Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine mac voor op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kleine mac voor op reis?

    Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
    Misschien een domme vraag, maar je kan toch de foto's die je opgeslagen hebt op je iPad tijdens je vakantie terug thuis gekomen deze transfereren op je Mac ?
    Tuurlijk wel.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #32
      Re: Kleine mac voor op reis?

      Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
      Misschien een domme vraag, maar je kan toch de foto's die je opgeslagen hebt op je iPad tijdens je vakantie terug thuis gekomen deze transfereren op je Mac ?
      Yep via iTunes File Transfer of 3rd party software of via de "cloud" (iCloud of DropBox of ...)
      Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

      Comment


      • #33
        Re: Kleine mac voor op reis?

        Oorspronkelijk geplaatst door macses Bekijk bericht
        heb ook de MacBook Air 11" en nog geen seconde beklaagd.
        photoshop en alles draait super!
        Hier hetzelfde; heb ook getwijfeld aan een Ipad, maar uiteindelijk gekozen voor een Mac Book Air 11". Het geringe meergewicht en de meerprijs zijn het me meer dan waard.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #34
          Re: Kleine mac voor op reis?

          Ik heb ondertussen al enige tijd de Ipad2 64Gb in m'n bezit
          werkt perfect, ook met raw bestanden
          ook al enkele geweldige apps binnen gehaald
          oa van photoshop en Nik software
          en alles werkt perfect
          voorsorteren en basisbewerking gebeuren nu op de ipad , dat was de bedoeling er van

          dat + gebruiksgemak + vele andere nuttige toepassingen betekende voor mij toch een meerwaarde tegen over een kleine laptop
          voor een ander zal de weer een kleine laptop meerwaarde bieden
          zo moet ieder voor zich toch een eigen keuze maken , niet ?
          mvg

          Rudy

          Comment


          • #35
            Re: Kleine mac voor op reis?

            Voor het tussentijds opslaan en bekijken van je gemaakte foto's werkt een ipad goed. Ik heb een tijdje foto's bewerkt met een macbook, maar sommige programma's zoals aperture,draaien er niet goed op, ook met een snellere processor, loopt steeds vast. Heb het over de 13inch. Ipad neem je makkelijk mee in je fototas. Macbook air geen ervaring mee.

            Comment

            Working...
            X