Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie Amerika westkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Vakantie Amerika westkust

    Bison, Elk, Coyote, eekhoorns zie je echt wel veel. Wij zagen een beer en een moose in Grand Teton National park, wat er vlakbij is en zeker zo mooi. Jackson hole is ook een mega-gezellig stadje. En ook zagen we beren (verschillende!) in Glacier-Waterton op de Canadese grens. Wel in de maand juli en ik kan niet zeggen dat het in die parken in het hoogseizoen "koppen-lopen" is hoor. Ze zijn groot genoeg.
    Daarnaast wordt er altijd aangeraden om geen "wildlife-jams" (dierenfiles) te veroorzaken en dat kan ik goed begrijpen, maar als er opeens een "schijnbaar voor niets"-file staat loont het toch vaak de moeite om ook even te vertragen. Héél vaak is er dan wel degelijk iets te zien. Zwier je auto dan toch maar even op een veilige manier aan de kant en ga kijken.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #47
      Re: Vakantie Amerika westkust

      In Amerika kun je op het gebied van fotografie helemaal uitleven. Veel plaatsen zijn bij iedereen bekend maar er zijn ook enorm veel plekken waar iedereen aan voorbij gaat. Op mijn webpage staan enorm veel foto´s van Amerika en vooral veel ´onbekend` plekken die zeeer de moeite waard zijn. http://www.ontdek-amerika.nl/fotoreportages.html
      Canon 5D mark III, canonlenzen 24-105 ~ 70-200 f/2.8 L IS ~ 100mm Macro, BG-E2, GT2540, GH2750QR
      http://www.ontdek-amerika.nl

      Comment


      • #48
        Re: Vakantie Amerika westkust

        FYI

        shut down nieuwtjes:
        The federal government began a partial shutdown Tuesday that could affect one group much more than others: travelers.


        Anyone looking to get in an early fall trip to watch the leaves change at Yosemite, Yellowstone, the Great Smoky Mountains or any other U.S. National Park will likely find gates closed Tuesday. If it’s a park without a gated entrance (or one bisected by a major highway), visitors can expect all facilities to be shut down. Those currently camping or hiking in the parks will have just two days to vacate, depending on the remoteness of their location. But it’s not only the natural wonders that will be off limits to tourists. The National Park Service manages everything from Philadelphia’s Liberty Bell and Independence Hall to New York’s Statue of Liberty, meaning these historic sites will be shuttered to the thousands of people who visit them each day. All told, some 401 federally run parks and attractions will close until the government can reach a funding deal, potentially affecting the travel plans of millions.
        Serieuze bummer voor mensen die er hun dure reis naartoe hebben gepland.

        Comment


        • #49
          Re: Vakantie Amerika westkust

          Nu ben ik eigenlijk toch benieuwd of iemand van de mensen die hier om informatie vroeg, de laatste weken in de states is geweest en dus last heeft gehad van die "shut down". Ik zou het eerlijk gezegd toch verschrikkelijk gevonden hebben als dat gebeurd was in de periodes dat wij ginder waren, wij plannen bijna dagelijks uitstappen naar de nationale parken...
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #50
            Re: Vakantie Amerika westkust

            terug van gisteren en idd dat is balen als je veel nat.parken gepland had de meeste hadden we al wel gedaan maar oa death valley ,yosemite ,bryce canyon,zion allemaal wel dwars er door gereden dit kan nog maar alle afslagen van bv trails zijn gesloten en er stonden ook meestal rangers of politie bij ,voor wie intresse heeft in een nieuwe parkpas geldig tot oktober 2014 slechts enkele parken gebruikt
            dan maar de state parks gedaan die wel open zijn ,in yellowstone wel veel wildlife gezien beren,elanden,elk,veel bizons, wasberen enz, toch blij dat ik mijn 70-200mm meehad
            **** happens zeggen ze hé
            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

            Comment


            • #51
              Re: Vakantie Amerika westkust

              Ik mag er niet aan denken dat ons dat had overkomen als wij die trip gemaakt hebben...
              Ik dacht dat je de parken ook niet door kon, maar ja het leukste zijn en blijven natuurlijk wel de trails hè.
              Nu heb je wel een goede reden om nog eens terug te gaan hè!!
              En ja, ik zou mijn tele's niet kunnen missen!!
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment

              Working...
              X