Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine mac voor op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kleine mac voor op reis?

    Ik heb een macbook air die ik overal meesleep; geen gewicht en volledige functionaliteit (ik heb dus ook overal mijn Adobe software bij). Duur natuurlijk maar ook stevig, goeie performance, en ik gebruik dat ding heel intensief. Mijn 17" macbook is nu mijn thuiscomputer geworden omdat die inderdaad heel fijn is maar ook wel groot om overal mee te nemen.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #17
      Re: Kleine mac voor op reis?

      Ik heb zelf voor het reizen altijd een MacBook Pro 13 + SSD (mid 2009) gebruikt. Begon hem stiekem toch te zwaar te vinden en recentelijk besloten om over te stappen op een MacBook Air 13. Moet zeggen een prima keuze voor wat ik er mee doen. MacBook Pro gaat dan ook de deur uit.

      iPad gaat wel altijd mee als ik ga reizen, maar dan gebruik ik hem hoofdzakelijk om films op te kijken tijdens lange vluchten. Opslag van foto's vind ik hem voor me zelf niet handig. Ik heb wel een camera connection kit voor CF kaarten, aangezien ik in RAW schiet zit de iPad dan ook wel weer vrij vlot vol.

      Voor onderweg zou ik zeggen een MacBook Air 11 (1 kilo) of 13 (1.3 kilo) en MacBook Pro 13 (2 Kilo) is ook nog goed te doen kwa gewicht en afmeting.

      Comment


      • #18
        Re: Kleine mac voor op reis?

        Ondertussen heb ik al wat verder gezocht en ben er bijna uit.

        Heb twee tweedehands opties.

        1. Macbook Air 11" 64GB - 600 EUR
        2. Macbook Air 13" 128GB - 800 EUR

        alle twee 1 jaar oud. Iemand een gemotiveerd oordeel waarom ik de ene zou nemen en waarom de andere niet?

        Het is moeilijk ...


        Mono

        Comment


        • #19
          Re: Kleine mac voor op reis?

          dit kun je het beste zelf beoordelen toch of een 11 of 13 beste bij je past . Zou zeggen ga na een winkel en neem er eens achter plaats. Wat vind jij prettiger werken.

          Mij persoonlijk sprak de 13 meer aan. Heb ik zelf wel gekeken na de 11 met 128GB. 64GB vond ik persoonlijk net iets te krap, ondanks dat ik op reis altijd extra externe HDD bij me voor back-ups.

          Comment


          • #20
            Re: Kleine mac voor op reis?

            Oorspronkelijk geplaatst door RudyG Bekijk bericht
            zijn er hier collega's met ervaring op de Ipad ??
            Ja, en zeer tevreden. De app "Snapseed" van Niksoftware werkt prima. Deze foto is volledig bewerkt op mijn iPad met deze app.
            Last edited by Grupello; 22 december 2011, 06:16.

            Comment


            • #21
              Re: Kleine mac voor op reis?

              Oorspronkelijk geplaatst door Bogdanski Bekijk bericht
              Opgelet: de camera connection kit is enkel geschikt voor SD kaart. Dus niet voor de CF van de D700. Tenzij je hèèl hard kunt duwen.
              De camera connection kit is wel geschikt door CF-kaarten, via usb-aansluiting met je toestel. Je moet dus niet héél hard duwen...

              Comment


              • #22
                Re: Kleine mac voor op reis?

                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                dit kun je het beste zelf beoordelen toch of een 11 of 13 beste bij je past . Zou zeggen ga na een winkel en neem er eens achter plaats. Wat vind jij prettiger werken.

                Mij persoonlijk sprak de 13 meer aan. Heb ik zelf wel gekeken na de 11 met 128GB. 64GB vond ik persoonlijk net iets te krap, ondanks dat ik op reis altijd extra externe HDD bij me voor back-ups.
                Ben inderdaad eens naar de winkel geweest. Zowel de 11" als de 13" hebben iets. De 11" is echt klein en dus ook makkelijker weg te steken. De 13" is al meer een laptop en dus comfortabler om met te werken.

                Soit nu blijkt de 13" toch een Qwerty te zijn, dus ... is de keuze vrees ik een beetje gemaakt ...

                Comment


                • #23
                  Re: Kleine mac voor op reis?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                  Heeft er ooit al iemand gehoord van Market Europe Shop ?

                  Die prijzen zijn belachelijk laag. Wat klopt er niet?

                  Heb nog niet de tijd gehad om het zelf uit te pluizen ...
                  Google is je vriend ... zie hier
                  En hier zie je een vorige firma op hetzelfde adres en zelfs een foto van de zaak (Google Street View is een ramp voor dergelijke firma's ).

                  Lees ook eens de betalingsvoorwaarden : enkel overschrijving (PayPal is volgens hen niet veilig ... "For avoiding any fraudulent use of the credit card or Paypal our store will only accept bank wire payments." Dus eens geld overgemaakt stopt het verhaal ... voorspelbaar.

                  Niet doen dus !
                  Zoals steeds en hier op het forum al meermaals aangegeven : indien te mooi om waar te zijn is het meestal ook niet waar ...
                  Master the craft, and the art will follow.
                  Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                  http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kleine mac voor op reis?

                    Voor het vertrek van mijn reis richting Costa rica heb ik mij een 13 inch macbook air 2de hands gekocht voor 550 euro. Enorm tevreden van, perfecte grootte maar ik kan begrijpen om het nog mobieler te hebben dat men een 11 inch koopt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kleine mac voor op reis?

                      Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht

                      ...

                      Zoals steeds en hier op het forum al meermaals aangegeven : indien te mooi om waar te zijn is het meestal ook niet waar ...
                      En dat is de reden dat ik het direct links heb laten liggen ...

                      Bedankt allen voor de reacties ...

                      Als een godsgeschenk viel er plots een mooie tweedehands 11", 128GB uit de lucht, dus dat is het geworden ...

                      Ik denk dat wij heel dikke vrienden gaan worden ...

                      Groeten en prettige feesten voor iedereen,


                      Mono

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kleine mac voor op reis?

                        heb ook de MacBook Air 11" en nog geen seconde beklaagd.
                        photoshop en alles draait super!
                        Canon 5D Mark II - Canon 17-40mm f/4 L lens - Canon 35mm f/2 lens - sigma 105mm f/2,8 macro lens
                        Canon 500D -Canon 18-200mm f/3,5-5,6 lens

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kleine mac voor op reis?

                          cool, geniet er van !
                          Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kleine mac voor op reis?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bogdanski Bekijk bericht
                            Opgelet: de camera connection kit is enkel geschikt voor SD kaart. Dus niet voor de CF van de D700. Tenzij je hèèl hard kunt duwen.
                            en bovendien enkel voor JPEGs als ik me niet vergis!! (dus doorgedreven foto-bewerking is sowieso uit den boze op de iPad).
                            equipment: camera's, lenses & some imagination

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kleine mac voor op reis?

                              RAW word ondersteund eider geval die van de 550D en 7D. Tevens is er een third party connection kit voor CF kaarten.
                              en ja dit is getest, aangezien ik dit zelf met regelmaat gebruik

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kleine mac voor op reis?

                                Misschien een domme vraag, maar je kan toch de foto's die je opgeslagen hebt op je iPad tijdens je vakantie terug thuis gekomen deze transfereren op je Mac ?
                                Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                                Comment

                                Working...
                                X