Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Urbex Locaties

Oorspronkelijk geplaatst door de85nl Bekijk bericht
    Beste Urban Explorers / Collega's,

Ik ben Dolf van Eendenburg ......
    Mijn naam hebben jullie al gelezen en als je interesse heb naar wie ik ben en wat ik doe, Google! ...
    niets te vinden.
    heb je een link..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      niets te vinden.
      heb je een link..?
      grt,bouk.
      Het gaat over Urbex he, uuuren Googlen en obscure links najagen en je gaat het wel vinden

IZ.
      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
        Het gaat over Urbex he, uuuren Googlen en obscure links najagen en je gaat het wel vinden

IZ.
        Bouk weet dat wel, Bouk heeft héél véél locaties hoor..
        Maar hij deelt niet... en neemt er ook geen foto's...

Dat is een echte urbexer... kunnen wij hard van leren hoor!!
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Maar hij deelt niet... en neemt er ook geen foto's...

http://zestforveracity.files.wordpre...rt-logo-hr.jpg

IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Maar hij deelt niet......
            klopt helemaal.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              klopt helemaal.
              grt,bouk.
              Omdat iemand mij op deze post gewezen heeft:

1/ Je knipt het belangrijkste stuk uit de quote slimmerd!
              2/ ik durf wedden dat je telkens een locatie bezoekt, je met je rug er naartoe gaat staan, om dan snel een wolk te fotograferen... zodat je later kan herkennen waar de locatie was? Er moet toch iets zijn... want urbex foto's van jou zien we niet... enkel "the cloud"

En nu weer braaf zijn he.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

tegenwoordig is alles in "the cloud" hoor, en nu geen persoonlijke aanvallen meer? of via pm dan?

Comment

Iemand die Hof van B met me wil ruilen? Heb redelijk wat ruillocs!

Comment

Beste urbexrs/fotografen,
                    Ik heb in de krant gelezen dat de textielfabriek Wittock-Van Landeghem in Temse binnen enkele weken zal afgebroken worden. Zelf ben ik er niet geweest maar ik kan wel zeggen dat de bende van Nijvel daar in de 80'er jaren kogelvrije vesten heeft geroofd. Dat is al het urbexen waard lijkt me.

Comment

Ik ben er ondertussen geweest, de site was groter dan ik had verwacht. echt veel was er helaas niet (meer) te zien. Ook geen echt mooie grafitti of zo. Wel geen spijt dat ik het gezien heb.

Comment

Heey iedereen, ik ben een tijdje geleden begonnen met urban exploration. Ik heb een +/- 5 tal locaties en vroeg me af wie er nog locaties wil delen met me?? Stuur me pm. Ik heb ook een facbook pagina:

Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wess Bekijk bericht
                          Heey iedereen, ik ben een tijdje geleden begonnen met urban exploration. Ik heb een +/- 5 tal locaties en vroeg me af wie er nog locaties wil delen met me?? Stuur me pm. Ik heb ook een facbook pagina:

Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

Groetjes
                          Als je wilt weten hoe ik erover denk.
                          Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
                          Mijn website: EOSfoto.nl

Comment

Ik ben nieuw hier, en eigenlijk ook nieuw in het Urbex-wereldje.
                            Wel al veel opgezocht en gelezen.
                            Iemand uit de buurt van Geraardsbergen?

Comment

Wat heel erg opvalt in het 'rare' wereldje van de urbex is dat de 'gevorderde' urbexer zo neer kijkt op een beginnend urbexer.
                              Hebben die ervaren rotten dan niet ooit zelf moeten starten met het urbexen vraag ik me dan af ?
                              In plaats van over alles en nog wat geheimzinnig te doen, zouden ze beter de beginnende urbexer wat op weg helpen.
                              Nu is het echter precies van 'ik weet iets en niemand anders mag dit weten'......
                              Een heel ander wereldje dan de 'gewone' fotografie waar iedereen meteen een antwoord geeft op een vraag als "waar is dit, of waar werd deze foto genomen".
                              Zoals ik reeds schreef een 'raar' wereldje, ik vraag me dan af of die mensen ook zo 'raar' zijn ????

PS Niet verkeerd denken hé, ik heb niet de minste interesse om te starten als urbexer .

Groetjes
                              Last edited by Guest17; 14 juni 2014, 21:57. Reden: tikfout

Comment

Het wereldje van urbex is net als de echte wereld...
                                Wat ieders motivatie is om wel of geen locaties te delen en met wie of wanneer, mag iedereen voor zichzelf uitmaken.
                                Persoonlijk heb ik verschillende overwegingen om op dit soort fora geen informatie of foto's te delen die betrekking hebben op urban exploration.

Vooral vanwege de bescherming van de locatie. Ik weet dat dit afgezaagd en makkelijk klinkt, maar uit het verleden is meermaals gebleken dat, wanneer locaties bekend werden bij een groot publiek, de locaties in rap tempo achteruit gaan. Wie er verantwoordelijk is voor vernielingen en diefstallen op locaties laat ik in het midden, maar feit is dat het keer op keer gebeurd. Bij de ene locatie gaat het wat sneller dan bij de andere, maar alle locaties worden ver***** doordat ze ofwel overlopen worden of vernield. (Ik refereer even aan de persoon die ooit hier eens vroeg om de locatie van zijn grootmoeder niet meer te bezoeken).

Verder is het bij urbex, net als bij geocaching, ook juist de sport om de speuren naar zaken in foto's die meer helderheid kunnen brengen en je zo uiteindelijk dichter bij de locatie brengt. Als je niet wilt investeren om locaties te achterhalen zul je weinig mensen bereid vinden om je te helpen.

Mijn laatste motivatie om hier niet op in te gaan is wel de belangrijkste: de veiligheid. Tijdens urbex kom je op locaties waar allerlei giftige en gevaarlijke stoffen voorkomen. Locaties waar gevaarlijk weinig zuurstof is of waar je het risico loopt op dodelijke valpartijen.

Met het simpel delen van een paar coördinaten ben je er echt niet en ik verbaas me iedere keer weer met het gemak waarop dat hier gebeurd. Dit heeft kennelijk dan toch te maken met het feit dat mensen hier gedreven worden door de fotografie terwijl dat urbex om het verkennen en ontdekken gaat en de foto's bijzaak zijn.

Ik ben absoluut geen 'gevorderde' urbexer (wat maakt je trouwens een gevorderde?) en ben er zelfs al een hele tijd niet aan toe gekomen. Om je verder te helpen wil ik best wel wat tips geven:
                                -Zoek één of meerdere personen bij jou uit de buurt die ook deze hobby hebben;
                                -Begin met gemakkelijke en relatief veilige locaties (Gare du Montzen, Salve Mater, Preventorium Dolhain);
                                -Ga vervolgens naar een goed urbexforum, meld je aan en probeer je sociale netwerk in de 'urbexwereld' uit te bouwen;
                                -Je zult zien dat, wanneer mensen zeker zijn dat je geen antiekhandelaar, metaaldief of ander gespuis bent, best bereid zijn om je verder te helpen.

Tot slot: ik ben bereid om iedereen met allerlei zaken te helpen met allerlei zaken op dit forum (hoewel ik nog niet zo lang actief ben) waarmee of wanneer ik kan. Locaties is het enige waar je bij mij niet voor hoeft aan te kloppen, vanwege bovengenoemde redenen.
                                Last edited by EOSfoto; 15 juni 2014, 19:27. Reden: typo
                                Canon EOS 5D Mark III | Canon EOS 7D | Canon EF17-40mm F/4L | Canon EF24-105mm F/4L IS | Canon EF70-200 F/4L IS | Canon EF100mm Macro | Canon Speedlite 430EX
                                Mijn website: EOSfoto.nl

Comment

Working...
                                X