Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Urbex Locaties België

    Hey, ik ben nieuw zowel op het forum als in urbex( en neen geen oplichter die uit is op antiekstukken :-D) en ben op zoek naar mensen uit omgeving Herentals (of op zen minst uit provincie Antwerpen) waarmee ik samen kan gaan urbex'en en/of die mij de tips&tricks kan bijbrengen (: Leuke locaties zijn ook altijd welkom.
    groeten,
    Last edited by NielsDV; 13 mei 2014, 17:33.
    - Photography made me look at things differently -

    Comment


    • #77
      Re: Urbex Locaties België

      Tips&Tricks:
      -ga niet alleen !!!!!!!!
      -geef aan iemand anders mee waar je exact naar toe gaat
      -voorzie zaklampen en batterijen, water, iets om te eten
      -een statief is nuttig, aangezien het meestal nogal donker is ;-)
      -voorzie niet te veel materiaal ... ballast
      -maar vooral ... amuzeer je en laat de fotografie hoogtij vieren.

      mvg,
      Frank
      Fotografie is voor mij een passie en uitdaging om de beelden die jij verwacht naar voor te brengen. Om jouw resultaat naar een nog hogere dimensie te brengen


      Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
      Hey, ik ben nieuw zowel op het forum als in urbex( en neen geen oplichter die uit is op antiekstukken :-D) en ben op zoek naar mensen uit omgeving Herentals (of op zen minst uit provincie Antwerpen) waarmee ik samen kan gaan urbex'en en/of die mij de tips&tricks kan bijbrengen (: Leuke locaties zijn ook altijd welkom.
      groeten,
      Niels Devisscher

      Comment


      • #78
        Re: Urbex Locaties België

        Oorspronkelijk geplaatst door videe Bekijk bericht
        Tips&Tricks:
        -ga niet alleen !!!!!!!!
        -geef aan iemand anders mee waar je exact naar toe gaat
        -voorzie zaklampen en batterijen, water, iets om te eten
        -een statief is nuttig, aangezien het meestal nogal donker is ;-)
        -voorzie niet te veel materiaal ... ballast
        -maar vooral ... amuzeer je en laat de fotografie hoogtij vieren.

        mvg,
        Frank
        www.videe.be
        Ik zeg:

        1> Voorzie degelijk schoeisel... (glas/nagels/andere pijnlijke zaken).
        2> Parkeer je niet voor /naast/ bij de locatie... je nodigt uit om "gepakt" te worden.
        3> Zorg dat je weet hoe je in donkere situaties moet fotograferen (voorkomt teleurstelling achteraf).
        4> zorgt voor zaklampen met leds voor te wandelen/te zien wat je doet, maar neem ook 1 met gewone lamp (kan dan dienen om voorwerpen op te lichten... kan soms helpen voor scherpstellen).
        5> zorg dat je iemand mee hebt, die op een zelfde golflengte zit...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #79
          Re: Urbex Locaties België

          hallo,
          Weet iemand hoe het gesteld is met Hasard Cheratte?
          Groeten,
          Niels
          - Photography made me look at things differently -

          Comment


          • #80
            Re: Urbex Locaties België

            Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
            hallo,
            Weet iemand hoe het gesteld is met Hasard Cheratte?
            Groeten,
            Niels
            Staat nieuwe omheining rond met prikkeldraad
            http://www.facebook.com/DJ.urbex

            Comment


            • #81
              Re: Urbex Locaties België

              Oorspronkelijk geplaatst door scaniadriver_john Bekijk bericht
              Staat nieuwe omheining rond met prikkeldraad
              Langs de boskant?
              Door prikkeldraad kan je toch ook kruipen (moeilijk gaat ook hoor)
              Ben er intussen al 3 x geweest; mét succes...
              Last edited by Roland Cuypers; 22 april 2013, 15:58.

              Comment


              • #82
                Re: Urbex Locaties België

                Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                Langs de boskant?
                Door prikkeldraad kan je toch ook kruipen (moeilijk gaat ook hoor)
                Ben er intussen al 3 x geweest; mét succes...
                In feite heb ik ook zin om nog eens terug te gaan. Nostalgie zeker. De eerste keer ben ik gewoon via de tuin van een van de buren rechts omhoog geklommen (man dàt was steil, en niks dan bramen om je aan vast te houden) de tweede keer ben ik langs de heuvelrug geweest maar ik ben nog nooit die heuvel overgeklommen.
                Moet je doen op een sombere dag, een blauwe hemel met felle zon helpt alle foto's naar de filistijnen, zeker aan de buitenkant.
                @Roland, zijn die afsluitnetten naar de gangen die in de mijn leiden intussen al hersteld ? Niet dat ik me erin ga wagen want het is er aardedonker dus iedere foto is gekunsteld of geflitst en dat is mijn stijl niet. Maar ik vroeg me toch af.....

                Comment


                • #83
                  Re: Urbex Locaties België

                  sorry mannen, khad het over heavy metal ;-)
                  http://www.facebook.com/DJ.urbex

                  Comment


                  • #84
                    Re: Urbex Locaties België

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    In feite heb ik ook zin om nog eens terug te gaan. Nostalgie zeker. De eerste keer ben ik gewoon via de tuin van een van de buren rechts omhoog geklommen (man dàt was steil, en niks dan bramen om je aan vast te houden) de tweede keer ben ik langs de heuvelrug geweest maar ik ben nog nooit die heuvel overgeklommen.
                    Moet je doen op een sombere dag, een blauwe hemel met felle zon helpt alle foto's naar de filistijnen, zeker aan de buitenkant.
                    @Roland, zijn die afsluitnetten naar de gangen die in de mijn leiden intussen al hersteld ? Niet dat ik me erin ga wagen want het is er aardedonker dus iedere foto is gekunsteld of geflitst en dat is mijn stijl niet. Maar ik vroeg me toch af.....
                    Ik was ook gewoon van plan om te vertrekken vanaf de helling vertrekkend vanaf het monument (:
                    - Photography made me look at things differently -

                    Comment


                    • #85
                      Re: Urbex Locaties België

                      Hallo,
                      Iemand nog recent een bezoekje gebracht aan chateau rouge?
                      Groeten,
                      NielsDV
                      - Photography made me look at things differently -

                      Comment


                      • #86
                        Re: Urbex Locaties België

                        Niet zeer recent (jaar of twee geleden). Wat ik hoor op het forum is dat de locatie sterk is achteruit gegaan.
                        Ik heb er minder tijd doorgebracht dan normaal maar dat was omdat ik de dag ervoor en de dag zelf (2 keer dus) ben betrapt in een munitiefabriek en ik zag voor de rest van de dag nog behoorlijk wat spoken. Dreigingen met confisceren van het materiaal, kaarten moeten vegen, de hele reutemeteut.
                        Als je gaat, informeer je dan over de "oorlogsdagen" van de "speelgoedsoldaatjes" die daar nogal actief zijn, het ligt daar vól van die airsoftbolletjes. Ze kunnen lastig doen.
                        Hun data staan ergens op het internet. Zoeken bij airsoft en de locatie van Rouge.

                        Paul

                        Comment


                        • #87
                          Re: Urbex Locaties België

                          Deze site is bij de airsofters beter bekend als 'The Chambers'. De hoofd organisator van airsoft events op deze locatie verbied de toegang tot het kasteel, er word wel rond het kasteel en in het gebouw ernaast gespeeld. Events die daar plaats hebben beginnen op vrijdag en eindigen op zondag namiddag.
                          Op volgende site kan je de data nakijken van de events die ze daar organiseren.
                          http://goo.gl/17mfl
                          Sony a550 met glas van 10-200mm
                          kitlens 18-55mm / sigma 10-20mm / sony 100mm macro / sony 55-200mm

                          Comment


                          • #88
                            Re: Urbex Locaties België

                            Bedankt voor de info. dit weekend ga ik en dan is er blijkbaar (gelukkig) niets te doen. Is het nodig om dit hier te doen? Er zijn nog genoeg andere locaties om met geweertjes te spelen, denk ik zo...
                            - Photography made me look at things differently -

                            Comment


                            • #89
                              Re: Urbex Locaties België

                              Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
                              Bedankt voor de info. dit weekend ga ik en dan is er blijkbaar (gelukkig) niets te doen. Is het nodig om dit hier te doen? Er zijn nog genoeg andere locaties om met geweertjes te spelen, denk ik zo...
                              Denk dan maar snel iets anders...

                              Airsoften kan je niet zomaar doen waar je het maar denkt. Je moet als organisator van zulke events een akkoord bereiken met de plaatselijke autoriteiten, het terrein dient afgelegen te zijn om voorbijgangers niet af te schrikken, eventuele omwoners moeten verwittigd worden en hun fiat geven, je moet milieu vergunningen hebben per locatie die je bespeeld, de verzekering moet zijn akkoord geven per locatie, enz...

                              Bij mijn weten hebben we meer urbex locaties als airsoft locaties.
                              Bedenk maar dat die airsofters de toelating hebben van alle betrokken partijen om daar hun ding te doen en de meeste urbex locaties mag je zelf niet betreden als fotograaf.
                              Toegegeven, niet ierdere airsofter heeft respect voor de omgeving waar hij speelt, als ik dan naar de urbex locaties kijk is dat ook niet het geval voor alle beelden schieters...

                              Ik kan wel begrijpen dat die mensen lastig doen als je het afgehuurde terrein betreed tijdens zo'n event. Ze zijn immers streng als het om de veiligheid gaat. Je moet maar eens zo'n balletje in uw oog krijgen... De kracht die daar achter zit is al genoeg om van een zekere afstand onze lenzen kapot te schieten.
                              Sony a550 met glas van 10-200mm
                              kitlens 18-55mm / sigma 10-20mm / sony 100mm macro / sony 55-200mm

                              Comment


                              • #90
                                Re: Urbex Locaties België

                                Inderdaad, hier kan ik wel mee akkoord gaan

                                Oorspronkelijk geplaatst door Whiteflood Bekijk bericht
                                Denk dan maar snel iets anders...

                                Airsoften kan je niet zomaar doen waar je het maar denkt. Je moet als organisator van zulke events een akkoord bereiken met de plaatselijke autoriteiten, het terrein dient afgelegen te zijn om voorbijgangers niet af te schrikken, eventuele omwoners moeten verwittigd worden en hun fiat geven, je moet milieu vergunningen hebben per locatie die je bespeeld, de verzekering moet zijn akkoord geven per locatie, enz...

                                Bij mijn weten hebben we meer urbex locaties als airsoft locaties.
                                Bedenk maar dat die airsofters de toelating hebben van alle betrokken partijen om daar hun ding te doen en de meeste urbex locaties mag je zelf niet betreden als fotograaf.
                                Toegegeven, niet ierdere airsofter heeft respect voor de omgeving waar hij speelt, als ik dan naar de urbex locaties kijk is dat ook niet het geval voor alle beelden schieters...

                                Ik kan wel begrijpen dat die mensen lastig doen als je het afgehuurde terrein betreed tijdens zo'n event. Ze zijn immers streng als het om de veiligheid gaat. Je moet maar eens zo'n balletje in uw oog krijgen... De kracht die daar achter zit is al genoeg om van een zekere afstand onze lenzen kapot te schieten.
                                - Photography made me look at things differently -

                                Comment

                                Working...
                                X