Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

    Persoonlijk vind ik dat je best wegblijft uit landen waar er onrust heerst. In Griekenland gaat het momenteel toch heel slecht. Meer dan 50% van de bevolking is ervan overtuigd dat het genoeg is geweest met besparingen en als het land falliet gaat, dat dan alle andere landen van de gemeenschap er maar moeten voor opdraaien. Hoewel de Grieken wel gedeeltelijk gelijk hebben vind ik dat toch een vrij angstaanjagende houding. Maar het is nl. wel zo dat toen Griekenland enkele jaren geleden zijn toetreding deed tot de EU, de andere landen pertinent wisten dat de door hen voorgelegde cijfers boerebedrog was. Eigenlijk zouden de heren ministers van financiën die toen het groen licht hebben gegeven moeten boeten. Maar dat is niet zo. Die zijn vogelvrij verklaard en wij burgers gaan het allemaal wel ondervinden.
    Als de Grieken slim zijn leggen ze momenteel de touristen in de watten, maar ik weet niet of iedereen het wel zo zal zien, de vernedering en de financiële pijn die ze nu moeten ondergaan is wel heel groot.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik dat je best wegblijft uit landen waar er onrust heerst.
      Dan kun je overal wegblijven tegenwoordig. ik zelfs uit mijn eigen huis.

      Comment


      • #18
        Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Dan kun je overal wegblijven tegenwoordig. ik zelfs uit mijn eigen huis.
        ik zou dan zelfs niet kunnen gaan werken.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Dan kun je overal wegblijven tegenwoordig. ik zelfs uit mijn eigen huis.
          Aai, aai... bij jou ook sociale onrust ?
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Aai, aai... bij jou ook sociale onrust ?
            Dat ie daar dan maar werknemer word, in plaats van werkgever.

            Comment


            • #21
              Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

              Bedankt voor de reacties !

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              je ken toch beter daar een auto huren?
              scheelt je ook wat kilometers en je komt uitgerust aan.
              grt,bouk.
              Ik ga voor +21d op reis, en heb veel te veel gear bij.
              Ik neem de Ferry in Ancona, en dan kan ik 20u rusten .


              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              ...
              De Pelleponesos: Na 1 maand nog steeds niks van agressie gemerkt.
              Begrijp ik hier uit dat je daar NU bent ?

              Ik ben al 2 keer eerder naar de Peloponnesos geweest. Uiteraard is er in dit land in normale omstandigheden geen enkel reden tot ongerustheid of gevoel van onveiligheid.

              Het gaat mij nu om de huidige toestand.

              Ondertussen nog een paar mensen met relaties in Gr aangesproken, en voorlopig geen enkel probleem.
              Is nog een 4-tal weken natuurlijk...
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #22
                Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Dat ie daar dan maar werknemer word, in plaats van werkgever.
                Jij gaat ook geen enkele kans onbenut laten om een maatschappelijke discussie te starten hé.
                Hou op!!! Of wordt zelf werkgever, dat is toch allemaal zo makkelijk, en het geld vloeit binnen bij beken.

                Comment


                • #23
                  Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                  Om even on-topic te gaan.

                  Mijn dochter vertrekt eind deze week met de school naar Griekenland.
                  Ik verwacht eigenlijk weinig problemen.
                  Meestal concentreren die mogelijke onlusten zich tot één plein en een paar straten.
                  Als je daar weg blijft zie ik niet direct gevaar. En zelfs op zo'n plein... Griekenland is niet direct een land waar ze auto's opblazen of beginnnen te schieten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Jij gaat ook geen enkele kans onbenut laten om een maatschappelijke discussie te starten hé.
                    Hou op!!! Of wordt zelf werkgever, dat is toch allemaal zo makkelijk, en het geld vloeit binnen bij beken.
                    Inderdaad, de man zal het nooit kunnen laten. Van het moment dat ie de kans ziet om op het dak te zitten van mensen die willen initiatief nemen, willen investeren en bovendien bereid zij om hard te werken en er ook nog wat aan proberen te verdienen, breekt de man alles tot op de grond af en dan nog op een arrogante manier. Wat een bitter heerschap. Van topic bezoedelen gesproken.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                      Oei Pol, straks worden we zelf beschuldigd van een maatschappelijke discussie.

                      Misschien moeten we nog ergens een topic starten over werknemers versus werkgevers, en dan nog die werknemers die begrijpen dat hun loon moet komen van een meerwaarde die gecreeerd wordt... , of van belastingen op die meerwaarde die anderen gecreeerd hebben.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Oei Pol, straks worden we zelf beschuldigd van een maatschappelijke discussie.
                        Gaan we best niet doen. Maar soms wordt het een mens wel eens te machtig en wil je eens één en ander kwijt tov al te eng denkende individuen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                          Waarom zou Griekenland een onveilige reisbestemming zijn? Onveiliger dan zeg maar Frankrijk (risico ETA aanslagen), Italïe ( hevige bonga bonga toestanden), enzoverder.
                          Media hebben nu eenmaal de neiging om extreme toestanden te tonen. Vreedzame manifestaties krijgen enkel aandacht als enkelingen kot en boel maken op een beperkte plaats. Algemeen geldt voor elk land dat je best wegblijft van manifestaties en dat je goed op je spullen moet letten. Een beetje voorbereiding van je reis helpt je ook om te weten wat gevoelig kan liggen in een bepaald land en dus ook om je gedrag aan te passen (Het verwondert mij bijv. niet dat sommige Marokkanen negatief reageren op Westerse toeristen als ik zag hoe provocerend sommige stevig gevormde toeristenmadammen hun vormen etaleren in de medina's van de steden). Wie respectvol reist wordt ook respectvol ontvangen. Als je leest wat de Amerikanen als reisadvies voor België geven dan moet je misschien twijfelen om hier te blijven wonen

                          Ik reis beroepshalve nogal eens naar landen waar wel hoge(re) risico's bestaan. En ik houd altijd rekening met de reisadviezen van onze diplomatie.
                          En voor de rest is leven niet zonder enig risico, reizen en thuisblijven inbegrepen.
                          Meer foto's op mijn website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Misschien moeten we nog ergens een topic starten over werknemers versus werkgevers, en dan nog die werknemers die begrijpen dat hun loon moet komen van een meerwaarde die gecreeerd wordt... , of van belastingen op die meerwaarde die anderen gecreeerd hebben.
                            Ik doe thuis gratis de afwas.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                              Ik hoop alleen maar dat er geen luchthavens worden lamgelegd, dat zou heel slecht zijn voor de vakantiegangers. Als de Grieken goed nadenken moeten ze inderdaad nu zeker de touristen extra verwennen. En ik heb de indruk dat vele Belgen bereid zijn om het land op die manier te helpen. De touristische sector kan hier ook een belangrijke inspanning leveren.
                              Wat mij betreft en met mijn 12 dagen verlof op het ganse jaar, hou ik het voorlopig in het vertrouwde Spanje. En hopelijk is er dan geen luchthavenstaking...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vasteland Griekenland veilig om te reizen ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                                Ik hoop alleen maar dat er geen luchthavens worden lamgelegd, dat zou heel slecht zijn voor de vakantiegangers....... En hopelijk is er dan geen luchthavenstaking...
                                morgen en overmorgen een Landelijke staking!
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X