Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haspengouw - bloesems

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Haspengouw - bloesems

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
    @ tin tin: kan je daar ook met de wagen geraken?
    is misschien stomme vraag, maar hoe kan ik aan de hand van de coördinaten eigenlijk vinden waar het is :-)
    Als je geen coördinaten kan ingeven in je GPS , hier dan het adres : 3870 Mettekoven
    Mettekovenstraat nr. 2
    Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
      ok, bedankt vr jullie medewerking
      dat ziet er goed uit, nu nog hopen op ideaal weer om foto's te maken
      Voor het weer kan je hier kijken : http://www.zoover.be/belgie/limburg-.../borgloon/weer
      Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

Comment

Zoals daarstraks beloofd enkele mooie plekjes met vergezichten :
        - Zicht op Zepperen kerk en dorp en je staat er letterlijk midden in de bloesems: Kruiskapelstraat N50°49'01.67 E5°15'47.22 Rond knooppunt 171vd haspengouw fietsroute.
        - Thv. de kapel van Oetersloven N50°49'40.38 E5°18'06.25
        - Zoals hoger werd aangehaald een klassieker maar ZEER druk : Helshoven en Mettekoven, wandeling naar de Galg, naar de Tsjennenboom (beide aangeduid) of van Helshoven nr. Mettekoven en terug.
        - Op en rond het kasteel van Rullingen N50°48'42.72 E5°19'06.71
        - In en rond Grootloon N50°47'33.24 E5°21'48.13 E Zeker een wandeling doen rond Grootloon. Wandelingen te verkrijgen op toeristenkantoor borgloon.

Om de plekjes te vinden : copy paste de coordinaten in google en je vind ze.

De Bloesems staan op dit moment in volle glorie, vnl. peren en hoogstam kersen zullen dit weekend op hun hoogtepunt zijn. Ook de pruimen staan in bloei. Laagstam kersen beginnen nu pas, appelen nog te vroeg. De paraffine potten blijven momenteel wel uit voor wie dit hoopt te zien.

Nog eventjes een foto erbij van vanavond (zicht op Grootloon) :

Hou er wel rekening mee dat dit weekend vele plaatsen enorm druk kunnen zijn, veel fietsers en wandelaars. De plekjes hierboven aangehaald zijn dus niet te doen met de auto, maar best te voet of met de fiets.
        Last edited by Tin_tin; 6 april 2011, 22:26. Reden: eigen naam verwijderen
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Sorry dat ik niet heb gereageerd ondanks belofte; maar had PC problemen.
          Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Vandaag in Haspegouw geweest voor een eerste bloesemronde. Het gaat heel snel nu met de bloesems.
            De hoogstam, kersen en pruimen, zijn over hun hoogtepunt aan het gaan, de eerste bloesems waaien al af.
            De perenbloesems zijn open maar nog niet op volle sterkte, zal voor de volgende dagen zijn.
            Het weekend van 16-17 april zal nog een goed bloesemweekend zijn, voor het weekend van 23-24 april zullen we moeten duimen dat de appelbloesems tegen dan open zullen zijn.

De natuur gaat haar gang en eigen willetje, en soms kan dat heel snel gaan.

Grtjs
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

is me ook opgevallen dat het heel snel gaat. Veel te snel.
              Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Correctie Edje, de perenbloesems zijn al bijna voorbij en al over hun hoogtepunt. Enkel hoogstam peer vind je nog mooi in bloei. De rest begint al groen te kleuren.
                De kersen staan nog steeds mooi maar gaan er ook rap overgaan.
                De appelbloesem is sedert donderdag/vrijdag aan het ontluiken, maar gaat ook bijzonder snel vooruit. Ik heb al een groot verschil gezien tussen vanmorgen vroeg en daarnet. De zon doet het hem. Her en der op goed gelegen plekken is de appel al 50% open hoor.
                Ik vermoed dat het weekend van de 23-24 ver te laat gaat zijn als je nog wil profiteren van de appelbloesem. Persoonlijk denk ik zelfs dat volgend weekend de appel al over zijn hoogtepunt zal zijn. Tja de natuur is er gewoon vroeg bij dit jaar.
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

zo te lezen, niet wachten ==>>> actie
                  we waren toch van plan morgen een bloesem motortrip te maken, ben benieuwd

alvast iedereen bedankt vr de info en jullie tijd om ons op de hoogte te houden

nog een goei weekend en veel foto plezier
                  groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                    zo te lezen, niet wachten ==>>> actie
                    we waren toch van plan morgen een bloesem motortrip te maken, ben benieuwd
                    Ga je absoluut geen spijt van hebben, morgen ben ik ook terug tussen de bloesems te vinden, het is er p-r-a-c-h-t-i-g op dit moment!!!

grts
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Bij deze nog eventjes bevestigen dat de appelbloesems op verschillende plaatsen volledig open staan.
                      Mvg, Tin_tin

Comment

zondag dan de motortrip gedaan er waren mooie plekken tussen, maar spijtig genoeg niet veel foto's kunnen maken.
                        ne mens moet kiezen of te wel gaan vr een fotoshoot of een motortrip beide is niet zo makkelijk te combineren.
                        't zal vr ne volgende keer zijn denk ik.
                        heb al wel wat kunnen shooten in mijn nabije omgeving, er staan hier en daar ook wel wat bloesems
                        alvast ne dikke merci vr jullie medewerking, nog veel foto plezier
                        groetjes Ingrid

Comment

het wordt blijkbaar wel een beetje (te) druk daar : KLIK
                          Cheers, Ben

Comment

Vroeg in de ochtend gaan!
                            Afgelopen zondag was ik om 8u 's ochtends ter plaatse en ik heb welgeteld 5 andere wandelaars gezien. Loont echt de moeite om zo vroeg op te staan
                            Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

Comment

Het gaat vannacht tegen het vriezen aan zijn, in de buurt van Kerkom staan de vuurpotten al klaar. En mss hier en daar (ik betwijfel het) het beregenen van de plantages, maar vermits het niet gaat blijven vriezen zal daar s' morgens niet veel meer van te zien zijn... (is nog thans mooi zo'n ijspegel plantage)
                              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

ik ben afgelopen weekend gegaan naar sint- truiden eerst naar de toerist info op de markt een kaartje gekocht voor 2 euro met verschillende wandelroutes wij hebben er eentje genomen van 10 km , niet te missen zeer mooi

Mvg
                                Jeepney
                                Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Working...
                                X