Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Is er iemand die me iets meer info kan geven over hoe ik hier binnen geraak?
Wil het dit weekend wel eens proberen.
Bedankt!
Volgens mijn info mag je het vergeten. Ik zou voor de koeltoren kiezen, ook niet slecht hoor.
Maar ook niet gemakkelijk. Naar boven toe zelfs duizelingwekkend. Ik had geen statief en heb me dus wel moeten neerzetten voor deze foto.
Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.
Huh ???? Ik was er twee jaar geleden en ze waren al bezig met de afbraak. Beseffende hoe snel het kan gaan met zwaar materiaal dacht ik .....
ECVB lag op een goed jaar compleet tegen de grond en was veel groter dan deze.
Zal me leren om goedgelovig te zijn :-)
Ben daar gepakt door La Police in pure Miami Vice stijl, piepende banden, sirenes en kogelvrije vesten incluis.
Ze hebben echter een klein foutje gemaakt, ze dachten dat we probeerden binnen te komen maar wij kwamen net buiten en waren bezig met de ketting die de slimmerik van dienst over de spijlen van het hek had gelegd terug te leggen :-)
In feite zouden we eens moeten overwegen om een compilatie te maken van verhalen en dat vervolgens uit te geven :-)
Het max wat ze ooit voor mij hebben opgetrommeld waren 2 combi's en een gewone politiewagen, we waren net geen 5 min buiten en de fotospullen zaten al in de koffer. Het was toen erg warm en we waren nog net iets aan het drinken alvorens te vertrekken. Ik heb het toen verstandig gevonden om geen foto's te nemen van de machtsontplooiing.
Huh ???? Ik was er twee jaar geleden en ze waren al bezig met de afbraak. Beseffende hoe snel het kan gaan met zwaar materiaal dacht ik .....
ECVB lag op een goed jaar compleet tegen de grond en was veel groter dan deze.
Zal me leren om goedgelovig te zijn :-)
Ben daar gepakt door La Police in pure Miami Vice stijl, piepende banden, sirenes en kogelvrije vesten incluis.
Ze hebben echter een klein foutje gemaakt, ze dachten dat we probeerden binnen te komen maar wij kwamen net buiten en waren bezig met de ketting die de slimmerik van dienst over de spijlen van het hek had gelegd terug te leggen :-)
In feite zouden we eens moeten overwegen om een compilatie te maken van verhalen en dat vervolgens uit te geven :-)
Het max wat ze ooit voor mij hebben opgetrommeld waren 2 combi's en een gewone politiewagen, we waren net geen 5 min buiten en de fotospullen zaten al in de koffer. Het was toen erg warm en we waren nog net iets aan het drinken alvorens te vertrekken. Ik heb het toen verstandig gevonden om geen foto's te nemen van de machtsontplooiing.
Als je niet weet hoe het is (qua afbraak) zeg dan soms beter niks. Wie zegt zelf dat ECVB platligt. Denk dat je daar beter ook nog een keer zal gaan stoppen ipv vanalles te staan verkondigen...
Ik passeer daar niet iedere dag.
Wat is jouw punt ?
Ik ben daar trouwens nog gestopt.
Van ECVB schiet er momenteel alleen de schouw en een lege doos over. De turbine is het enige dat er nog staat van machinerie, dat zal je toch moeilijk kunnen ontkennen. Bovendien kan je er onmogelijk bij.
Oja, ik was er twee keer in de glorietijd (ook het museum) en verleden jaar dus een derde keer, wat er nog van overschiet is compleet onherkenbaar. Ovens, turbines, drukvaten, control room, coal processing part, allemaal wég. Nu kunnen we natuurlijk een discussie houden over het woordje "plat" maar dat brengt ons geen stap verder.
Een heleboel urbexers hebben deze locatie nooit in haar volle glorie gezien, voor mij is ze nog altijd de absolute numero uno. Ik ben er ooit (met goede vriend Dama) moeten stoppen van de hoger en de kou :-)
ECVB toen en nu :
Comment