Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indonesie - georganiseerde reis, locaties, tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indonesie - georganiseerde reis, locaties, tips?

    Ik ben van plan een reisje naar Indonesie te doen..

    Ik vraag me af wat de beste methode is om dergelijke locatie te bezoeken?


    Heeft iemand ervaring met reizen die georganiseerd worden door kras.nl?


    alvast bedankt

  • #2
    Re: Indonesie

    Ik vraag me af wat de beste methode is om dergelijke locatie te bezoeken?
    Je mag me veel vragen over Indonesië maar ik weet niet waar je naar toe wil met je vraag.
    Bedoel je vervoer? Welke locatie bedoel je? Wanneer ben je er?
    Als je het me iets duidelijker kan uitleggen dan is het voor mij makkelijker om te antwoorden.

    Comment


    • #3
      Re: Indonesie

      Het zou zijn voor augustus.

      Mijn vraag is of ik best een georganiseerde reis boek (individueel of in groep) of ik best een vliegtuigticket boek en daar alles zelf doe, auto huren etc...?

      Zijn er bepaalde locaties die niet toeristisch zijn en die je eigenlijk niet mag missen?

      Bepaalde indrukwekkende fotografische locaties die je niet mag missen?


      thx

      Comment


      • #4
        Re: Indonesie

        Hallo,

        Het hangt er natuurlijk van af wat je wil. Wil je zelf alles op je eigen tempo uitvissen? Ben je graag in groep of reis je liever individueel.... Gaat je interesse uit naar cultuur, bounty-stranden, sport (surfen, rafting),....?
        Je moet de zoekfunctie maar eens gebruiken daar heb ik (en uiteraard anderen) al verschillende malen geantwoord op je andere vragen.
        Weet dat Indonesië heel makkelijk te bereizen is en dat je geen bang moet hebben om slaapgelegenheid te vinden. En augustus is al iets minder druk dan juli.
        In augustus zit ik er ook weer een maand.
        Als je nog specifieke vragen hebt dan vuur je ze maar af.

        Comment


        • #5
          Re: Indonesie

          Oorspronkelijk geplaatst door CaNNik Bekijk bericht
          Ik ben van plan een reisje naar Indonesie te doen..
          waarom?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Indonesie

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            waarom?
            grt,bouk.
            Waarom niet...? beter idee?

            wederhelft wel per se naar Azie en ik mag kiezen naar waar juist. Lijkt me een locatie met een goede mix tussen natuur en cultuur..

            Comment


            • #7
              Re: Indonesie

              Oorspronkelijk geplaatst door CaNNik Bekijk bericht
              Waarom niet...? .........
              OK..maar als iemand schrijft dat ie van plan is een reisje naar Indonesie te doen, zit daar toch wel meer achter.
              iets op TV gezien.
              ooit een boek over Indonesie gelezen.
              gegeten in een Indonesisch restaurant.
              wederhelft komt er vandaan.
              Enz...enz..
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Indonesie

                Oorspronkelijk geplaatst door CaNNik Bekijk bericht


                Heeft iemand ervaring met reizen die georganiseerd worden door kras.nl?
                Tot op heden geen klagen gehad over kras.nl Ben in September met ze in China geweest. En reis was erg goed verzorg goede hotels en reisleiding. Ga over twee weken weer met Kras.nl, maar dan naar Sri Lanka en voor augustus ook geboekt bij ze naar Mexico, Guatemala & Belize.

                De individuele rondreis kan ik je zeker adviseren door Java en Bali.

                Comment


                • #9
                  Re: Indonesie

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  OK..maar als iemand schrijft dat ie van plan is een reisje naar Indonesie te doen, zit daar toch wel meer achter.
                  iets op TV gezien.
                  ooit een boek over Indonesie gelezen.
                  gegeten in een Indonesisch restaurant.
                  wederhelft komt er vandaan.
                  Enz...enz..
                  grt,bouk.
                  In dit geval zit er niets achter.

                  Wederhelft wil naar Azie en ik mag kiezen waar in Azie.

                  Indonesie lijkt me dan 1 van de interessantere bestemmingen, maar ik sta open voor suggesties

                  Heb ook al goede dingen gehoord over Cambodja

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indonesie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht

                    De individuele rondreis kan ik je zeker adviseren door Java en Bali.
                    Hebt U die al gedaan? of gewoon op basis van uw ervaringen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indonesie

                      Zo'n 20 jaar terug eens met eigen chauffeur/gids paar dagen rond getrokken door Java. Mocht toen mee op zakenreis van mijn vader. Erg mooi land. Staat zeker op mijn lijstje om weer eens heen te gaan.

                      Met mijn laatste groepsreis heb ik het ook prima naar mijn zin gehad. Erg veel leuke mensen leren kennen. Dit bijvoorbeeld gedaan door China en over twee weken ook weer een groepsreis door Sri Lanka. Nadeel kan zijn dat je niet altijd even veel tijd krijgt op locatie als je dat zou willen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indonesie

                        Ondertussen heb ik rond getrokken op Java, Sulawesi, Bali en een stukje Lombok. Van de zomer ga ik naar Sumatra. En Indonesië is zo groot dat elk eiland weer anders is qua natuur en cultuur.
                        Ik ga steeds zonder reisbureau, dus enkel vliegticket en plan trekken en dat lukt prima.
                        Best zou je eens een boek huren in de bib of een reisfolder bij een reisbureau halen om te zien welke highlights je aanspreken en op basis daarvan je bestemming kiezen. Dan kan men je beter helpen wat betreft je vraag welke locaties je niet mag missen. Want elk eiland heeft zulke locaties, maar de gemiddelde reiziger heeft slechts tijd om 1 à 2 eilanden per reis te zien. Dus de hoeveelheid tijd die je ter beschikking hebt, is ook belangrijk wil je goeie tips van anderen krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Indonesie

                          Zeggen dat je naar Indonesië gaat is een beetje zoals zeggen dat je in Europa op reis gaat vrees ik. Zo groot is het immers. Groot verschil tussen Griekenland of Parijs of tussen Java en Borneo (Kalimantan) nietwaar?
                          Als we uitgaan van een klassieke rondreis Java-Bali kan je perfect aansluiten bij een geleide rondreis. Voor een fotograaf is een prive-wagen (mét chauffeur!) natuurlijk leuker, stop je onderweg net zolang en zovaak je wil om foto's te maken. Nadeel is dat je eventueel wel lang in de wagen kan zitten op bepaalde stukken (afhankelijk van hoeveel je wil zien in de gegeven tijd, je kan de etappes ook korter maken natuurlijk) én dat je chauffeur ook weer met de wagen terugmoet naar zijn vertrekpunt (2 a 3 dagen Jakarta-Bali) en dat betaal je natuurlijk ook, zelfs als jij beslist om op de plaats van aankomst terug te vliegen.
                          Je kan natuurlijk ook een vakantie plannen enkel op Bali. Kan je het ganse eiland verkennen tijdens daguitstappen.
                          Het goeie nieuws: Indonesië is een prachtbestemming voor fotografie. You name it, they got it: fauna en flora, natuur en cultuur, portretten of architectuur....
                          Nikon D90 - Nikor 18-105 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Indonesie

                            Ik ben zo juist terug van Java , Bali , Lombok en Gili Meno . Een prachtreis gehad met Sawadee ook grotendeels te wijten dat we maar met 6 personen waren .
                            Eruptie meegemaakt van de Bromo , vulkaan afgedaald van de Kawak Ijen waar de zwaveldragers met hun manden gevuld met zwavel terug naar boven moeten met hun soms 90 kg wegende manden . 2 Fietstochten gedaan door de rijstvelden .
                            Werkelijk een schitterende reis met een schat aan foto's .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Indonesie

                              Wij gaan deze zomer (eind augustus - begin september; 3,5 week) ook naar Indonesië en wij plannen alles zelf. We hebben gekozen om Sumatra - Java - Bali te bezoeken.

                              Als voorbereiding hebben we momenteel van elk eiland al een kaart gekocht en de Lonely Planet. Onze vliegtuigtickets zijn ook reeds geboekt: we landen op Sumatra en trekken dan zo door tot Bali om daar het vliegtuig terug te nemen. Verder zullen we ginder alles ter plaatse regelen qua vervoer en overnachting. Er is zeer veel informatie te vinden op het internet en je kan altijd handig gebruik maken van de planning van de verschillende reisorganisaties om zelf je planning op te maken. Gewoon googlen op Indonesië en je krijgt al tal van informatie waar je je reis zelf mee kunt voorbereiden .

                              Het leuke van het zelf te doen is het feit dat je zelf kan kiezen wanneer je wat doet, met reisorganisaties zoals Joker, Koning Aap, Djoser en dergelijke heb je ook wel dat avontuurlijke maar ben je meer gebonden aan de groep en de reisplanning.
                              Ik denk dat Indonesië op zich een pracht van een land is en dat het vrij eenvoudig reizen is op je eentje.

                              Ik kijk er al helemaal naar uit naar mijn tripje naar Indonesië!!
                              Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

                              Comment

                              Working...
                              X