Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips Zuid west US

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tips Zuid west US

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Voorzie veel rijplezier: De Sebring Cabrio bracht me op tijd waar ik wilde, en niks last van de wind.
    Misschien wel, maar een SUV laat je toch beter toe de vele onverharde wegen te verkennen... Hangt er natuurlijk van af wat je wil doen.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Misschien wel, maar een SUV laat je toch beter toe de vele onverharde wegen te verkennen... Hangt er natuurlijk van af wat je wil doen.
      In bijvoorbeeld het Papagoresrvaat was er zelfs op de interstate geen doorkomen aan, als het geregend had. Ik wilde echter maar zeggen dat je met hun vliegdekmoederschepen van RVs niet zo snel over de heuvel bent dan met een voiture en 2700 cc onder de kap. Mijn motel 6 was namelijk meestal nog zo'n eindje verderop dat ik vooraf al goed moest kijken of ik wel voldoende naft had.
      Hij is een populaire mijlenvreter (cruiser). De vele SUVs die je onderweg tegenkomt heben in hun hele leven nog niet die afstand gedaan.
      Last edited by Poza; 12 maart 2011, 12:08.

Comment

De keuze van auto is een mix van smaak en nut. Ik ben persoonlijk meer te vinden voor een SUV met 4x4, het gaat soms heel erg bergop en er zijn ook zandwegen te doen, bvb naar Bodie of als je monument valley doet. (no way dat ik dat met een cabrio zou doen)
        Let er ook op hoeveel bagage en welk type koffers/reistassen je meeneemt. Een cabrio is beperkter inzake bergruimte, en let ook op veiligheid een SUV is veiliger (steviger) en ook als je hebben en houden er in ligt een ietsje veiliger tegen dieven. (ze hebben daar geblindeerde ruiten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
          of als je monument valley doet. (no way dat ik dat met een cabrio zou doen)
          Tuurlijk niet: Eens ter plaatse waren de indianen zo vriendelijk ons in hun open karretjes mee te nemen. Je hebt ook geen tijd om het daar zelf te gaan uitzoeken: Het zuidwesten van de vs is erg groot als je van alles zelfs maar rap een foto wilt.
          Last edited by Poza; 12 maart 2011, 13:34.

Comment

nope alles zelf gedaan met de auto en gestopt waar wij wilden!

Comment

nope alles zelf gedaan met de auto en gestopt waar wij wilden!
              Dat heeft zeker zijn voordelen, al mis je dan de authentieke indianenverhalen die bij elk monument horen. Ze wilde echter plots thuis zijn voor het donker, toen het licht interessant begon te worden. Vanuit de cabrio kon je al rijdend filmen, maar hier werden we gehinderd door de al even plotse wilde race die ze met een collega had. Had nochthans niet de indruk dat ze stomdronken was. Toch onthou ik hier vooral die indiaanse, en niet zozeer dat waar ik al duizende fotos van had gezien.
              Last edited by Poza; 12 maart 2011, 14:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Dat heeft zeker zijn voordelen, al mis je dan de authentieke indianenverhalen die bij elk monument horen. Ze wilde echter plots thuis zijn voor het donker, toen het licht interessant begon te worden. Vanuit de cabrio kon je al rijdend filmen, maar hier werden we gehinderd door de al even plotse wilde race die ze met een collega had. Had nochthans niet de indruk dat ze stomdronken was. Toch onthou ik hier vooral die indiaanse, en niet zozeer dat waar ik al duizende fotos van had gezien.
                Zoals gezegd eh, het gaat erom wat je precies wil doen en vooral waar je overal al dan niet wil geraken maar er zijn nogal wat prachtige plekjes waar een high clearance 4x4 een must is, anders kun je het vergeten. Je kan natuurlijk ook verkiezen te cruisen. Ieder zijn meug.
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

thx voor alle tips, vandaag finaliseer ik het programma. vluchten zijn reeds geboekt.
                  Dare to be different than the pack...
                  https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

Comment

Enjoy! het is een fantastische bestemming.

Mocht je nog tips willen of vragen hebben PM maar.

Comment

Enjoy! het is een fantastische bestemming.

Mocht je nog tips willen of vragen hebben PM maar.
                      thx, zal ik zeker niet nalaten...
                      Dare to be different than the pack...
                      https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                        thx voor alle tips, vandaag finaliseer ik het programma. vluchten zijn reeds geboekt.
                        Veel plezier, vooral met de foto's. Ik heb er zelf elf uren analoge film aan overgehouden,... in het voorbijrijden.

Comment

November 2010 heb ik 2 weken (veel te kort) door California gereisd. We zijn vertrokken in LA, langs de kustweg naar San Francisco, persoonlijk vond ik Monterey Bay (Carmel, Pebble beach,...) zeker de moeite om te stoppen (zoals zovele andere dingen eigelijk), na San Francisco naar Yosemite, echt knap maar genoeg tijd voor nemen, uitkijken naar de view points en de wandelpaden nemen (indien genoeg tijd), dan Sequoia, Las Vegas, San Diego en terug naar LA.

Voor foto's kan je op m'n facebook zien, map California 2010

Comment

een aanrader die niet veel toeristen doen. als je van Bryce Np naar page moest rijden en je hebt een suv neem dan ipv de gewone weg de cottonwood road dat is een zand weg van 80 km enorm mooi en je snijdt een kleine 100km af tegenover de gewoone weg. maar je bent wel langer onderweg :-) moest je hem doen wel eerst na vragen hoe het weer gaat zijn als er regen voorspeld word niet aan beginnen dan. als je foto's wil zien of info over west usa wil ik geef het je met plezier stuur me dan maar een PM

grt bart

Comment

Enorm veel te zien.
                              Hier een road trip report:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David Jorissen Bekijk bericht
                                persoonlijk vond ik Monterey Bay (Carmel, Pebble beach,...) zeker de moeite om te stoppen (zoals zovele andere dingen eigelijk)[/url]
                                Heel mooi stadje! Ik was er vooral onder de indruk van de jellies, en van wat er nog zoal in de gigantische aquaria zat. De aquariumvensters zijn nog groter dan de reclameborden in Vegas! Maar natuurlijk lange niet zo groot als die van Bangkok, laat je niks wijs maken.

Comment

Working...
                                X