Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10 dagen Zweden + trektochtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 10 dagen Zweden + trektochtje

Hallo

Ik ga deze zomer naar Zweden. we gaan met de trein, want met de trein is altijd en beetje reizen of zou je er al zijn.
    Gelieve mij hiervoor te verontschuldigen.

Nu hebben we vanuit Stockholm nog een eind trein en van daaruit het laatste stuk gemotoriseerd vervoer (bus) dat op 30km van waar we moeten zijn de laatste halte heeft.
    Aangezien het toch de bedoeling is om Zweden wat te verkennen (al is het maar een zeer klein deeltje), wou ik die 30km te voet doen in 2 dagen.

Nu vraag ik mij een paar dingen af, waarvan een paar mss beter onder chit-chat gezet worden, maar ik zet ze hier bij zodat het 1 topic is dat ik moet volgen.

Is zoiets doenbaar met 13-14 jarigen? voorlopig is de jongste die heeft laten weten mee te willen 15, maar in theorie zijn de inschrijvingen open vanaf 12jaar. Er zou wel een camionette zijn die een deel van de bagage kan oppikken, maar de 30km moet gewandeld worden. en er moet onderweg geslapen worden.

Ik zou zelf mijn fototoestel meenemen en ik vermoed dat er nog wel een aantal zijn die dit gaan doen. waar steek je dat het beste in je rugzak? ik heb een stealth reporter 400 AW, dus ik vermoed buiten op de rugzak, maar bovenop, onderaan, ...

dingen die je absoluut niet mag doen of die je absoluut wel moet doen?

alvast bedankt
    Tyrr
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: 10 dagen Zweden + trektochtje

Ik ga al (veel) meer dan 20 jaar op vakantie naar Zweden en het land heeft niet veel geheimen meer maar op deze vragen kan ik geen antwoord geven.
    Al is het maar door gebrek aan gegevens, Zweden is een grooooooot land

Comment

we zitten in de buurt van appelbrö, maar verder weet ik niet zo heel veel. Lijkt me relatief vlak. Het gaat vooral over het laden van fotomateriaal in een trekkersrugzak
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Als ik ga trekken heb ik mijn cameratas buiten aan de heupriem van mijn trekrugzak hangen.
        Als je telkens je rugzak moet afdoen als je een foto wil maken... dat gaat snel vervelen :-).

30km verspreid over 2 dagen met 15-jarige is volgens mij best te doen...
        It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

-Douglas Adams-

Comment

idem hier, 15 km per dag, da's echt wel te doen, zelfs met een beetje op en af in de route... 15 jaar dan zijn het geen klein mannen meer he...
          en je moet zoals je zelf zegt niet al je bagage meenemen, tent, (eventueel klein hamertje voor de piketten) water, slaapgerei en wat hygiene en eten en je bent al op weg... Voor 1 nacht moet je niet eens echt een gasvuurtje meenemen (hoewel warm eten na een hele dag wandelen meer dan welkom kan zijn) (ook een stafkaart, telefoon, noodnummers, wie te bereiken... niet vergeten he...)
          Toestel? dat zou ik rond mijn nek dragen met een comfortabele strap, meestal draag ik de mijn met strap aan de nek en dan draag ik het onder mijn arm (als een tas) of het met een klik systeem op de rugzak vooraan binden. Je zal snel merken dat er achter elke bocht een mooi zicht kan zijn waar je een foto van wil nemen en dan elke keer de rugzak op en af? da's echt geen doen...
          Geniet van je uitstap, bereid je goed voor, zie dat je je rugzak kent, dat je een paar woordjes zweeds kent, koop geen nieuwe schoenen speciaal om dan aan te doen, ken het gebruik van een stafkaart (of GPS), een beetje EHBO is welkom, extra kousen, ken je tent, ken je slaapzak... kampeer dus eerst thuis eens, je leert er veel van

succes,

Tom

als je je fototoestel niet gebruikt dan pak ik het mee in in de slaapzak en midden in de rugzak.
          Veel trek rugzakken hebben onderaan een compartiment voor de slaapzak, in dat geval pak ik hem in in een handdoek of twee en opnieuw midden in de rugzak.
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Working...
          X