Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indonesie - georganiseerde reis, locaties, tips?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Indonesie

Oorspronkelijk geplaatst door Git Bekijk bericht
    Wij gaan deze zomer (eind augustus - begin september; 3,5 week) ook naar Indonesië en wij plannen alles zelf. We hebben gekozen om Sumatra - Java - Bali te bezoeken.
    Ik wil je geen angst aanjagen, maar met 3,5 weken zit je erg krap in tijd om dit traject af te leggen. Ik had al 4 weken nodig om van Jakarta tot Bali te geraken waarbij ik me niet te zeer op Bali gericht had omdat ik daar al 2x geweest was.
    Het is een extreem lange afstand. En als je dan op z'n minst de highlights wil zien, zal het nog eerder een race dan een reis worden.
    Bereid je dus goed voor en skip bvb het zuiden van Sumatra en het westen van Java. 's Nachts reizen is ook een middel om tijd te besparen, maar vliegen is minder vermoeiend. 't Is maar een tip zodat je toch het beste uit een reis kan halen die je misschien geen 2e keer gaat doen.

Comment

Air Asia, Mandala, Merpati..... voor heel weinig geld vlieg je tussen de steden. Kan je zo wat reistijd sparen en langer blijven op de interessante plekken. Je moet toch ook wat kunnen genieten. Veel plezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
        Air Asia, Mandala, Merpati...
        Opgelet : heel wat van die indonesische vliegtuigmaatschappijen staan op de zwarte lijst. Air Asia is daar zowat de beste.
        Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtva...e_zwarte_lijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Ik wil je geen angst aanjagen, maar met 3,5 weken zit je erg krap in tijd om dit traject af te leggen. Ik had al 4 weken nodig om van Jakarta tot Bali te geraken waarbij ik me niet te zeer op Bali gericht had omdat ik daar al 2x geweest was.
          Het is een extreem lange afstand. En als je dan op z'n minst de highlights wil zien, zal het nog eerder een race dan een reis worden.
          Bereid je dus goed voor en skip bvb het zuiden van Sumatra en het westen van Java. 's Nachts reizen is ook een middel om tijd te besparen, maar vliegen is minder vermoeiend. 't Is maar een tip zodat je toch het beste uit een reis kan halen die je misschien geen 2e keer gaat doen.

We hebben uiteindelijk Java en Bali gedaan..

9 dagen Java (van west naar oost) en nog enkele dagen Bali.. Het was eerder een race dan een reis moet ik toegeven... de meeste highlights wel gezien vermoed ik

We zijn dan nog 3 weken naar Australië geweest.

Ik moet zeggen Bali vond ik schitterend. Sprak me meer aan dan Java, jammer dat we er maar enkele dagen waren.

Wat me wel tegenviel... IEDEREEN wil je iets verkopen, aansmeren.. overal waar je komt troepen ze onmiddellijk samen om je een dienst te kunnen aanbieden, kortom geld te verdienen..

Wel prachtige natuur, tempels en dergelijke meer.

Comment

wij zijn ook al een paar keer in azie geweest borneo,maleisie,thailand,java,bali allemaal heel goede reizen geweest en hebben de georganiseerde reizen gedaan met fox.nl
            alles goed verzorgd en niet te duur van prijs kras is iets goedkoper maar de accomodatie's zijn iets minder.
            nadien hebben we bali,en thailand nog eens terug gedaan enkel vliegticket en accomodatie's zelf gezocht dit is ook goed te doen.
            veel plezier met je reis.
            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
              .........
              veel plezier met je reis.
              ?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                waarom?
                grt,bouk.
                voor ontspanning of ter lering ende vermaak.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

?
                  grt,bouk.

??????
                  waarom?
                  Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

Wij komen zojuist terug van Bali in 18 dagen.

Alles zelf geregeld.
                    Eerst een lijstje gemaakt met wat en waar (doen, kijken, fotograferen).
                    Daarna 3 locaties en hotels gekozen. Vliegreis (vanaf Amsterdam) geboekt en hotels gereserveerd. Transport ter plaatse te regelen, behalve eerste rit van luchthaven naar hotel.

Wat heb ik geleerd?
                    1. Vluchten. Singapore Airlines is top. Malaysian is goed voor lange afstand, minder voor andere vluchten. (Ook goede ervaringen met Air Asia in het verleden).
                    2. Verblijf. Volgende keer zou ik enkel het eerste hotel vastleggen, voor een tweetal nachten. De andere hotels, villa's of B&B's ter plaatse regelen; die zijn er in alle comfortklassen en gemakkelijk en goedkoop te boeken. Zelfs in het "hoogseizoen" december was er een ruim aanbod.
                    3. Lokaal transport. Privé auto en chauffeur is erg meegevallen. Voor 30-35 euro per dag (8-10u) stel je zelf een dagplanning op, of samen met de "driver"? die je vele tips kan bezorgen. En voor kortere afstanden scooter huren (wel nodige documenten zorgen, zie fora) of fiets huren.
                    4. Fotografie. Ga weg van het toeristische zuiden. Bezoek de dorpjes in de heuvels. De rijstvelden bij Jatiluwih en ten N van Tampaksiring vond ik de mooiste. Zoek ceremonies op (huwelijk, begrafenis, doop). De meeste Balinezen laten zich erg graag fotograferen.
                    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Mijn ervaring lijkt sterk op de ervaring van Gilors.

In Bali kan je alles zelf regelen en locale chauffeurs / taxirijders zijn goedkoop en weten heel veel over de buurt.

Omdat de toeristensector op Bali op dit moment slecht loopt is er, ook in het hoogseizoen, capaciteit over. Er is dus altijd wel een plek voor verblijf te vinden.

Balinezen heb ik ervaren als gastvrije mensen die niet proberen op een agressieve manier van alles aan je te verkopen.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
                      X