Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Urbex Locaties België

    Sorry Glenn, ik heb het eerste deel overgeslagen (ik dacht dat het een dubbelpost was).
    Je hebt er meer dan ik dacht.

    Nu heb ik zeker een reden om alles eens wat nader te bekijken.

    Comment


    • #32
      Re: Urbex Locaties België

      We kunnen misschien best de volledige lijst met coördinaten en al hierop smijten. Zo kan iederéén meteen op de bus springen en alles plat lopen!!!

      Comment


      • #33
        Re: Urbex Locaties België

        Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht
        We kunnen misschien best de volledige lijst met coördinaten en al hierop smijten. Zo kan iederéén meteen op de bus springen en alles plat lopen!!!
        Zover zou ik nu toch niet gaan
        Wat ik wil zeggen : de meeste locaties, toch de namen die ze er aan geven zijn te vinden door lukraak op Urbexsites te gaan zoeken.
        De coordinaten daarentegen, dat is andere materie en ondanks het feit dat velen beweren dat het allemaal op internet te vinden is : dit klopt voor veel locaties maar echt niet over allemaal.
        Een fles champagne voor de eerste urbexer die mij de coordinaten kan doorgeven van farm LD op mijn site.
        Voor de coordinaten van StA kan er ook een fles wijn vanaf. Totaal onbekend.
        In het kort : ik heb er geen probleem mee om info te verstrekken over locaties die iedereen toch al kent, KMZ geven doe ik enkel als ik weet dat de personen te betrouwen zijn en dat is niet het geval na één mail met "hi, ik ben...."
        Bepaalde KMZ geef ik gewoonweg NIET, aan niemand. Niet dat ik de mensen op EVelite niet vertrouw maar iedereen heeft dan weer kennissen die ze volledig vertrouwen. Ik onderschat de multiplicatorfactor van het internet niet.
        Urbexers worden sowiezo dikwijls als voor een deel als paranoia bekeken, dat blijkt ook uit eerdere posts hier op BD. Ik voel me daar niet door aangesproken.
        Een locatie vrijgeven die binnen twee weken wordt platgegooid, ik heb daar geen probleem mee, ik heb daar geen eigendomsrechten dus ik vind dat ik dan nog eventueel wat mensen kan blij maken daarmee.

        Maar waar ik NIET kan mee lachen is met het soort mensen die een zg terminale ziekte van hun zoon hier uitbuiten om aan een locatie te geraken (Diego****), foto's leveren die doen kotsen, mensen op hun werk lastig vallen en mij dan, als ze het eenmaal dan toch gevonden hebben mij nog een triomfankelijke mail menen te moeten sturen met "zie, je, ik win altijd". Persoon in kwestie heeft hier -heel terecht- een levenslange ban aan zijn been.

        Velen in het milieu denken hier helemaal anders over, maar blijkbaar ben ik een buitenbeentje. Tot daar.
        Maar wat ik nu niet meteen vraag om weer eens bestormd te worden door PM's van mensen die locaties zoeken, zo werkt het niet.
        Zo ben ik vrij veel locaties gaan bezoeken met Dama van dit forum, maar ook slechts na (via frequent emailcontact) de kat uit de boom te hebben gekeken. Ik heb veel geleerd van Danny (en hopelijk hij ook iets van mij) en ik weet dat hij kan zwijgen.
        Het andere extreem zijn dan de mails van mensen die menen om me moeten te kunnen uitkafferen of op mijn plaats te kunnen zetten omdat ik na een eerste mail gewoon weiger, en nu ik toch namen noem : een zekere Ilse Moeskops was er hier ooit één van. Dit zijn dingen die ik niet pik.

        @Porkypig : ik snap je reactie, ik weet wie je bent in het milieu en op en haartje na had ik dezelfde reactie geplaatst. Je was me in feite gewoon voor.
        Maar we moeten toch eens dringend af van die vieze stempel die we van te veel mensen krijgen. Als iedereen zich aan de regels van het spel zou houden was er geen probleem maar je weet net zo goed als ik dat vele mensen uit onze "gilde" het niet zo nauw nemen. Af en toe schop ik ook wel eens een blik opzij maar als ik zie hoe bepaalde dingen op een ronduit belachelijke manier in scene worden gezet, hoe op bepaalde locaties letterlijk wordt ingebroken (infiltratie heet dat), met "poeders" wordt rondgestrooid op een "esthetisch verantwoorde manier" dan heb ik af en toe zin om mijn camera aan de wilgen te hangen

        Comment


        • #34
          Re: Urbex Locaties België

          Heey ik snap het volkomen.
          Ik urbex ook veel als hobbie fotograaf.
          Ken veel plekken ook nieuwe in nl.
          Maar binnen no time is het aan gort.
          Je houd het niet tegen het word hoe of laat altijd bekent.
          Meschien kunnen wij een babbelen paul.

          Comment


          • #35
            Re: Urbex Locaties België

            Met een groepje van 3 dames gaan we sinds kort soms eens op urbex-tocht. Laatst nog Cité du Dragon (waar nog weinig te zien valt wegens concrete afbraakplannen en te gevaarlijke trap).
            De lijst is mooi maar inderdaad, tegen dat je van alles coördinaten hebt....het zoeken is ook een deel van de "leute" natuurlijk.
            Het zou wel handig (maar utopisch) zijn moest het werken zoals bij sommige geocache locaties : via een geochecker kan je ingeven waar je denkt dat het is, zo hoef je geen verloren kilometers te doen.

            Comment


            • #36
              Re: Urbex Locaties België

              ik urbex nu ook praktisch iedere week. De reden dat niet alles zomaar wordt vrijgegeven is omdat het toch o zo snel getrashed is :-( Soms ga je naar een locatie met de goeie hoop tot je er dan toekomt, dan haal ik soms niet eens men toestel boven. Spijtig maar het is zo niet iedereen heeft dezelfde goeie bedoelingen.
              http://www.facebook.com/DJ.urbex

              Comment


              • #37
                Re: Urbex Locaties België

                Hallo mede bewonderaars van oude schoonheden.

                Ik ben met spoed op zoek naar een locatie waar je in principe zonder 'lastige' figuren kunt filmen. Voor een stage opdracht gaan ik en 2 vrienden een korte 'thriller/horror' filmpje maken maar nog niets passends kunnen vinden of het was al herbestemd/gesloopt. Het liefst ergens rond de omgeving zuid nederland noord belgie.

                Ik hoop dat jullie ons een handje kunnen helpen ( bijna alle google afbeelding foto's die gevonden hebben in onze zoektocht komen van urbexers, vandaar dat ik hier een account heb aangemaakt..respect voor dat !)

                Comment


                • #38
                  Re: Urbex Locaties België

                  Oorspronkelijk geplaatst door grimeyshots Bekijk bericht
                  Hallo mede bewonderaars van oude schoonheden.

                  Ik ben met spoed op zoek naar een locatie waar je in principe zonder 'lastige' figuren kunt filmen. Voor een stage opdracht gaan ik en 2 vrienden een korte 'thriller/horror' filmpje maken maar nog niets passends kunnen vinden of het was al herbestemd/gesloopt. Het liefst ergens rond de omgeving zuid nederland noord belgie.

                  Ik hoop dat jullie ons een handje kunnen helpen ( bijna alle google afbeelding foto's die gevonden hebben in onze zoektocht komen van urbexers, vandaar dat ik hier een account heb aangemaakt..respect voor dat !)
                  Ik heb zoo een vermoeden dat je dit niet gaat lukken hier om zomaar een locatie vast te krijgen ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Urbex Locaties België

                    Ik begrijp dat niet iedereen z'n locaties zomaar prijsgeeft.. ik hoef in principe ook niet de toplocaties waar niemand vanaf weet en waar men veel moeite voor heeft gedaan omdat te ontdekken. Dat is logisch dat je daar dan evt een locatieruil doet. Maar google is gewoon niet mijn vriend op dit moment...en ik hoop dat er met name rondom de grensgebieden wat toepasselijke locaties bekend zijn die nog bestaan en toegankelijk zijn. Ik hoop dat er een vriendelijke vriend(in) is die ons kan helpen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Urbex Locaties België

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      .
                      Voor de coordinaten van StA kan er ook een fles wijn vanaf. Totaal onbekend.
                      Ik denk toch dat ik het gevonden heb.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Urbex Locaties België

                        voor je thriller / horror gedoe probeer salve mater eens.... makkelijk te vinden via google ;-)
                        http://www.facebook.com/DJ.urbex

                        Comment


                        • #42
                          Re: Urbex Locaties België

                          dank je hartelijk voor de tip !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Urbex Locaties België

                            Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
                            Ik denk toch dat ik het gevonden heb.
                            Je hebt een fles wijn te goed van mij

                            Ik dacht nog : als ik die trap er niet bij plaats weet geen kat dit. Het zal me leren om zo wijsneuzerig te willen zijn.
                            A propos : oesters, is dat ook goed ?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Urbex Locaties België

                              @PaulM kheb zojuist eens je site en je foto's bekeken. proficiat voor het mooie werk. Het is een plezier om naar te kijken. Ik amuseer me ook iedere week met urbex uitstapjes, uiteraard nog niet zoveel als jouw locaties maar we komen er wel anders is de fun er direct af. Kweet dat het urbex wereldje een "harde" wereld is maar ik hang men locaties ook niet aan de grote klok maar als ik iemand kan helpen met een eventuele ruil zallek het zeker doen. Kzeg wel alsek weet dat ze er serieus mee bezig zijn en niet de eerste de beste die eens een containerpark bezocht heeft want urbex is meer dan afval te fotograferen ook al snappen sommige de intentie van urbex niet.

                              btw oesters gaan er ook altijd wel in ;-)
                              http://www.facebook.com/DJ.urbex

                              Comment


                              • #45
                                Re: Urbex Locaties België

                                Het gele halfgeopende gordijn heeft het gedaan...
                                Oesters zijn niet zo mijn ding.
                                Eens een locatie ruilen, als ik ze niet vind, is ook goed. Deze week nog gevonden: Maison Dave, Chateau Schimmelschool, Huize Vanneste en natuurlijk StA.
                                Last edited by stiaanke; 15 januari 2013, 20:25.

                                Comment

                                Working...
                                X