Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie Amerika westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Vakantie Amerika westkust

    Oorspronkelijk geplaatst door hummerfan Bekijk bericht
    Wat ik zelf ook een mooie plaats vond om te bezoeken was Little Finland boven Las Vegas.
    Dit is een plaats waar maar heel weinig mensen komen, ik denk dat de meeste er nog nooit van gehoord hebben.
    Hier vind je zandstenen rotsen die uitgesleten zijn door de weersinvloeden en hele grillige vormen hebben.
    Het heeft totaal niets met het land Finland te maken maar aan de vormen , Fins.
    Als je er rondloopt heb je het idee dat je over scherven loopt.
    Maar je moet er wat moeite voor doen om het te vinden , het is niet het meest toegankelijke plekje.
    Interesting, zeker als Finland fan 8-)

    Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
    Idd wij zitten ook te wachten tot onze zoon oud genoeg is om mee op sleeptouw te nemen! Ik wou dat het al zo ver was.
    Ja, USA is zeker de moeite natuurlijk.
    Ik ga er ook ooit terug naartoe, maar ik zit met een dochter die nog een tijd moet wachten
    Ik wacht liefst tot ze begint te puberen en ze er zelf ook wat aan heeft qua besef.
    Doch, ik zal zo lang niet kunnen wachten vrees ik.

    Ben er nog maar 1 keer geweest, 5 jaar terug, toen ik nog niet zo intensief met fotografie bezig was. En met die standaard 18-55 kitlens, heb ik foto's genomen die ik niet meer kan missen.
    De USA heeft dan ook een zodanig kader dat je zelfs met een brol fototoestel mooie herinneringen mee naar huis kan nemen.

    Comment


    • #32
      Re: Vakantie Amerika westkust

      Geachte forumleden, ik ben overweldigd met alle informatie welke ik door jullie verkregen heb, ik wist niet dat de westkust zo ontzettend gewild is onder ons.
      Ik ben voor mijn werk in veel landen geweest, echter zonder mijn "dure" camera en lenzen. Gewoon omdat dat niet gaat. De landen welke ik bezocht liggen divers uiteen, van israel, brazilie, Colombia, Finland, Frankrijk, belgie, enzovoort.
      Erg jammer maar het werk laat het niet echt toe om foto's te gaan maken. Ik kan nu eenmaal niet voor en na het werk foto's nemen omdat het in die landen dan donker is. Een enkele keer kan ik de zondag pakken om met een kleine camera foto's te nemen. B.v in Colombia - Bogota voelde ik me niet geheel veilig om vrijelijk te fotograferen, ik zit dan ook niet in de toeristenwijken ! Daarentegen is brazilie verrukkelijk ! In rio de janeiro bij de corcovado en het suikerberg maak je mooie foto's. En als je bij de klaagmuur staat doet het je toch wel wat. Alleen de kwaliteit van mijn kleine camera is niet alles. Ik heb vaak ergens gestaan met de gedachte van had ik nu maar........ Dit jaar was de gedachte van mijn vrouw, de westkust van Amerika . Op vakantie gaan zit er niet vaak in, maar dit jaar wel. Àl 2 voorgaande jaren vanwege de gezondheid niet gekund, vandaar nu zover weg.

      Geachte forumleden, ik lees dat een telelens toch ook gewenst is, maar de 70-200 Mm is erg zwaar, heeft iemand hier ervaring mee ? Mijn vrouw heeft de 18-200mm maar deze is niet lichtsterk en ik vind de lens niet echt scherp. De 70-200mm wel maar is zwaar !! Is deze lens echt wenselijk , maw ga ik dit echt missen daar ?

      Het is voor ons vakantie, en om mijn lenzen arsenaal mee te nemen is ook zo wat !
      Ben afgelopen jaar op mijn werk in brazile door mijn rug gegaan en heb daar een hernia aan overgehouden , dus veel tillen kan ik dan al niet.
      De gezondheid is al veel beter maar blijf wel voorzichtig.

      Alvast iedereen bedankt voor alle tips, er zitten een aantal zeer goede tussen.
      Mvg, Jacques
      Nikon en glaswerk

      Comment


      • #33
        Re: Vakantie Amerika westkust

        De laatste keer dat ik aan de overkant van de oceaan was, had ik alleen als tele de 55-250IS. Ze is niet zo lichtsterk, maar heb er (toen) toch plezier aan gehad en ze is idd een lichtgewichtje.
        Ondertussen zijn we enkele keren in Italië geweest en dit jaar Kroatië. Daar had ik telkens de 70-200 mee en aangezien het mijn absolute favoriet is, sleur ik die overal mee naartoe. Ja, ze is zwaar, maar ik heb ze dit jaar toch de hele dag, meegezeuld. Ze zat nu wel vooral in de rugzak, omdat ik de 24-70 er op zitten had, je zit daar meestal op smalle paden, waar je niet ver achteruit kan, als je een landschap wilt nemen.
        De andere dagen zit ze er wel meestal op, en dan hangt ze ondersteboven aan haar statiefring aan een Black Rapid en ik vind dat dat draagt zoals niks. Het gewicht is mooi verdeeld en komt niet zo op je nek. Ze hangt horizontaal en ik heb er meestal mijn hand zo wat losjes rond de statiefring en dan kan ik die de hele dag goed verdragen.
        's Avonds misschien wel wat spierpijn, maar dat heb ik ook met lichtere lenzen, zeker toen ik nog geen BR had.

        Met een hernia... Ghoh moeilijk. Eerst hier misschien eens wat proberen.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #34
          Re: Vakantie Amerika westkust

          Opgelet voor de forummers die momenteel richting Yosemite trekken:

          Comment


          • #35
            Re: Vakantie Amerika westkust

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Opgelet voor de forummers die momenteel richting Yosemite trekken:

            http://www.standaard.be/cnt/dmf20130824_00706230
            Zo jammer wat er daar nu gebeurd.
            Ik ben heel blij dat wij er vorig jaar geweest zijn.
            Ik weet niet of de topic starter al weg is,maar Artist Drive en Death Valey heeft mij sterk aangegrepen.
            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
            schitterende maltwhisky op de kast

            Comment


            • #36
              Re: Vakantie Amerika westkust

              Het is weer vreselijk jammer dat er zoveel natuur sneuvelt.
              Een paar jaar geleden eens een poosje met een Ranger gesproken in Yellowstone over die verschrikkelijke bosbrand die daar een aantal jaren geleden raasde.
              Hij was er vrij nuchter onder, hij zei heel simpel dat het voor de natuur niet eens zo slecht is dat er zoiets gebeurd.
              Voor de mensen lijkt het een verwoesting maar voor de natuur is het verjonging.
              10 jaar is voor de mens veel, voor de natuur een mooie herstelperiode.
              Neemt niet weg dat toen ik daar rondreed in Yellowstone ik wel een brok in mijn keel had toen ik die enorme vlakte zag met afgebrande boomstammen.
              Letterlijk het zwarte woud.
              Maar als er daar brand is dan heb je ook echt een groot probleem, droog en weinig water om te blussen.
              Dit jaar ben ik daar niet maar ik hoop als alles goed gaat er binnen een paar jaar weer rond te kunnen lopen.

              Comment


              • #37
                Re: Vakantie Amerika westkust

                Deze zomer ook Yellowstone gedaan en van alle parken die ik in de VS al gedaan heb, heeft dat toch het meeste indruk gemaakt.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #38
                  Re: Vakantie Amerika westkust

                  Aan TS, en on topic: tja je zal eigenlijk zelf moeten afwegen. Als je maximaal van de fotografiegelegenheden wil gebruik maken dan is de 70-200 meenemen een must. Kan je zonder? Natuurlijk, kan altijd, en dan kan je nog heel wat mooie platen maken, maar bij mij persoonlijk zou elke gemiste foto omwille van een lens die ik bezit maar thuisgelaten heb toch een beetje pijn doen....
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #39
                    Re: Vakantie Amerika westkust

                    Geachte forumleden,
                    Bij deze wil ik iedereen hartelijk danken voor zijn of haar bijdrage, ik heb alle berichten met veel interesse gelezen en het gaat me nu toch echt kriebelen, een deze weken ga ik op reis, naar de westkust. Ik neem 3 lenzen mee, de 24-70 f2,8 en de 14-24 f2,8 en mijn favoriet : de 85 F1.4 ipv mijn 70-200, die laat ik thuis, tegen alle adviezen in, is me nu nog te zwaar ( mijn hernia ) ik zal bij thuiskomst mijn foto's laten zien op het forum, goed of minder goed. de reis begint in las Vegas, en eindigt in san franchisco waar ik ook alcatraz zal aandoen, als toerist en niet als gast .

                    Mvg, Jacques
                    Nikon en glaswerk

                    Comment


                    • #40
                      Re: Vakantie Amerika westkust

                      Wreed jaloers!
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #41
                        Re: Vakantie Amerika westkust

                        Net terug van 2 weken south west, eerste week prachtig weer, tweede week letterlijk in het water gevallen. Voordeel was wel dat je gans de dag kon fotograferen maar spijtig genoeg bitter weinig nachtfotografie kunnen doen in Arches.

                        Had 2 D700's mee met grips en de "holy trinity" + de 28-300 als walk around voor Las Vegas (meer de oostelijke tour vanuit Vegas gedaan, Grand Canyon, Page, Mon Valley, Arches en Canyonlands, Bryce en dan weer Vegas).

                        Bijna altijd met 2 camera's rondgelopen (14-24 en 24-70 erop) in de parken, in Vegas iets minder opvallend (28-300 zonder de grip of lenskap. Eigenlijk beetje te argwanend want laatste dag wat timelapse geschoten met de 14-24 met tripod en nooit problemen gehad, wel van het dak van de Bellagio parking moeten weggaan maar de fonteinen hadden net gedaan dus kon geen kwaad.

                        Gezien het weer was het niet al te warm dus 2 camera's en soms tripod meesleuren viel wel mee, denk als het er de gebruikelijke 30-40 graden is dat ik dan wel een keuze had moeten maken.

                        Ga bijna jaarlijks naar de VS, nooit problemen gehad met veiligheidspersoneel, alleen niet proberen de flauwe plezante uit te hangen en als je twijfelt over wat toegelaten is gewoon vragen ...

                        Prettige reis alvast, ben jaloers gezien hetvweer er opnieuw normaal is voor de tijd van het jaar.

                        PS: neem in SF de avondtoer mbt Alcatraz!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Vakantie Amerika westkust

                          Je kan die alcatraz tours van hier al reserveren, dan weet je al zeker dat je een plaats hebt op het moment van jouw keuze.
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #43
                            Re: Vakantie Amerika westkust

                            Klein extra vraagje voor de mensen die yellowstone al aandeden. Is het vrij makkelijk om daar wildlife te spotten of moet je dan toch vooral geluk hebben of er heel lang zijn?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Vakantie Amerika westkust

                              Wij zijn er vier dagen geweest en hebben geen beren en wolven kunnen zien. Je zal inderdaad veel geduld moeten hebben en wat geluk. Meeste kans maak je in de Lamar vallei.
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment


                              • #45
                                Re: Vakantie Amerika westkust

                                De beren zijn in september en later weer de bergen in, meeste wildlife zijn nu de elk die bronstig beginnen lopen. Wolven is al sinds 2010 moelijker, de populaire "druid" pack is er niet meer en vervangen door schuwere packs.
                                Voor beren is eind mei/juni veruit het beste.
                                Dan is het park trouwens nog relatief rustig, juli/augustus daarentegen ...
                                Bisons zie je uiteraard altijd en overal.
                                Hayden en Lamar valley zijn beste voor andere wildlife.

                                Comment

                                Working...
                                X