Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties België

    Het maken van een foto is volgens mij maar 1 ding en dan het werken met HDR is een andere zaak! In ieder geval ben dus ook nieuw hier, niet echt nieuw in het urbexen! Het jammere zoals sommige al aanhaalde is natuurlijk dat je zo van die mensen hebt die met slechte bedoelingen locaties willen te weten komen maar er zijn er ook anderen! Zelf heb ik nog een leuke nieuwe gevonden Pritzer Fac! Moesten er mensen zijn die willen ruilen ofzo je ziet maar. En nee ik geef zomaar niks vrij de bedoeling van urbex is ook het zelf zoeken naar locaties, wat het in mijn ogen spannend maakt en waar jezelf ook voldoening uithaald!

    Comment


    • Re: Urbex Locaties België

      Jij hebt zelf Pritzer Fac gevonden? raar, hoe komt dat die dan al een tijdje in mijn KMZ staat?
      http://www.facebook.com/DJ.urbex

      Comment


      • Re: Urbex Locaties België

        Oorspronkelijk geplaatst door scaniadriver_john Bekijk bericht
        Jij hebt zelf Pritzer Fac gevonden? raar, hoe komt dat die dan al een tijdje in mijn KMZ staat?
        Ben jij toevallig diegene van egregius?

        Comment


        • Re: Urbex Locaties België

          Maar boeit niet! Weet ook niet wat jou KMZ is ofzo ik heb het gevonden en niet door jou dus moet je teleurstellen.

          Comment


          • Re: Urbex Locaties België

            Dan moet je je niet voordoen of het jouw vondst is. Stoefen met het werk van een ander is not done... En neen ik ben Guy niet dit bewijst dat ze niet van u komt tegenwoordig wil iedereen in het Urbex wereldje de held uithangen :-s
            http://www.facebook.com/DJ.urbex

            Comment


            • Re: Urbex Locaties België

              Wat een topic..

              Altijd het zelfde met de "urbex" topics
              Life through a lens..

              Comment


              • Re: Urbex Locaties België

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
                Wat een topic..

                Altijd het zelfde met de "urbex" topics
                Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven Kevin.
                Persoonlijk heb ik er in het bewuste milieu toch al een hoop vrienden aan overgehouden maar in om het even welk topic zijn er mensen die zich liefst bezighouden met stenen in een kikkerpoel te gooien zonder ook maar iets essentieels aan de discussie bij te dragen. Namen vermelden gaat me even te ver, ik kijk ook nooit in mijn prullenbak.

                Comment


                • Re: Urbex Locaties België

                  Oorspronkelijk geplaatst door scaniadriver_john Bekijk bericht
                  Dan moet je je niet voordoen of het jouw vondst is. Stoefen met het werk van een ander is not done... En neen ik ben Guy niet dit bewijst dat ze niet van u komt tegenwoordig wil iedereen in het Urbex wereldje de held uithangen :-s
                  Euhm,
                  je kan die post ook anders interpreteren:
                  hij heeft de foto's gezien, en de locatie gevonden zonder hulp van iemand anders...
                  dan heeft iemand anders de locatie als eerste ontdekt, maar heeft hij zelf de locatie gevonden zonder een kmz...
                  Dan is jouw reactie plots enorm "over de schreef"....

                  ik heb zelf een school gevonden in de buurt van wetteren,
                  zelf de ingang/locatie gevonden...
                  maar de locatie was reeds ontdekt in het urbex wereldje, maakt dit mij een stoefer?
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties België

                    Koen, ben je al in de graffitischool geweest ?
                    Deze mag je niet laten liggen, écht niet te lang meer wachten.

                    En wat het "vinden" van locaties betreft, imho als je écht de eerste bent die een locatie "vindt" ben je volgens mij een inbreker. Als je zo soms foto's ziet van zeer recent verlaten huizen kan kan ik me niet voorstellen dat ze de achterdeur hebben laten open staan toen ze vertrokken. Ik heb het al eens eerder gezegd : ik ben ooit een jonge snaak tegen gekomen op locatie die vertelde dat zij, de echte pro's hun materiaal hadden, oa een glassnijder en een tube siliconen waarmee ze het ruitje achteraf perfect weer inplakten. Hij was er zelfs fier op dat hij geseind stond bij de politie.
                    Het is merkwaardig om vast te stellen in welke volgorde ze komen : de hangjeugd, de koperdieven, de vandalen, de urbexers, de pyromanen, de politie

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties België

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Koen, ben je al in de graffitischool geweest ?
                      Deze mag je niet laten liggen, écht niet te lang meer wachten.
                      Sinds zaterdag terug van de huwelijkreis,
                      en dit weekend gaan we enkele uitstapjes maken, (waaronder de school).
                      Ik hou je op de hoogte
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties België

                        Je kan er nog altyd gewoon in hoor gewoon hekje onder

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties België

                          Hey iedereen, ik zal me even voorstellen. ik ben Bert, 30 jaar en woon in Limburg (B). Ik heb veel gelezen en vooral veel foto's gezien van jullie werk. Ik moet zeggen prachtig.Zelf ga ik ook de stap nemen om urbexen. Graag had ik de volgende vraag gesteld. Is er iemand bereid me op weg te helpen hiermee, ik bedoel daarmee hoe de foto's maken, hoe met de camera omgaan, uit welke hoek fotografeer ik. Ik vraag GEEN LOCATIE, ik wil het zelf doen en zelf zoeken, het in de handen geworpen krijgen lijkt me minder spannend dan het allemaal zelf uit te zoeken. Ik hoop dat er iemand is die even tijd wil nemen voor deze noop :-), alvast bedankt

                          grtz Bert

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties België

                            Oorspronkelijk geplaatst door BertL Bekijk bericht
                            Hey iedereen, ik zal me even voorstellen. ik ben Bert, 30 jaar en woon in Limburg (B). Ik heb veel gelezen en vooral veel foto's gezien van jullie werk. Ik moet zeggen prachtig.Zelf ga ik ook de stap nemen om urbexen. Graag had ik de volgende vraag gesteld. Is er iemand bereid me op weg te helpen hiermee, ik bedoel daarmee hoe de foto's maken, hoe met de camera omgaan, uit welke hoek fotografeer ik. Ik vraag GEEN LOCATIE, ik wil het zelf doen en zelf zoeken, het in de handen geworpen krijgen lijkt me minder spannend dan het allemaal zelf uit te zoeken. Ik hoop dat er iemand is die even tijd wil nemen voor deze noop :-), alvast bedankt

                            grtz Bert
                            Ik wil je wel helpen daarmee.
                            Het is wel van belang te weten met wat je wil werken, bijna iedereen werkt met een reflex en met een statief met uitzondering van mezelf en nog iemand. Als je uit de losse hand wil werken heb je wel een camera nodig die de hoge ISO's niet schuwt. Ik werk met D3 en 24-70/2.8 Dat volstaat. De tegenhanger voor crop is de 17-55/2.8 die heb ik op mijn D2x en dat is kantje boord als het wat donkerder is maar het kan. Het gebeurt dat ik meer groothoek nodig heb maar dat is eerder de uitzondering dan de regel. Meest is dit het geval in huizen en ik doe niet graag huizen. Fisheye heb ik niet, interesseert me ook niet. Een 14-24/2.8 zou ik wel gebruiken maar het aantal keren rechtvaardigt voor mij zijn prijs niet.
                            Een tweede iets dat bijna iedereen gebruikt is HDR. Ook hier ben ik weer de uitzondering, als ik het gebruik is dit puur functioneel, je kent het : een duistere kamer en een raam voor je, dan is het ofwel het één ofwel het ander. Dan zet ik de bracketing op en ik probeer de schaduwen en de hooglichten te corrigeren, dat volstaat bijna altijd, en als het niet lukt gooi ik hem eruit. Sinds ik mijn iMac heb (2 jaar) heb ik geen HDR meer toegepast om de eenvoudige reden is dat één HDR in een reeks niet past. Verder ga je de functie rechttrekken en perspectiefcorrectie nodig hebben, zeker voor kleinere ruimtes.
                            Flitsen doet er in het milieu écht niemand, als het moet wordt er wel eens bijgelicht met een zaklamp.
                            Ik haat dus statieven, het boet in aan flexibiliteit, ik speel het om de haverklap kwijt en die poten zitten altijd in mijn weg. Iedereen is altijd druk in de weer met statief en display, ik gebruik ook mijn display kwasi nooit of ik zou erg moeten twijfelen, dat is mijn analoge achtergrond, het moet ineens goed zijn, als ik twijfel over een bewogen foto neem ik er nog één, mijn gevoel bedreigt me zelden en als ik op mijn bek ga moet ik alleen maar tegen mezelf sakkeren. Ik heb nog nooit een locatie herdaan omwille van deze reden, de paar die ik heb herdaan was omdat ik iets gemist was. Tot zover Mr Single Shot (zo kennen ze me).
                            Over de techniek en de foto's, ik werk puur vanuit het buikgevoel en weet echt niet waarom ik een foto zo of zo neem. Het enige waar ik op let is voldoende diafragmeren voor de scherptediepte en -zeker bij symmetrie- dat deze laatste in orde is, daar mis ik soms een statief, zeker omdat mijn zoekerbeeld met de oculairvergroterzo groot is dat ik mijn oogbol moet draaien om het compleet te overschouwen, het scheelt niet veel maar toch....
                            Wat ik wél altijd doe is direct na het binnenkomen een kwartiertje rondlopen om te kijken, dit om mijn hartslag wat te laten vertragen en de veiligheid (de plafonds vb) in te schatten. De laatste keer dat ik iemand meenam is ze met één been door het plafond gezakt (gelukkig stond haar andere been op een draagbalk). Ik schrok me rot, de fout : nooit lopen op een stuk planché waarboven er pannen ontbreken, tenzij er gewelven liggen. Zelfde verhaal voor trappen. Nooit met zijn twee op een houten trap. Enfin ik kan zo nog wel een tijd doorgaan.
                            Veel plezier, ik ga straks nog een mogelijk primeurtje controleren.

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties België

                              Villa Hector was mijn eigen vonst gasten
                              Ik ben al sinds 2007 op pad met Mister Slyv, beter gekend als de webmaster achter http://www.forbidden-places.net/

                              Ik heb bijna al men shots offline gehaald door de verzuring van de urbex-wereld en explore nu alleen nog sporadisch met mensen die ik vertrouw, en deze foto's komen ook niet online (ter bescherming van de locaties zelf)
                              Enkele shots staan wel nog online hier: http://www.flickr.com/photos/sb-photography/

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties België

                                Hector..... om te braken wat ze daar ook al hebben mee aangevangen.
                                Persoonlijk ben ik daardoor de huizen beu geworden.
                                En de verzuring in het milieu, daar zeg je me wat .....
                                Vroeger voelde ik mezelf wel thuis bij EV waar ik elite was maar dat nu opgedoekt is, echt wel jammer. Gelukkig heb ik mijn status kunnen meenemen naar een ander forum maar dat is nog jong.
                                Voordeel van ancien te zijn is natuurlijk dat je mensen kent die jou ook kennen.
                                Zelf ben ik een ietsje te laat op de kar gesprongen (2009). Maar ja ....

                                Samenvattingetje gemaakt van die 4 jaar op

                                It was hard to reduce hundreds of pictures into these 50 or so. No tripod, no flash, only 3 or 4 among them are HDR processed...


                                Muziek is "the she-king".

                                @Steve.B : jouw mening als ancien stel ik dan ook bijzonder op prijs.

                                Comment

                                Working...
                                X