kan.
              Wat niet zo is in de Parador van Bielsa.

              Comment


              • #22
                Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                Klopt helemaal palombian.
                Vanuit de Parador van Bielsa moet je eerst ongeveer 15 km terug rijden.
                Hij ligt aan een een doodlopende weg die uitkomt in de vallei met 'de grote jongens'.

                Ik ben nog nooit is Siesta geweest, lijkt me mooi.
                NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                  Wij zijn al 2 keer op vakantie geweest in de Spaanse Pyreneen en boekten een huisje via www.noordspanje.be Huisjes zijn ideaal gelegen om zowel de bergen als het binnenland te verkennen.Je vind ook heel wat tips over de omgeving op de website.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                    De omgeving van Tor en de doorsteek naar Andorra zijn ook prachtig.
                    Offroad ervaring is wel een vereiste!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                      Ik lees op internet dat er in de streek van Huesca heel wat (tientallen) verlaten dorpen zijn. Zijn er onder jullie die dergelijke dorpen bezocht hebben waar fotogenieke plaatsen zijn die de moeite waard zijn en bereikbaar? Puy de Cinca lijkt mij in ieder geval wat maar of dit toegankelijk of bereikbaar is is moeilijk uit te maken. Er bestaat een Spaanstalige blog hier over maar helaas is mijn Spaans te beperkt om dit allemaal te begrijpen. http://www.despobladosenhuesca.com/
                      We zijn aan t aftellen, nog een dikke week
                      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                        @Nickel
                        op deze ->site staan ook een aantal verlaten dorpen, met een verhaal, locatie en sommige met een wandeling in de omgeving. Mooie en informatieve site trouwens.
                        En.......in het Nederlands
                        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                          Bedankt Chris 56, jammer dat er maar een paar dorpen op staan. Op die Spaanse site is het een hele waslijst. En kopiëren en plakken in google translate gaat niet, kopiëren is helaas uitgeschakeld op die blog.
                          Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
                            Bedankt Chris 56, jammer dat er maar een paar dorpen op staan. Op die Spaanse site is het een hele waslijst. En kopiëren en plakken in google translate gaat niet, kopiëren is helaas uitgeschakeld op die blog.
                            Ik ging je ook nog het dorpje Lanuza opgeven, dat aan het stuwmeer van Sallent de Gallego ligt. Toen wij in El Formigal verbleven was dit dorpje volledig verlaten, enkele huizen werden gebruikt als schapenstal. De kerktoren was gerestaureerd, omdat die, ook al stond het water hoog in het stuwmeer, steeds boven water zou blijven uitsteken.
                            Maar stel je mijn verbazing voor toen ik op Google Earth keek voor de juist schrijfwijze van dit dorp en ik eens de foto's die er gemaakt zijn bekeek in Panoramio.........het is helemaal gerestaureerd en blijkbaar bewoond .
                            Ik kon en kan mijn ogen niet geloven..... hoe iets op 20 jaar tijd compleet getransformeerd werd. Hadden ze me toen gevraagd, wil je het hele dorp niet kopen voor 25.000 euro, ik had het nog niet eens gewild.........

                            Een paar foto's van toen wij er waren........je moet maar eens vergelijken in Google Earth of Panoramio hoe het nu is..... ongelooflijk.
                            Excuseer voor de kwaliteit van de foto's, maar ze komen van ingescande dia.




                            Ik weet of we hier foto's mogen plaatsen, maar indien niet dan zullen de mod's wel aan mijn oren trekken.

                            Groetjes
                            Last edited by Guest17; 25 juni 2014, 14:46.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                              @Nickel,

                              ik kan in Crome de pagina's vertalen door in de tekst te gaan staan en met de rechtermuisknop 'pagina vertalen' te klikken.
                              In Safari op de knop 'Vertaal' in de knoppenbalk te klikken. Moet lukken.......

                              Ligt niet echt in Huesca, maar 40 km onder Zaragoza, het plaatsje Belchite. Kapotgeschoten tijdens de Burgeroorlog, als monument blijven staan en zeer indrukwekkend.
                              De site is nog (lang) niet klaar, maar toevallig de betreffende pagina wel. Belchite

                              succes
                              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tips Spaanse Pyreneeën ?

                                Merci hé mensen voor alle bijkomende info.
                                Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                                Comment

                                Working...
                                X