Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    morgen en overmorgen een Landelijke staking!
    grt,bouk.
    Aai het wordt dus moeilijk om in de luchthaven te geraken.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

      Merci Jan.

      De kans dat ik een manifestatie terecht kom zal wel klein zijn, maar het is soms de reactie van de burgers naar de rijke toeristen toe...
      Zonder paranoïde te worden natuurlijk ;-)

      Moet mij dus blijkbaar niet al te veel zorgen maken.

      Zal daar wel wat het nieuws proberen volgen, kwestie van stakingen en zo... Moet zeker en vast met de ferry terug geraken...
      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
      Waarom zou Griekenland een onveilige reisbestemming zijn? Onveiliger dan zeg maar Frankrijk (risico ETA aanslagen), Italïe ( hevige bonga bonga toestanden), enzoverder.
      Media hebben nu eenmaal de neiging om extreme toestanden te tonen. Vreedzame manifestaties krijgen enkel aandacht als enkelingen kot en boel maken op een beperkte plaats. Algemeen geldt voor elk land dat je best wegblijft van manifestaties en dat je goed op je spullen moet letten. Een beetje voorbereiding van je reis helpt je ook om te weten wat gevoelig kan liggen in een bepaald land en dus ook om je gedrag aan te passen (Het verwondert mij bijv. niet dat sommige Marokkanen negatief reageren op Westerse toeristen als ik zag hoe provocerend sommige stevig gevormde toeristenmadammen hun vormen etaleren in de medina's van de steden). Wie respectvol reist wordt ook respectvol ontvangen. Als je leest wat de Amerikanen als reisadvies voor België geven dan moet je misschien twijfelen om hier te blijven wonen

      Ik reis beroepshalve nogal eens naar landen waar wel hoge(re) risico's bestaan. En ik houd altijd rekening met de reisadviezen van onze diplomatie.
      En voor de rest is leven niet zonder enig risico, reizen en thuisblijven inbegrepen.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #33
        Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Moet zeker en vast met de ferry terug geraken...
        Het zijn inderdaad eerder sommige niet noodzakelijk Griekse vervoersmaatschappijen die met het geld van aflastingen aan de haal gaan, niet de stakers, of een of ander natuurfenomeen dat ze als overmacht inroepen. Val niet van uw stoel als ik u vertel wat die de laatste jaren al van me gepikt hebben, met openlijke steun van uw raadgevers.
        Last edited by Poza; 27 juni 2011, 22:22.

        Comment


        • #34
          Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

          Vandaag : uitbreken van stakingen die gans het openbaar leven beïnvloeden. Het begint al... kwestie van de druk wat op ketel te houden.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

            In België rijden treinen ook amper.

            Als de bovenleidingen tegelijkertijd breken op 3 plaatsen, en er vallen meerdere cabines en treinen uit op hetzelfde moment, dan heb je ofwel een verschrikkelijk slechte infrastructuur, ofwel is er sabotage gebeurd....

            Comment


            • #36
              Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

              Ja, de "wereld" is omzeep...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                Nu zou ik toch niet graag in Griekenland vertoeven na hetgeen ik gezien heb in het journaal.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Ik bedoel dat het hier onveiliger is als daar. Dat is een vergelijking met het gekende, bouk.
                  Van alle landen waar ik ben geweest is alleen Venezuela onveiliger.
                  Venezuela: 3 maal overvallen
                  Amsterdam: 2 maal ( waarvan 1 diefstal, waarbij de dief 's andrendaags mijn eigen jas te koop kwam aanbieden)
                  Brussel: 2 gesneuvelde autoruiten ( Er lag niks in mijn auto!)
                  Het straatje waar ik tot voor kort woonde: 2 moorden in nog geen jaar tijd.
                  Als ik nu een halve kilometer over straat wandel, krijgen minstens 5 waakhonden het schuim op de lippen.
                  Volgens de gevangenis van Leuven komen er uit mijn dorp meer messentrekkers dan in alle andere dorpen van het rechtsgebied samen.
                  Ik weet dus waarop ik moet letten.
                  De Pelleponesos: Na 1 maand nog steeds niks van agressie gemerkt.
                  Bijkbaar hebben veel mensen, ja zelfs dieren het op jou gemunt.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    ..........
                    Amsterdam: 2 maal ( waarvan 1 diefstal, waarbij de dief 's andrendaags mijn eigen jas te koop kwam aanbieden)
                    nou..dat moet je die Amsterdammer wel toegeven hè.
                    voor hetzelfde was het kwijt!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                      Had dit misschien toch beter onder reisfotografie geplaatst ? Denk dat het daar iets makkelijker is om on topic te blijven...
                      Is nu wat moeilijk te volgen - krijg steeds meldingen van nieuwe posts, met vaak irrelevante discussies.

                      Ik vraag een mod dit te verplaatsen, en de niet-relevante posts op te kuisen...

                      No harm feelings, is normaal voor een chit-chat topic...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #41
                        Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Had dit misschien toch beter onder reisfotografie geplaatst ? Denk dat het daar iets makkelijker is om on topic te blijven...
                        Is nu wat moeilijk te volgen - krijg steeds meldingen van nieuwe posts, met vaak irrelevante discussies.

                        Ik vraag een mod dit te verplaatsen, en de niet-relevante posts op te kuisen...

                        No harm feelings, is normaal voor een chit-chat topic...
                        kom ,....kom..het meeste is toch relevante info hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                          Even proberen wat lifebeelden te volgen op CNN. Ik denk dat zelfs bij een ja-stem het ganse land in rep en roer staat. Misschien ben ik wat te pessimistisch, maar beter te voorkomen dan te genezen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                            Ja, goede tip !
                            Zag vanmorgen foto's van de toestand in Athene gisteren...
                            Ik kijk nog een weekje de kat uit de boom, en dan moet ik beslissen.
                            Er zijn overigens genoeg andere mooie bestemmingen
                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Even proberen wat lifebeelden te volgen op CNN. Ik denk dat zelfs bij een ja-stem het ganse land in rep en roer staat. Misschien ben ik wat te pessimistisch, maar beter te voorkomen dan te genezen.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #44
                              Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                              Gelukkig wel
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              kom ,....kom..het meeste is toch relevante info hoor.
                              grt,bouk.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment


                              • #45
                                Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                                ..........
                                Er zijn overigens genoeg andere mooie bestemmingen
                                zeker:

                                Ontdek de rust en ruimte van de dorpen en polders van landelijk Alkmaar. Lees hier alles over de omgeving van Alkmaar en wat er te doen is.

                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X